Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: XK3Y + firmware

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    XK3Y + firmware

    I veckan får jag hem mitt XK3Y360 som jag beställt hos PSXCARE, jag har fått min firmware utläst och läser nu i manualen till JungleFlasher: "it MUST be a full original
    firmware dump, and on top of that it must be after the Mid 2011 update from Microsoft. If not you will get an e64 error."
    ... Hur kan jag kolla om firmwaren är så ny? Går det att se i JF?

    Sedan undrar jag en annan sak ang JF om jag nu behöver konvertera den till rätt firmware, när jag klickar på "Open Source Firmware", sedan "Open Target Firmware" och sedan tar mig till "F:\JungleFlasher v0.1.92 Beta (304)\firmware", ska det då inte ligga fler mappar under "firmware", enligt manualen ska där ligga en mapp som heter "Stock Firmware" och däri 4 mappar med namnen på olika läsare... Dom har inte jag, mappen "firmware" är tom, har jag missat nåt eller?

    //Henke

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Laddar du din firmware (en full firmare) och den visar att det är 02510C för liteon eller 04421C för benq (om jag inte minns siffrorna helt fel för benq, kan ha fel på sista siffran) har du rätt, har du inte det har du äldre firmware...

    du saknar firmwaren för att JF inte packas med dom, du hittar dom vanligtvis på xbins och/eller logic-sunrise
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg

    du saknar firmwaren för att JF inte packas med dom, du hittar dom vanligtvis på xbins och/eller logic-sunrise
    Aah, tänkte väl att det var nåt sånt, men eftersom det inte stod nåt om det i manualen så tänkte jag om jag gjort nåt fel! Jaja då ska jag kolla firmwaren när jag kommer hem oxå!

    Tack!

Liknande diskussioner

  1. XK3y lösning för nya DAE.BIN - inkl firmware 1.12 (+ WIFI stöd!)
    By Hansi in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-30, 15:54
  2. xk3y 1.1 R7-2
    By ivve77 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 00:33
  3. Firmware på xk3y...och några fråger till!
    By Hojis in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-09, 21:02
  4. Xk3y usb-dongeln
    By MrViffer in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 08:13
  5. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •