Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: hjälp?

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0

hjälp?

Skulle vilja få lite hjälp med min hårddisk!

Jag har letat efter info och testat lite men får inte igång min hårddisk till xboxen. Har en extern hårddisk som jag ville använda till att lägga lite spel i och kunna spela direkt från den. Men hur gör man?

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Steg 1. Formatera hårddisken i FAT32

Steg 2. Skapa en mapp med namnet "Games"

Steg 3. Ladda hem programmet exiso GUI du finner det här: http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/

Steg 4. Ladda ISO filerna i programmet en i taget och välj vart du vill spara det (skapa en mapp för varje spel under Games på hårddisken)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det swizzy skrev gäller givetvis endast om du skrivit din fråga i rätt avdelning i forumet, dvs att din xbox 360 redan är modifierad med rgh/jtag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    konstigt nog hade inte spelen några iso filer att ladda i programmet. känner mig helt handikappad när d gäller sånt här aså

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av patogamer Visa Inlägg
    konstigt nog hade inte spelen några iso filer att ladda i programmet. känner mig helt handikappad när d gäller sånt här aså
    Kan du ge några exempel på spelen du är ute efter? vissa är i GOD format, XEX format eller XBLA format... XBLA läggs som dom är på hårddisken, XEX är det format som det blir enligt det jag skrev ovan, och GOD läggs också på hårddisken som XBLA...

Oftast följer det med ngn form av .nfo eller readme som talar om för dig hur du ska använda grejerna, är det ett vanligt Xbox 360 spel kan dom ligga i RAR arkiv eller dyligt som först måste packas upp, därefter får du en stor fil (ISO) som i windows kan visas som "Winrar arkiv" eller dyligt om Winrar sagt till windows att den hanterar ISO filer och du inte ser filändelsen (vilket man inte göra som standard i vista och senare)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    javisst. jag letade efter jtag spel på bitgamer. Allt från LA noir till dlc spelen för mass effect. De flesta är i form av winrar arkiv. Men när jag packar upp de så finns ingen ISO fil eller någon annan fil som kan läggas in i GUI. Man undrar om själva filen man ladda ner är helt knasig. Men det är flera stycken. Kanske 7 st jag testat och samma sak med varje =/

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    javisst. jag letade efter jtag spel på bitgamer. Allt från LA noir till dlc spelen för mass effect. De flesta är i form av winrar arkiv. Men när jag packar upp de så finns ingen ISO fil eller någon annan fil som kan läggas in i GUI. Man undrar om själva filen man ladda ner är helt knasig. Men det är flera stycken. Kanske 7 st jag testat och samma sak med varje =/
    JTAG releaser brukar kunna vara färdiga i det här formatet du får om du laddat den genom GUI'n, det är både bra och dåligt, i många fall om det är i XEX formatet (en mapp med speldatan, du ser det baserat på att det ligger en "default.xex" i winrar arkivet) har dom raderat någonting för att spara plats (utöver system uppdateringen) dom testar inte allt i hela spelet så det kan lätt uppstå buggar i spelet i form av texturer som saknas eller videos som saknas etc. det kan orsaka enorma problem i vissa fall som gör att du inte kan spela spelet...

Personligen rekomenderar jag inte JTAG releaser i huvudtaget, dom ända tillfällena en JTAG release är vettig är när det heter "XBLA" eller "DLC" och i båda fallen är dom färdiga att bara lägga in på din hårddisk och köra, DLC är extra material, dvs. inte ett spel... för att dom ska funka behövs oftast en title update också som gör att spelet vet att den ska ladda in den här filen om den existerar...
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    ok för att det var en kompis som sa något om att vissa spel kan innehålla en fil som kan förstöra jtagen ...så det är säkrast att ladda ner spel som är till för just jtag. stämmer detta? Jag laddar annars ner vanliga spel och kan testa iso filen i programmet. Jag undrar också vad som händer om man försöker "build iso" i gui. skapar den en iso fil då lr?

Jag dlc spelen är jag mest intresserad av pga mass effect. Jag vet att folk klagat på slutet osv men väntat med att spela 3an i 1 månad bara för jag vill köra de olika dlc spelen som finns innan jag ger mig på den. Därför är det riktigt frustrerande när jag inte fattar hur man kan få igång dom! =/

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ok för att det var en kompis som sa något om att vissa spel kan innehålla en fil som kan förstöra jtagen ...så det är säkrast att ladda ner spel som är till för just jtag. stämmer detta? Jag laddar annars ner vanliga spel och kan testa iso filen i programmet. Jag undrar också vad som händer om man försöker "build iso" i gui. skapar den en iso fil då lr?

Jag dlc spelen är jag mest intresserad av pga mass effect. Jag vet att folk klagat på slutet osv men väntat med att spela 3an i 1 månad bara för jag vill köra de olika dlc spelen som finns innan jag ger mig på den. Därför är det riktigt frustrerande när jag inte fattar hur man kan få igång dom! =/
    Det stämmer, men det är $SystemUpdate, som du kan ignorera i programmet (dvs, att den skiter i att extrahera den)

Vad gäller Build ISO är det för att återskapa en ISO från en extraherad mapp, om man t.ex. vill ha GOD formatet istället... (går inte att bränna den iso filen och köra på en vanlig flashad 360)

DLC lägger du på den inbyggda hårddisken enligt:

HDD1:\Content\0000000000000000\*titleID*\00000002\ *filen*

OBS: det kanske skiljer sig lite med vissa spel med delen "00000002" det kan vara andra siffror där också, mappstrukturen brukar vara färdig så du behöver bara kopiera över det till HDD1:\Content\00000000000000\

Utöver att du lägger det på rätt ställe behöver du även Title Updates (även känt som "TU") du hittar dom här: http://www.xbuc.net/ eller här: http://marketplace.jqe360.com/

Dessa installeras oftast i HDD1:\Cache\ men kan ibland även ligga som spelen gör i HDD1:\Content\0000000000000000\
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    Ursäkta att jag inte hört av mig. Haft lite mkt på jobbet så jag har inte hunnit testa alla dina tips förrän nu.
    När du säger att man kan ignorera systemupdate i programmet. Vilket program menar du? GUI? Och hur gör man det. Frågar den om system update?

Och med inbyggd hårddisk menar du kanske den hårddisk som är kopplad till boxen och inte den externa hårddisk som jag vill börja använda? Lr? Jag tänkte kolla alldeles strax vart jag kan lägga in den filen men jag kommer inte våga göra något förrän jag är säker på att jag inte förstör nåt.

Spelar det någon roll vilken titel update man lägger in? Det verkar finnas olika språk såg jag.

tack för ditt tålamod/P

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Ursäkta att jag inte hört av mig. Haft lite mkt på jobbet så jag har inte hunnit testa alla dina tips förrän nu.
    När du säger att man kan ignorera systemupdate i programmet. Vilket program menar du? GUI? Och hur gör man det. Frågar den om system update?

Och med inbyggd hårddisk menar du kanske den hårddisk som är kopplad till boxen och inte den externa hårddisk som jag vill börja använda? Lr? Jag tänkte kolla alldeles strax vart jag kan lägga in den filen men jag kommer inte våga göra något förrän jag är säker på att jag inte förstör nåt.

Spelar det någon roll vilken titel update man lägger in? Det verkar finnas olika språk såg jag.

tack för ditt tålamod/P
    Ingen fara

Ja, jag menar GUI'n, det finns en Checkbox (kryss ruta) som du kan kryssa i för att den ska ignorera/skippa system update

Ja, precis den som sitter på/i boxen, inte extern...

Det spelar roll vilket ID som TitleUpdaten har i jämförelse med spelet, kör du PAL spel ska det vara PAL updaten du ska ha, annars NTSC etc. varje region har olika TitleID, och då även TitleUpdates
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    suck. yup d jag igen. Jag får fortfarande inte igång min externa hårddisk. Jag vet inte om jag har en för gammal extern hårddisk lr om jag letar på fel ställe i xbox menyn. Jag kopplar den till usb...men när jag går in på usb storage så hittar den inte den externa hårddisken. Lr det står iaf att man ska configurera den så att det endast är 16gb som blir tillgängligt för xbox. Det låter ju sjukt för lite med tanke på att min externa hd är 500 gb. man undrar då whats the point. kan lika gärna ha en usb sticka istället. vill inte trycka på konfigurera för att inte råka knasa till hela grejen. jag vet att jag är painig mannen. sorry

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    får för övrigt inte över någon fil till den inbyggda hårddisken eftersom ...aa jag vet inte hur jag ska få den dit utan min externa håddisk. då borde man kunna kopiera över från extr till inbyggda väl. tror jag iaf

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    suck. yup d jag igen. Jag får fortfarande inte igång min externa hårddisk. Jag vet inte om jag har en för gammal extern hårddisk lr om jag letar på fel ställe i xbox menyn. Jag kopplar den till usb...men när jag går in på usb storage så hittar den inte den externa hårddisken. Lr det står iaf att man ska configurera den så att det endast är 16gb som blir tillgängligt för xbox. Det låter ju sjukt för lite med tanke på att min externa hd är 500 gb. man undrar då whats the point. kan lika gärna ha en usb sticka istället. vill inte trycka på konfigurera för att inte råka knasa till hela grejen. jag vet att jag är painig mannen. sorry
    Du hittar den med FSD (Freestyle Dashboard) eller XEXMenu... finns andra program också, men vi installerar just XEXMenu och FSD när vi installerar JTAG...
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    jag börjar undra om jag har en jtag. borde ha detta installerat då eftersom jag fixade det här

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    jag börjar undra om jag har en jtag. borde ha detta installerat då eftersom jag fixade det här
    Om du startar med eject och du inte startar i den vanliga dashboarden har du JTAG/RGH, du bör ha någonting installerat på boxen oavsett om det är vi eller någon annan som gjort det åt dig (du borde ha FSD eller XEXMenu på hårddisken)

Men som sagt, det definitiva testet är att helt enkelt testa att starta med eject och se vad som händer startar den normalt är den inte JTAG:ad, startar den någon variant av xell (Xell, Xellous eller Xell-Reloaded) är den JTAG:ad (detta brukar oftast resultera i en blå skärm med massa text som rullar och talar om för dig att den startar massa grejer och sedan visar din fuseset (och cpukey) m.m.)
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    japp teste funkade! Men den känner inte igen hårddisken ...kan inte få kontakt med servern sa den igår iaf. ??

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    japp teste funkade! Men den känner inte igen hårddisken ...kan inte få kontakt med servern sa den igår iaf. ??
    Vart är det du letar efter hårddisken? vilket filsystem har hårddisken?

Vad menar du med att den inte hittade "servern"? vilken server?
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    Jag letar vad som helst som finns i hårddisken. Hheheh, jag har försökt få igång dlc och lägga in update till den hårddisk som finns inbyggd i boxen. man sa till mig att den gick att hitta via xexmenu.
    vilket filsystem den har?
    Jag undrar också vilken server den menar men det är det den säger. Jag startar boxen via eject mode eller vad man ska kalla det. Den "hittar" hårddisken men börjar leta på nåt sätt att öppna hårddisken (den externa menar jag) men det står "No answer from server" typ. Kommer inge vart heller utan den letar o letar bara. Ah....

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Jag letar vad som helst som finns i hårddisken. Hheheh, jag har försökt få igång dlc och lägga in update till den hårddisk som finns inbyggd i boxen. man sa till mig att den gick att hitta via xexmenu.
    vilket filsystem den har?
    Jag undrar också vilken server den menar men det är det den säger. Jag startar boxen via eject mode eller vad man ska kalla det. Den "hittar" hårddisken men börjar leta på nåt sätt att öppna hårddisken (den externa menar jag) men det står "No answer from server" typ. Kommer inge vart heller utan den letar o letar bara. Ah....
    Ahhh ok, du ska starta med vanliga ström knappen för att nyttja maskinen "normalt" dvs. spela spel och köra det mesta homebrew, bad dig bara testa att starta med eject för att kolla att du verkligen har JTAG:ad maskin

När du startar konsollen i vanliga läget ska du få fram dashboarden precis som vanligt... OM du har XEXMenu installerat ska den ligga under Games -> Demos/Trials kolla där efter det om du inte redan har det

Den interna hårddisken ska ha XFAT om jag inte minns helt fel, det är iaf ett special format för just Xbox 360...

Externa hårddisken ska vara FAT32 och ja, den ska hittas i XEXMenu/FSD, i XEXMenu hittar du filhanteraren genom att trycka 1 gång på RB knappen när du startat programmet (trycker du flera gånger kommer den bläddra mellan dom olika menyerna, går du för långt kan du trycka LB för att backa eller fortsätta trycka RB tills du hittar rätt)
    Google is your friend!

Registrerade
    Apr 2012
    Respekt
    0
    awesome! jag hitta och externa hitta jag också. däremot funkade inte spelen jag lagt i den för att de saknar iso filer av nån anledning. crap. men hur får jag dlc att funka?jag har en update och jag lägger den i hdd1: cache....men eehhh....hur vet jag att den funkar..dvs hur spelar jag den =S

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    awesome! jag hitta och externa hitta jag också. däremot funkade inte spelen jag lagt i den för att de saknar iso filer av nån anledning. crap. men hur får jag dlc att funka?jag har en update och jag lägger den i hdd1: cache....men eehhh....hur vet jag att den funkar..dvs hur spelar jag den =S
    vad menar du nu med "saknar iso filer av någon anledning"? när du kör från extern disk packar du upp ISO filerna till en mapp med speldatan, spelen har vad jag vet ALDRIG iso filer med... det ligger jue på en skiva, ska man då emulera en till skiva?!

Du vet att det funkar baserat på att du kan använda det, det är olika för varje spel och DLC... vissa grejer fortsätter story, andra är extra bilar t.ex. och sen finns det dom där som man kan välja att spela i menyerna... Utöver att DLC måste ligga på rätt ställa (HDD1:\Content\000000000000...\...\...\) måste det även ha rätt namn och vara korrekt patchat, detta gör du lätt med XM360, den kan både fixa namn + patcha och körs direkt på boxen!
    Google is your friend!

Liknande diskussioner

1. Hjälp!! xbit rödgrönblink flashning hjälp
    By xbsimon in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2006-01-31, 07:57
  2. Hjälp Hjälp Hjälp...snabbt snälla
    By Tjoaren in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 15:43
  3. BehÖver Verkligen HjÄlp Med Anslutningar! SnÄlla HjÄlp!!!!
    By Kalle112 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2005-01-19, 22:46
  4. HJÄLP HJÄLP kommer inte längre in i BIOS menyn
    By FDMan in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-12-29, 14:19
  5. Hjälp sökes!!! Program till Xbox. Hjälp
    By Engel in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-09-27, 18:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner