Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: E3 Flasher / Kompabilitet

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    E3 Flasher / Kompabilitet

    Hej!

    Jag har försökt läsa mg till lite info i den här konstiga världen á la "ps3 mod" men man blir fan aldrig helt klar i skallen om vad man ska göra.
    På eran hemsida står det att CECHC04 inte är kompatibel med E3 Flasher, det står dock att den ska kunna användas på NAND och CECHC04 är nergraderingsbar till 1.00.

    Frågan är egentligen vad som gör att den inte är kompatibel med E3 Flasher?

    Jag har införskaffat mig ett billigt PS3 med trasig BluRay som jag tänkt leka med så jag är inte rädd att förstöra den eller något.
    Jag har läst mig till att det ska finnas Progskeet Solderless som ska funka men vet inte om det är samma Progskeet som ni har med 360 Clip på eller om det ska vara någon helt annan grej.

    Många försäljare verkar också ha slutat sälja produkterna så jag börjar bli lite orolig för vad jag ska göra.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Vart du än läst om att E3 Flasher skall kunna arbeta med NAND konsoller så har du nog läst fel, jag har aldrig hört mer än rykten om något liknande.
    Delvis på grund utav att E3 Flasher enbart har en buffer på 16Mb, NAND konsoller sparar hela firmwaren i statiskt minne, vilket är på drygt 256Mb plus minus en hel del null-padding.

    De enda två jag känner till som dumpa NAND är Infectus och Progskeet, är du osäker så kolla på www.ps3devwiki.com, den uppdateras dagligen, minst.

    Trasig Blu-Ray läsare kan bli svårt, i och med att majoriteten dumpar på scenen behöver ett spel i läsaren. Såvida du inte på något magiskt vis får igång en DEX firmware.
    Får du däremot fatt på en ny Blu-Ray läsare så har du två alternativ; Antingen byter du läsaren i spelaren själv, eller så följer du processen för att göra en "remarry".

    Hoppas det gav svar på några frågor i alla fall, lycka till!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Frag_Wurm Visa Inlägg
    Vart du än läst om att E3 Flasher skall kunna arbeta med NAND konsoller så har du nog läst fel, jag har aldrig hört mer än rykten om något liknande.
    Delvis på grund utav att E3 Flasher enbart har en buffer på 16Mb, NAND konsoller sparar hela firmwaren i statiskt minne, vilket är på drygt 256Mb plus minus en hel del null-padding.

    De enda två jag känner till som dumpa NAND är Infectus och Progskeet, är du osäker så kolla på www.ps3devwiki.com, den uppdateras dagligen, minst.

    Trasig Blu-Ray läsare kan bli svårt, i och med att majoriteten dumpar på scenen behöver ett spel i läsaren. Såvida du inte på något magiskt vis får igång en DEX firmware.
    Får du däremot fatt på en ny Blu-Ray läsare så har du två alternativ; Antingen byter du läsaren i spelaren själv, eller så följer du processen för att göra en "remarry".

    Hoppas det gav svar på några frågor i alla fall, lycka till!

    En mycket intressant produkt för dig som vill kunna läsa och programmera on NAND och NOR flashminne, samt till och med kunna köra Dual Boot med både original firmware och custom firmware på din Playstation 3.

    E3 Flasher kan läsa/skriva NAND och NOR flashminne i de flesta enheter som t.ex. DVD-spelare, Blurayspelare, PS3, Wii, XBOX 360, MP3-spelare m.m. men är i första hand avsedd för Playstation 3.
    E3 Flasher support all electronic devices like DVD/BD/PS3/WII/XBOX360/MP3/MP4/Table PC which has Nand or Nor flash memory.

    Det är det jag läst här. Jag säger ju inte att jag har rätt men jag är jävligt förvirrad iaf.

    Det enda andra jag läst mig till är att man kan köra Progskeet 1.1, Infectus v2 och 360 Nand CLIP kanske.. men är ju inte säker på om det funkar heller.

    Edit: ja jag glömde läsa _allt_ du skrev. men tack! ska ta och köpa hem skiten så får vi se hur det går! i värsta fall går det ju bara åt helvete
    Last edited by najtrows; 2012-04-21 at 20:32.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av najtrows Visa Inlägg
    Det är det jag läst här. Jag säger ju inte att jag har rätt men jag är jävligt förvirrad iaf.

    Det enda andra jag läst mig till är att man kan köra Progskeet 1.1, Infectus v2 och 360 Nand CLIP kanske.. men är ju inte säker på om det funkar heller.

    Edit: ja jag glömde läsa _allt_ du skrev. men tack! ska ta och köpa hem skiten så får vi se hur det går! i värsta fall går det ju bara åt helvete
    Problemet har inget med att dumpa/skriva till moderkortet, problemet är att du inte kan patcha systemet med NAND ännu (ingen som lagt ner tid på att hitta lösningen ännu) Visst, du kan nedgradera alla NAND modeller väldigt långt ner, MEN det kräver att du har 3.55 eller lägre och jig dongel, över 3.55 slutar det tricket funka och du måste patcha systemet så att den kör 3.55 trots att den inte vill det egentligen, därefter kan du pilla med downgrade längre ner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. PsxPsp kompabilitet ...
    By Begga in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 17:14
  2. WinHiip kompabilitet?
    By JumBox in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 09:54
  3. X360 USB kompabilitet ?
    By holymonk in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 00:30
  4. d å l i g kompabilitet med HD advance 2.1
    By corre in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-01-14, 23:58
  5. DMS 3 V2 kompabilitet?
    By discusnl in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-07-11, 21:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •