Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hjälp ninja gaiden 3 bränning

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Hjälp ninja gaiden 3 bränning

    Nån som känner igen problemet.uppdaterade min Xbox för nån månad sen allt funkar bra.men när jag bränner ninja gaiden 3 skivan fungerar inte brukar bränna overburn testade även truncate.brände tre skivor alla fel.har kört gbx verifierat allt är ok.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kör du med PAL versionen eller NTSC versionen?

    Hur är det problemet visar sig? open tray? clean disc? unsupported disc?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det låter ju faktiskt helt enkelt som om du får ta dig i kragen och skaffa dig en brännare med iXtreme Burner MAX på.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    tack för hjälp.jag uppdaterade flash 14.11.2011 och alla spel fungerar.ninja gaiden 3 är pal version jag har verifierad den med abgx360 allt va rätt.tredje skiva jag bränt visar fel står unsupported disc.jag bränner med senaste img burner calculate optimal 1913760
    har även brännt på truncate samma felkod.undrar om min flashning är fel eller bara bränning.sista spel jag brännt alla brände jag på overburn och dom fungerade fast då brände jag med gammla version imgburn började strula med senaste version imgburn

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du uppdaterade till LT+ 2.0, du behöver uppdatera flashen igen till LT+ 3.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Om du har en flash från 14:e nov 2011 så har du ju iaf inte iXtreme LT+ 3.0 i din maskin. Vad har du för DVD-läsare? Du lär behöva uppdatera din iXtreme för att kunna få igång backups av XGD3-spel.
    Skulle du sitta på en gammal Hitachi DVD och iXtreme LT 2.0 (om den ens var släppt då) MÅSTE du ha en iHAS-brännare med iXtreme Burner MAX, då Hitachi inte stödjer truncated backups. Men alldeles oavsett vilken läsare du har bör du definitivt köpa en i alla fall.

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jag uppdaterade min xbox hos psx care den 12 december 2011.fan less på alla uppdaterigar.är det nåt man kan göra själv hemma uppdatera till lt+3.0 eller måste gå igen till psxcare.sista spelen jag brännde innan ninja gaiden va gears of war och need for speed.tack igen för hjälp

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stockholmare77 Visa Inlägg
    jag uppdaterade min xbox hos psx care den 12 december 2011.fan less på alla uppdaterigar.är det nåt man kan göra själv hemma uppdatera till lt+3.0 eller måste gå igen till psxcare.sista spelen jag brännde innan ninja gaiden va gears of war och need for speed.tack igen för hjälp
    Börja med att ta reda på vilken läsare du har, därefter kollar du upp vad du behöver för att flasha själv, därefter kollar du upp priserna på det och kollar om det är värt det eller inte.

    Eller så köper du Xk3y eller RGH/JTAG och du har löst problemet permanent (du kan då själv uppdatera, och kör spelen från hårddisk istället)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    då har jag fattat läge.grabbarna på psxcare försökte fixa jtag men gick inte gränsfall årsmodell.så det är väl bara gå dit igen och uppdatera.suck
    kanske finns nåt annat lösning liknande jtag.tror jag har lite on

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stockholmare77 Visa Inlägg
    då har jag fattat läge.grabbarna på psxcare försökte fixa jtag men gick inte gränsfall årsmodell.så det är väl bara gå dit igen och uppdatera.suck
    kanske finns nåt annat lösning liknande jtag.tror jag har lite on
    När var detta? om du inte har senaste dashboarden nu borde det gå om du inte heller har en nyare modell av slim...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2012
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    ej slim och datumet på baksidan av xboxen är 2009-08-30.har inte uppdaterat nåt sen de uppdaterade flashing i butiken psxcare 14 december 2011

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stockholmare77 Visa Inlägg
    ej slim och datumet på baksidan av xboxen är 2009-08-30.har inte uppdaterat nåt sen de uppdaterade flashing i butiken psxcare 14 december 2011
    Ok, då ska det inte vara några som helst problem du har ett jasper moderkort btw
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Ninja Gaiden ...
    By Begga in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-22, 09:17
  2. Ninja Gaiden
    By Juice in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-04, 17:19
  3. Hjälp med Ninja Gaiden!
    By Myt4z in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-07-12, 16:29
  4. Hjälp "Ninja Gaiden"..
    By neroo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-06-21, 15:18
  5. ninja gaiden hjälp
    By emsee in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-15, 17:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •