Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Flaggat xbox 360 pga vad?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Flaggat xbox 360 pga vad?

    Hej!

    Jag har kunnat spela Halo: Reach tidigare men en dag funkade det helt plötsligt inte.
    Idag, flera månader senare fick jag mitt xbox flashat med senaste för att kolla om det var nåt med att mitt 360 behövde uppdateras.
    När jag kom hem stoppade jag i Halo:Reach som då FORTFARANDE säger:
    "Unsupported disc
    This disc is not supported bla bla bla..."

    Jag har testat att bränna spelet igen och bränner bara Verbatim skivor med Imgburn men, samma sak...

    Vad händer egentligen?
    Jag kollade med Xval och enligt det programmet så är mitt xbox flaggat, är det Halo: Reach som gjort så det blivit flaggat och slutar spelet funka pga det eller vad? Jag kollade aldrig med Xval innan jag stoppade i Halo.
    Jag går aldrig online så jag riskerar inte att bli bannad MEN, jag har Kinect och efter flashningen så vill boxen att jag ansluter till Xbox Live för att uppdatera så Kinect ska funka, hur fan ska jag göra??
    Förmodligen har jag ju anslutit till Xbox Live första gången jag kopplade in Kinect, kan det vara därför?
    Ett annat problem är att jag igår beställde XK3Y från Psxcare och är nu orolig för om det kommer funka oxå...
    Bör jag lämna in konsolen och få flaggningen borttagen innan jag gör nåt mer??

    Blev lite mycket men hoppas nån kan svara...
    Hjälp mottages tacksamt!

    //Henke
    Last edited by henkewe; 2012-04-13 at 23:26.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du har inte kollat skivan med ABGX360 innan du brännde det märks (senaste versionen av ABGX360 skulle löst ditt problem) Du blev flaggad pga det...

    Du kan ladda hem uppdateringen från www.xbox.com istället så ska du se att det löser ditt problem med att du inte kan gå online

    Flaggningen brukar inte vara någon jätte stor fara egentligen, det som flaggningen gör är att du helt enkelt blir bannad på live om du går online, men det är inte 100% säkert att du blir bannad trots att du är flaggad, även original boxar kan bli flaggade och dom blir inte bannade
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Tack för svaret Swizzy!

    Men säg att jag blir bannad, hur påverkar det mig, jag använder inte xbox live, jag är aldrig uppkopplad.
    Jag antar att det inte påverkar offline spelande?

    Behöver jag överhuvudtaget använda mig av xbox live?
    Tex om ett spel kräver en uppdatering eller finns det att ladda ner och köra med usb sticka?

    Ang. Halo reach, kollar jag filen i abgx360 innan jag bränner så borde spelet funka eller?
    Det konstiga är ju att det har funkat tidigare...

    Det var länge sedan jag höll på med abgx360 mm. mm... får uppdatera mig lite tror jag...

    Tack på förhand!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det påverkar bara online spelande samt din garanti på konsollen... det kan även låsa dina profiler/sparningar till din konsoll, så mitt tips är att du helt enkelt skiter i allt som har med live att göra på den boxen så slipper du det problemet

    du kan alltid ladda hem system uppdateringarna på nätet och installera från usb, eller så kan du extrahera iso filen som man gör för JTAG och ta uppdateringen därifrån istället

    Ja, det borde funka om du gör så, Halo Reach är jue ett AP25 spel, det är många som haft problem med att det funkat innan man uppdaterat dashboarden sedan slutar det funka, samma sak gäller för alla som uppdaterat till 3.0 då 3.0 använder en annan metod för att motverka AP25 än vad äldre flashningar gör
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Aah, va gött!
    Ja då skiter jag fortsättningsvis i att koppla upp mig.
    Tack för hjälpen!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av henkewe Visa Inlägg
    Aah, va gött!
    Ja då skiter jag fortsättningsvis i att koppla upp mig.
    Tack för hjälpen!
    Du tar och smiter före MS genom att banna dig själv istället alltså...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Du tar och smiter före MS genom att banna dig själv istället alltså...
    Haha, ja det kan man ju säga, iof inte bannad än men ändå!
    @Swizzy: Halo Reach funkade efter en ABGX360 kontroll! Tack!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    no problems
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •