Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: köpte en ny 360 slim idag,

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22

    köpte en ny 360 slim idag,

    mattsvart 4gb kinect paketet med kinect adventures och carnival games tillverkad 2011-09-26 lotnr 1140 sitter trinity i den, 10.83A, hur ser jag vad det är för läsare i den skulle vilja flasha den för att köra live, har redan en slim rgh?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    mattsvart 4gb kinect paketet med kinect adventures och carnival games tillverkad 2011-09-26 lotnr 1140 sitter trinity i den, 10.83A, hur ser jag vad det är för läsare i den skulle vilja flasha den för att köra live, har redan en slim rgh?
    Du ser vilken läsare det är genom att kolla trayen hur den ser ut (finns bild på våran hemsida) du ser då om det är Hitachi eller liteon.

    För att vidare se om det är en 1175 eller något annat måste du öppna den, du kan kolla på www.360drives.com men det ger inget defenitivt svar, det är jätte svårt att se vad som är vad baserat på datum och/eller lotnr, samma datum/lotnr kan ha allt möjligt, maskiner tillverkade fram emot slutet av 2011 löper större risk för 1175 än tidigare, en maskin tillverkade 2011-07-xx eller tidigare är definitivt flashbar om det inte sitter en hitachi i den (om det är slim då), allting efter det kan vara vad som helst
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    kollade släden nu det är en liteon, synd att man måste öppna den för att veta är det stor risk för 1175 i denna tror du?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av spenne Visa Inlägg
    kollade släden nu det är en liteon, synd att man måste öppna den för att veta är det stor risk för 1175 i denna tror du?
    ungefär 50% chans, det är enormt svårt att säga vad det är i boxen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Ok då låter jag den vara, får köpa spelen jag vill spela live med , synd bara att den är rgh bar,

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om man gör RGH så går det sedan att byta styrkort i dvdläsaren och flasha den även om det var en 1175 från början.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Om man gör RGH så går det sedan att byta styrkort i dvdläsaren och flasha den även om det var en 1175 från början.
    Det tricket funkar bara om du har en dummy från en flashbar läsare och väljer att patcha bort FCRT.bin
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Ok det har jag inte. grejen var att jag ville ha en konsoll att spela live med och en att köra rgh på, är det på gång ngn flash till 1175an?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det tricket funkar bara om du har en dummy från en flashbar läsare och väljer att patcha bort FCRT.bin
    Vad är det för "bara" med det?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    270
    Respekt
    22
    Jag menade med bara att en rgh bar konsoll går till spillo när jag bara vill ha den flashad, har en annan rgh konsoll som jag använder med hdd)

Liknande diskussioner

  1. JTAG på min slim idag! Vad gör jag nu? Vad kan jag göra?
    By davvekulneff in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 11:43
  2. Köpte min x360 prem. idag, frågor
    By Alezman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 08:23
  3. Köpte en Xbox360! :)
    By Moze in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 23:37
  4. var det någon som köpte
    By thompa89 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-11, 21:55
  5. Köpte ny xbox idag. Spelen och filmerna i spelen hackar.
    By xaixon in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 21:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •