Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Trasig RGH

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17

Trasig RGH

Hej jag undrar vad ni skulle ta för att titta på en trasig RGH?

Jag skulle hjälpa en vän för några månader sedan med att sätta in RGH på en Trinity men det sket sig. När jag skulle läsa ur den så gick det inte. Efter ett antal försök så prova jag att sätta på den normalt men då kommer den bara till Xbox 360 loggan innan den startar om igen. Det luktar som om det är kortslutning mot jord någonstans men jag lyckas inte hitta det. Ev. har någon kondensator eller liknande fått sig en törn. Jag vet ärligt talat inte.

Både CoolRunner kortet och FSB kortet sitter i.

Mvh Daniel

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Hej jag undrar vad ni skulle ta för att titta på en trasig RGH?

Jag skulle hjälpa en vän för några månader sedan med att sätta in RGH på en Trinity men det sket sig. När jag skulle läsa ur den så gick det inte. Efter ett antal försök så prova jag att sätta på den normalt men då kommer den bara till Xbox 360 loggan innan den startar om igen. Det luktar som om det är kortslutning mot jord någonstans men jag lyckas inte hitta det. Ev. har någon kondensator eller liknande fått sig en törn. Jag vet ärligt talat inte.

Både CoolRunner kortet och FSB kortet sitter i.

Mvh Daniel
    350:- är våran grund service avgift, därefter får vi se vad som behöver göras och vad det isåfall kostar (vi hör av oss innan vi lagar det när vi vet vad det kommer kosta)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi kan titta på den "i mån av tid" åt dig om du vill, mot fraktkostnad.

Annars 700:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Swizzy optimisten :-) Jag tror den boxen vill ha mer än 30 minuters felsökning med tanke på vem som har problem med den :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Swizzy optimisten :-) Jag tror den boxen vill ha mer än 30 minuters felsökning med tanke på vem som har problem med den :-)
    Tack för förtroendet Hansi men jag skulle uppskatta att felet kan ta allt mellan typ 4 sekunder till 4 år att förstå. Jag skulle möjligtvis kunna lösa det själv men jag vill bara inte ens försöka mer. Jag har försökt JTAG:a två boxar i mitt liv med två icke JTAG:ade boxar som resultat. Har helt enkelt bestämt att jag fan inte ska hålla på med JTAG. Bättre att jag fixar saker som jag klarar av, typ flashning, ODDE och pumpa upp cykeldäck.

Ska kontakta min vän så skickar vi med all säkerhet upp boxen om inte någon av oss ändå snart ska till Stockholm.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Kan jag ta och skicka upp boxen till er imorgon så får ni kolla på den och sedan i efterhand säga hur mycket ni vill ha för besväret? Tänkte att det borde vara den smidigaste lösningen. Hur vill ni att jag skickar den? Ska jag ta och skicka bara moderkortet?
    Jag vet att PSU:n i sig inte är fel på eftersom den funkar utmärkt till andra Slim. Jag skulle i så fall kunna skicka moderkortet i en låda för datormoderkort, tänkte att det både blir enklare för er och för mig.
    Men vill ni ha med mer så skickar jag givetvis även med det. Jag kan ju iaf skicka med hårddisken.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Kan jag ta och skicka upp boxen till er imorgon så får ni kolla på den och sedan i efterhand säga hur mycket ni vill ha för besväret? Tänkte att det borde vara den smidigaste lösningen. Hur vill ni att jag skickar den? Ska jag ta och skicka bara moderkortet?
    Jag vet att PSU:n i sig inte är fel på eftersom den funkar utmärkt till andra Slim. Jag skulle i så fall kunna skicka moderkortet i en låda för datormoderkort, tänkte att det både blir enklare för er och för mig.
    Men vill ni ha med mer så skickar jag givetvis även med det. Jag kan ju iaf skicka med hårddisken.
    Skicka boxen så komplett att vi kan starta den och returnera fungerande och ihopsatt, gärna med hårddisk så gör vi vår vanliga programinstallation. Kablar osv behövs givetvis inte.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    OK då får jag montera ihop den igen då.

Med vem vill ni sedan att jag skickar? Posten? Schenker? DHL?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    OK då får jag montera ihop den igen då.

Med vem vill ni sedan att jag skickar? Posten? Schenker? DHL?
    vilket som, bara det kommer fram till dörren och vi inte måste åka och hämta ut det på ngt utlämningsställe/ombud

Posten kör ut paket och sådär om det kommer till rätt adress (står här: http://www.psxcare.com/page.php?xPage=skicka.html där står det även vad för info vi behöver ha med när du skickar boxen )
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Har skickat upp den med postpaket idag så jag antar att ni får in den på tisdag eller liknande.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har skickat upp den med postpaket idag så jag antar att ni får in den på tisdag eller liknande.
    Yep, vi fick den igår

Kikade på den, tog bort QSB och den startar precis som den ska, ska kolla närmare på punkterna för att se om ngn av dom inte funkar som dom ska längre, isåfall får jag leta upp alternativa punkter
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Yep, vi fick den igår

Kikade på den, tog bort QSB och den startar precis som den ska, ska kolla närmare på punkterna för att se om ngn av dom inte funkar som dom ska längre, isåfall får jag leta upp alternativa punkter
    Det var ju trevliga nyheter. Peter (min bästis) blir väldigt nöjda om ni får igång den. Han har sådan abstinens över att inte kunna spela sina älskade NES spel att han drog rengjorde och drog igång sin gamla original NES under tiden.
    Han måste vara en av få som i huvudsak köper en Xbox 360 för att spela NES.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Tack gubbs.

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Har bett Jennie (min syster) att lämna in boxen igen nu i veckan. Vet inte vilken dag det blir, men när det kommer in en gravid kvinna med rött långt hår så är det hon.

Liknande diskussioner

1. Dvd trasig
    By robbaz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 21:51
  2. Trasig psp?
    By raccoon85 in forum PSP - Playstation Portable
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 09:23
  3. trasig ps2 V9
    By TobbelinoBoy in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2006-01-14, 22:40
  4. trasig dvd
    By fjiik in forum X-BOX Hårdvaruforum