Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Installations frågor!

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Lightbulb Installations frågor!

    Har köpt en xk3y från er som nu ska installeras, ser inga problem med själva hårdvarn men har ett par frågor angående mjukvaran.
    Har en phat xbox med liton.

    1.Ska jag FÖRST uppdatera dashborden i boxen med senaste?

    2. Vilken fil (firmware) ska jag använda??....jag har fått en skiva av personen som flashat boxen med 3 filer, dummy, lite_cfw och en jf logg....dvs fungerar någon av dessa dirrekt eller behöver jag modifiera någon i jf??

    2½. Är firmwaren(som läggs i minneskortet till xk3y) beroende av vilken dash man har?

    3. Bör jag använda xk3y´s fw1,20?

    4. Behöver man ha dae.bin längre?

    5. Behöver man använda Disc profile till alla spel eller är detta löst med senaste fw.

    Tack för svar...hoppas ni inte har behövt svara på dessa frågor många ggr förr.......japp har sökt svar men ej funnit!!
    Last edited by Hojis; 2012-04-25 at 22:49.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Ja, då blir det lättare för dig att välja rätt mjukvara

    2. Du ska skapa en fil som heter "firmware.bin", eftersom du har liteon får du först ut en dummy.bin, du kan då låta JF autoladda firmware åt dig och spara den som firmware.bin, den lite_cfw.bin lär vara äldre version (äldre än iXtreme 1.9) och därmed också av en version som inte funkar med nyare dashboards/spel, du behöver isåfall göra om den...

    2½. Ja, har du dashboard version 2.0.13146.0 eller högre måste du ha 02510C firmware på minneskortet för att det ska funka, alternativt 04421C om du har BenQ eller ja, helt enkelt se till att den är av den uppdaterade versionen för din modell av läsare... (microsoft flashade om massa dvd enheter med 13146 uppdateringen och alla efter det också om du inte redan har den nya versionen)

    3. Ja, vilken skulle du annars använda? 1.01?

    4. Nej, inte efter 1.11 ->

    5. Det behöver du bara till spel där det inte redan är inbyggt, det ska finnas för alla senaste spelen som finns idag afaik
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Okidocki.......tack för svar, lite klarare!

    så dash 14719 liger nu på boxen!

    1. Jag ska använda min dummy.bin fil i jf, hur ska jag använda den? Behöver jag ladda ner något annat och kombinera den med eller fixar jf allt själv?

    2. Angående fråga 2½...fw 02510c är det vad jag skapar med/av min dummy.bin fil eller?

    ..många frågor med då blir det rätt från början.......förhoppningsvis!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hojis Visa Inlägg
    Okidocki.......tack för svar, lite klarare!

    så dash 14719 liger nu på boxen!

    1. Jag ska använda min dummy.bin fil i jf, hur ska jag använda den? Behöver jag ladda ner något annat och kombinera den med eller fixar jf allt själv?

    2. Angående fråga 2½...fw 02510c är det vad jag skapar med/av min dummy.bin fil eller?

    ..många frågor med då blir det rätt från början.......förhoppningsvis!
    1. Har du en tjockis liteon får du en dummy.bin som innehåller din DVDKey och lite annat, med hjälp av den filen kan du sedan skapa en ny hackad firmware, eller en original firmware (sök på iXtreme LT plus 3.0 och ladda hem det packet) i den finner du en fil som heter "LTPlus-0251-v3.0.bin" det är den fil du behöver ladda som target för att kopiera nycklarna till, därefter sparar du den (save to file), den sparade filen lägger du sedan på ditt minneskort till xk3y som "firmware.bin"

    2. ^ läs ovan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ....never mind.....pucko fråga

    löst
    Last edited by Hojis; 2012-04-29 at 11:35.

Liknande diskussioner

  1. skriftlig installations anv..
    By drscully in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-11-28, 14:29
  2. Installations fråga?
    By reed in forum SmartXX Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-22, 22:22
  3. Installations anvisningar
    By Vox in forum SmartXX Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-26, 23:55
  4. Dms 3 v9 installations hjälp
    By Danny in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-12, 20:45
  5. Installations beskrivning
    By The Duke in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-05-07, 17:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •