Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 43

Diskussion: need help!!!!!!!!!!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    need help!!!!!!!!!!

    jag köpte Xbox 360 Slim 250GB med RGH - JTAG hack för en dag sen men saken är att nu vet inte jag va jag ska göra jag har försökt att leta information men hittar ingen hjälp. mitt fråga är va ska jag göra, behöver jag ladda ner några program till datorn för att kunna överföra backup spel till jtag? varför finns både xexmenu och 2GOD? va jag förtår såska man kunna skicka back up spelen till 2GOD men hur:$??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du har på hårddisken en mapp som heter _PCTools, den innehåller program du behöver för att konvertera spel från ISO till annat format.

    NXE2GOD har du för att kunna konvertera spel du installerat från skiva i dashboarden till GOD formatet, XEXMenu har du för att kunna starta homebrew/spel från extern hårddisk t.ex.

    Vill du köra med GOD formatet behöver du ISO2GOD på datorn: http://dwl.xbox-scene.com/xbox360pc/...1.3.6-360h.rar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    ok har kopierat innehåller från pctools till datorn och nu har jag 4 files:guiformat.exe, DiskSwap Configurator_v1.3b.rar,ExisoGUI_v1.4b.rar,XeX_Menu 1.1(ISO).iso. va ska jag göra nu kan ni förklara för mig ? ledsen att jag är lita trög det är bara för att jag är ny på den här med jtag.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feve86 Visa Inlägg
    ok har kopierat innehåller från pctools till datorn och nu har jag 4 files:guiformat.exe, DiskSwap Configurator_v1.3b.rar,ExisoGUI_v1.4b.rar,XeX_Menu 1.1(ISO).iso. va ska jag göra nu kan ni förklara för mig ? ledsen att jag är lita trög det är bara för att jag är ny på den här med jtag.
    ExisoGUI filen packar du upp, i den har du 2 exe filer och en txt fil, öppna den exe filen som innehåller ordet GUI, välj sedan ISO, samt vart du vill spara det på datorn, tryck på OK, när du gjort detta kommer du ha en mapp med spelets data i XEX Formatet, dessa lägger du sedan i en mapp som heter "Games" på din usb hårddisk/ditt usb minne, i den Games mappen ska du sedan lägga varje spel i varsin mapp... spelen ska alltså ligga såhär:

    x:\Games\Spel1\Default.xex
    x:\Games\Spel2\Default.xex
    x:\Games\Spel3\Default.xex

    Där x är bokstaven windows säger att din hårddisk/ditt minne har, och spel1, spel2, spel3 är namnet på spelen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    har en ny fråga min maskin dröjer när man trycker på start knappen så lyser knappen men bilden tar cirka 30 sekunder att komma upp? ska det bara så eller?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    207
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av feve86 Visa Inlägg
    har en ny fråga min maskin dröjer när man trycker på start knappen så lyser knappen men bilden tar cirka 30 sekunder att komma upp? ska det bara så eller?
    Det är fullt normalt, det kan ta flera minuter för en RGH-maskin att boota om det vill sig illa.

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Min jasper måste jag stänga av och sätta på igen ibland för att den skall starta. Seg som fan ofta vid uppstart.

    Sent from my GT-N7000 using Tapatalk

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    så jag borde inte oroa mig eller?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    har en till fråga fläckten hur många % ska den bara?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feve86 Visa Inlägg
    har en till fråga fläckten hur många % ska den bara?
    Auto eller högt % tal är bäst, minst 60%
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    ok jag har den på 75% då är den bra eller hur?

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    vad är xellload? när man trycker på eject så kommer blå skärm och står xellload

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feve86 Visa Inlägg
    ok jag har den på 75% då är den bra eller hur?
    Det bästa är auto, då ställer den in sig baserat på vilken temp du har i konsollen, ställer du den statiskt är det risk för att konsollen överhettar vid något tillfälle...

    Vad gäller "Xellload" som du kallar det, det är Xell-Reloaded och är Linux loadern, den är till för att ladda linux, få din cpukey och köra vissa emulatorer (libxenon emulatorer)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    kan jag ställa fläckten på auto när jag är inne på freestyle2.0?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feve86 Visa Inlägg
    kan jag ställa fläckten på auto när jag är inne på freestyle2.0?
    Ja... ställer du den till "noll" blir det automatiskt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    jag har satt den på auto och nu låter inte fläckten ska den nu bara så ?

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    när jag går in på freestyle så visar cpu1:70 och cpu2:58 , jagtror inte att auto funkar som den ska, jag har till och med startat om maskinen och detär fortfarande så.... men när jag sätter på fläckten själv till 75-80% så börjar cpu att sjunka. frågan är: som du säger att automatisk ska maskinen känna att den är varm och då sätter den igång fläckten men det blir inte som du säger :/ . går det bra om jag lägger den på 75-80% istället för auto? jag är rätt att min nya maskin ska bli överhettat.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feve86 Visa Inlägg
    när jag går in på freestyle så visar cpu1:70 och cpu2:58 , jagtror inte att auto funkar som den ska, jag har till och med startat om maskinen och detär fortfarande så.... men när jag sätter på fläckten själv till 75-80% så börjar cpu att sjunka. frågan är: som du säger att automatisk ska maskinen känna att den är varm och då sätter den igång fläckten men det blir inte som du säger :/ . går det bra om jag lägger den på 75-80% istället för auto? jag är rätt att min nya maskin ska bli överhettat.
    Det beror på att din SMC_Config är inställd så från fabrik, testa att ändra smc_config så ska du se att du får annorlunda resultat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    smc_config vart hittar jag det?

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feve86 Visa Inlägg
    smc_config vart hittar jag det?
    Det är en del av din nand...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    jag vet inte va en nand är?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feve86 Visa Inlägg
    jag vet inte va en nand är?
    Din nand är mjukvaran på moderkortet, själva dashboarden... du dumpar den med hjälp av program som Flash360 t.ex.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    hej igen

    många av mina spel från extern hårdisken vill inte funka men de funkade igår och nu idag när jag skulle pela såvill de inte funka:S va kan felet bara? sista grej jag gjorde det var att extract blue dragon dvds till usb hårsisk. jag får upp "The game could not start. Please download the game again"

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2012
    Från
    BÃ¥lsta, Sweden, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    12
    Kör du på Externa hårddisk som är högre än 3tb så fungera det inte

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feve86 Visa Inlägg
    hej igen

    många av mina spel från extern hårdisken vill inte funka men de funkade igår och nu idag när jag skulle pela såvill de inte funka:S va kan felet bara? sista grej jag gjorde det var att extract blue dragon dvds till usb hårsisk. jag får upp "The game could not start. Please download the game again"
    Det kan betyda att datan blivit korrupt av någon anledning, kanske din antivirus gjorde en scanning när du drog ut hårddisken? kanske den ändrade något i datan? who knows?

    Är det samma på alla spel eller bara vissa? och vilken dashboard version har du?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    jo vissa spel funkar inte .dashversion 2.2 rev1072. vad tycker du att jag borde göra?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feve86 Visa Inlägg
    jo vissa spel funkar inte .dashversion 2.2 rev1072. vad tycker du att jag borde göra?
    Det där är FreestyleDash (FSD) version, det jag vill veta är vilken Kernel du har (Xbox 360 Dashboard) beroende på vilken verison det är du har, eventuellt uppdatera, eller extrahera spelen på nytt... brukar du bara dra ur hårddisken när den är "klar" eller brukar du också använda funktionen "Säker borttagning av ..." i windows?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    jag har dashboard:2.0.14699.0 . det händer ibland att jag kopplar ifrån genom dra ur usb och ibland genom säker borttagning eftersom ibland när jag sätter på datorn är inte med den här säker borttagning och märker det senare efter jag har kopplat in usbn.

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du bör uppdatera dashboarden till 15574
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    hur gör jag det? snälla help me

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •