Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: RÖD lampa på vissa spel

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    RÖD lampa på vissa spel

    Har precis införskaffat Xk3y och matat in. Funkar kanon då jag dumpade NHL12 från skiva och körde. Plockade fram min ratt och tänkte göra lika med DIRT3 vilket inte alls funkade då blir allt svart och en stycken röd lampa blinkar på consollen. Testade då givetvis med ännu ett (BF3) men det gick inte heller...vad gör jag för fel?

    har senaste firmware och en phat

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hyben Visa Inlägg
    Har precis införskaffat Xk3y och matat in. Funkar kanon då jag dumpade NHL12 från skiva och körde. Plockade fram min ratt och tänkte göra lika med DIRT3 vilket inte alls funkade då blir allt svart och en stycken röd lampa blinkar på consollen. Testade då givetvis med ännu ett (BF3) men det gick inte heller...vad gör jag för fel?

    har senaste firmware och en phat
    Låter som att du har en Hitachi som har lägre version än 78, har du monterat xk3y'n själv? isåfall har du missat att man ska byta till hitachi 78/79 firmware och lägga in din nyckel för att dom ska funka, spelen du beskriver är så kallade XGD3 spel
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Ok, det stämmer nästan. Det är köpt hos er men jag har köpt/fått boxen av en kollega som ej fått det att gå. Han har själv satt in det.

    Men hur går jag tillväga?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hyben Visa Inlägg
    Ok, det stämmer nästan. Det är köpt hos er men jag har köpt/fått boxen av en kollega som ej fått det att gå. Han har själv satt in det.

    Men hur går jag tillväga?
    Vad är det för något som inte stämmer? vad har du för läsare i din maskin?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Var otydlig men jag menade att det du sa inte stämde riktigt det var alltså inte jag som monterat själv annars var det rätt.

    Spelaren jag har är en (enligt http://www.llamma.com/xbox360/Xbox_3...Comparison.htm) BENQ läsaren

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av hyben Visa Inlägg
    Var otydlig men jag menade att det du sa inte stämde riktigt det var alltså inte jag som monterat själv annars var det rätt.

    Spelaren jag har är en (enligt http://www.llamma.com/xbox360/Xbox_3...Comparison.htm) BENQ läsaren
    Ok, BenQ ska vara som 04421C du har troligen en äldre version, ta ut minneskortet, sätt det i datorn ladda din firmware.bin i JungleFlasher (som source) och ladda 0442 LT+ 3.0 eller original (som target), tryck sedan spoof source to target och spara den på minneskortet istället för den du har nu så ska du se att det funkar bättre, detta kräver iofs att du har en systemversion som heter 2.0.8955.0 eller högre
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Funkade kanon! slet isär och spoofade 0442! tack så mycket!!!

Liknande diskussioner

  1. XGD3 spel fungerar inte och får meddelande, 1 röd lampa och svart skärm
    By bavermun in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-20, 20:17
  2. Problem med vissa spel!
    By Ph4z3 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-23, 13:26
  3. Vissa spel bootar ej...
    By jeanmarc in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-11, 11:33
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-06, 11:48
  5. bränna vissa spel !
    By mr_mupp in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-03, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •