Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: simpla RGH frågor

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0

simpla RGH frågor

Hej,

Jag har ett par RGH-relaterade frågor:

1. Kommer spel kräva uppdateringar som de alltid gjort tidigare, kan någon av dessa uppdateringar förstöra för RGH-hacket? Eller är det här inte längre något alls att oroa sig för om man väl skaffat sig en xbox med RGH?
    2. Är det framtidssäkrat i jämförelse med flashad DVD-läsare som regelbundet krävde uppdateringar?
    2. Hur får man igång ett xbox original (1) spel under FSD? Är det bara att extrahera iso i en mapp som man sedan pekar till under game path inställningarna?
    3. Går det att med hjälp av SMB köra spel direkt från en avlägsen (inom nätverket) dator/hårddisk?
    4. Kan man koppla in extern hårddisk och använda denna TILLSAMMANS med den interna hårddisken?
    5. Läste någonstans att det finns restriktioner vad gäller DLC/XBLA (tror jag det var) på vart de ska ligga, att de måste ligga på en orginalhårddisk från M$, stämmer detta? Finns det andra begränsningar/krav man bör känna till?

Uppskattar svar, förstår om ni inte orkar svara på allt
    Tack på förhand!

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    1. Ja, spelen kräver uppdateringar, men våran standard installation blockerar dessa (konsollen ska inte fråga dig om du vill uppdatera) om spelet inte kräver funktioner i nya dashboards funkar dom utan problem, kräver dom nya funktioner måste du uppdatera, då får du läsa våran guide här på forumet hur man gör det, uppdatera ALDRIG från spel, det kommer i 99.9% av fallen programmera om moderkortet vilket skriver över hackade mjukvaran.

2. Läs ovan^ det kommer uppdateringar vid varje ny dashboard typ, men du behöver oftast inte uppdatera varje gång och du kan själv göra uppdateringen utan att öppna boxen samt utan special hårdvara...

2b. Ja, mer eller mindre, tänk på att inte alla Xbox 1 spel funkar på Xbox 360

3. Inte ännu, det kanske går så småningom... FSD har stöd för att du ska kunna lägga in saker via SMB vad jag förstått men inte testat det...

4. För spel menar du? isåfall: Ja, annars kan du använda upp till 16GB av den som minneskort...

5. Typ, det måste inte vara en original disk, däremot måste det vara en hårddisk som sitter på den porten i konsollen, det är DLC som måste ligga med rätt mappstruktur och sådär, XBLA kan oftast köras från extern disk också med FSD, men just DLC måste ligga rätt pga sökvägarna som spelet letar på...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Det finns en Compabibilty Pack för Xbox 1 spel som gör att alla Xbox 1 spel fungerar och inte bara de som MS själv sanktionerat. Detta pack krävs även om man ska köra Mednafenx NES emulator.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Det finns en Compabibilty Pack för Xbox 1 spel som gör att alla Xbox 1 spel fungerar och inte bara de som MS själv sanktionerat. Detta pack krävs även om man ska köra Mednafenx NES emulator.
    Det är lite sanning med modifikation, ALLA Xbox 1 spel funkar inte med den heller, men många fler gör det men inte alla, vissa spel funkar att starta men buggar så pass mycket att dom inte går att spela...
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2011
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. Ja, spelen kräver uppdateringar, men våran standard installation blockerar dessa (konsollen ska inte fråga dig om du vill uppdatera) om spelet inte kräver funktioner i nya dashboards funkar dom utan problem, kräver dom nya funktioner måste du uppdatera, då får du läsa våran guide här på forumet hur man gör det, uppdatera ALDRIG från spel, det kommer i 99.9% av fallen programmera om moderkortet vilket skriver över hackade mjukvaran.

2. Läs ovan^ det kommer uppdateringar vid varje ny dashboard typ, men du behöver oftast inte uppdatera varje gång och du kan själv göra uppdateringen utan att öppna boxen samt utan special hårdvara...

2b. Ja, mer eller mindre, tänk på att inte alla Xbox 1 spel funkar på Xbox 360

3. Inte ännu, det kanske går så småningom... FSD har stöd för att du ska kunna lägga in saker via SMB vad jag förstått men inte testat det...

4. För spel menar du? isåfall: Ja, annars kan du använda upp till 16GB av den som minneskort...

5. Typ, det måste inte vara en original disk, däremot måste det vara en hårddisk som sitter på den porten i konsollen, det är DLC som måste ligga med rätt mappstruktur och sådär, XBLA kan oftast köras från extern disk också med FSD, men just DLC måste ligga rätt pga sökvägarna som spelet letar på...
    Tack för svaren!! Uppskattas enormt. Så med andra ord uppdatera aldrig nått som efterfrågas vid start av spel, om ett nytt spel visar sig kräva uppdatering för att startas är det troligtvis många andra som har samma problem och en lösning/uppdatering som är RGH-vänlig är på gång som då installeras manuellt?

Såg också en tråd där du skrev att man skulle nedgradera system dashboard och sedan uppgradera till senaste för att få kinect spel att funka eller liknande... det är alltså helt säkert att när som helst uppgradera och nedgradera så länge det sker genom det dashboard man använder för sin xbox med RGH eller xexmenu eller vad det nu blir?

Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Tack, vart hittar jag den? testade googla lite men gick inte så värst bra

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Om du fått den fixad av PSXCARE har de redan lagt den på den interna hårddisken, om du har en sådan vill säga.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av reta Visa Inlägg
    Tack för svaren!! Uppskattas enormt. Så med andra ord uppdatera aldrig nått som efterfrågas vid start av spel, om ett nytt spel visar sig kräva uppdatering för att startas är det troligtvis många andra som har samma problem och en lösning/uppdatering som är RGH-vänlig är på gång som då installeras manuellt?

Såg också en tråd där du skrev att man skulle nedgradera system dashboard och sedan uppgradera till senaste för att få kinect spel att funka eller liknande... det är alltså helt säkert att när som helst uppgradera och nedgradera så länge det sker genom det dashboard man använder för sin xbox med RGH eller xexmenu eller vad det nu blir?
    Hmm, vad menar du med att nedgradera för att sedan uppgradera till senaste? det jag skrivit senaste tiden är att 14719 inte är någe bra och om man fått det installerat bör man nedgradera till 14699 istället...

Anyways, för att göra det bygger du en ny nand med xeBuild GUI som du programerar in på moderkortet med Flash360/RawFlash/360 NAND Flasher finns många metoder man kan använda, du kan även skriva den med nandpro om du har den möjligheten för att sedan få Avatar stöd (och även kinect stöd) behöver du även köra en system uppdatering från microsoft med samma version som den nanden du precis skrev till moderkortet då installeras inget till moderkortet utan det är bara hårddisk grejerna som installeras
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2008
    Respekt
    17
    FSD har ett plugin som heter connectX om jag inte minns fel. Och där ska man kunna spela spel som är lagrade på nätverket ex en dator eller nas.
    Har aldrig testat detta men det ska räcka att spelen är uppackade och att mappen med alla spel är utdelad.

Dock aldrig testat detta själv

Liknande diskussioner

1. En del frågor
    By quuz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 08:43
  2. Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 15:09
  3. några simpla frågor
    By buh in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 17:11
  4. Frågor;
    By Zebbe in forum Xenium Support