Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: E64 efter uppdateringsförsök

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Question E64 efter uppdateringsförsök

    tror "koden" var E64 eller nått sånt, xboxet hoppar inte igång när jag startar det med xkeyn men fungerar felfritt med bypass-mode och med spel på skiva så felet ligger i xkeyn..

    försökte uppdatera och följde en guide utan att riktigt tänka själv och uppdaterade 3 filer, vilket jag efter att insett att de verkar kraschat inte borde gjort.
    i ena av filerna ligger min dvdroms-nyckel, right? och då jag inte har den sparad någon stans och råka uppdatera över den så är den borta och det är därför den inte startar korrekt, är jag fel ute här?

    lösningen är att läsa ur nyckeln igen och uppdatera korrekt hädanefter?
    eller finns andra lösningar?

    har även en xkey från några av de första batcherna, och pratat har gått om defekta minneskort eller liknande..borde man fixa ett nytt minneskort medans man ändå fixar allt?

    tack för hjälpen
    Last edited by HockeySteffe; 2012-04-25 at 13:30. Anledning: ändrat N64 till E64

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Felkoden är inte N64 (Nintendo 64) utan E64 (ERROR 64)

    Felet du har är minneskortet, det har fel struktur för dom nya uppdateringarna... det som du behöver göra är att ladda hem nya imge filen från deras forum, på minnet ska du ha "dummy.bin" eller "firmware.bin" kopiera den, bygg sedan om minnet och lägga in din dump igen så ska du se att det funkar i vissa fall funkar det inte pga minneskortet blivit korrupt vid uppdateringen, så bästa är väl att lämna in den till oss och få det åtgärdat.

    Det var en bugg i FW 1.05 och äldre som orsakade att den försökte även om det inte gick
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    just ja, fick iaf siffrorna rätt..

    tror jag kommer in till er då det är större chans att det löses korrekt..
    hur lång tid tar ungefär ett sånt här "ingrepp"?

    bor inte i sthlm längre men kommer hem till huvudstaden i helgen och då hoppas jag att ni kanske hinner fixa det..

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av HockeySteffe Visa Inlägg
    just ja, fick iaf siffrorna rätt..

    tror jag kommer in till er då det är större chans att det löses korrekt..
    hur lång tid tar ungefär ett sånt här "ingrepp"?

    bor inte i sthlm längre men kommer hem till huvudstaden i helgen och då hoppas jag att ni kanske hinner fixa det..
    Normalt inom 1-2 timmar, på helgerna kan vi aldrig garantera att det blir färdigt samma dag då vi aldrig vet hur mycket vi har att göra, men kommer man när vi öppnar är chanserna större att vi hinner
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    kanon..tänkte slå er en pling på fredagen och hoppas jag hinner upp innan ni stänger, annars knackar jag dörr när ni öppnar

    hur är ni öppna på måndag (30/4)? är ni öppna då så är det ingen panik då jag åker hem igen måndag eftermiddag..
    tänkte att det är ju röd dag den 1/5 och ni kanske kör klämdagar?

Liknande diskussioner

  1. Hjälp, efter Dashlaunch 2.21 så stannar allt efter start.
    By Shrimpkebab in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-04-16, 01:16
  2. död efter 2 år.
    By Babooba in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 08:22
  3. Fel efter updatering
    By GuJJe in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-11-11, 12:47
  4. Fel(?) efter chippning
    By ron in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 12:40
  5. se på DVD efter moddning
    By kristoffer_1 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 12:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •