Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Fungerar inte.

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Fungerar inte.

    Hjälp igen.....

    xbox elit med liteon, phat, hdmi, 203 w, flashat med lt 1,9(tror jag det var.
    xk3y är r7-2

    Jag får inte det att fungera, jag har väll missat något och hoppas ni kan hjälpa mig.
    Problemet är att jag inte får xk3y att hitta min hdd, provat både med och utan styrboxen.

    Hdd är WD formaterad till ntfs(extern power), i roten ligger "games" och i den spelen ex "codmow3.iso"

    Jag är kollat, dubbelkollat och trippelkollat att alla sladdar sitter rätt.
    När jag startar xbox så står det bara xkey loggan i styrboxen som släcks efter ett tag. Försöker jag öppna och stänga tray på xboxen så hittar den inget, ej heller i picture menyn-curent disc.....ingen disc i!

    På det lilla micro sd kortet ligger en fil döpt till firmware.bin som jag har gjort enligt hjäp från er i tidigare tråd ( tagit min dummy.bin och spoofat med fm "LTPlus-0251-v3.0.bin")
    Dock så hittar mitt windows bara en partpation på 0,98 mb, ser inget fw eller övrigt.

    Har provat att lägga in uppdateringar till fw 1,20 på hdd men någon uppdatering startar ej.

    Jag har säkert missat något men vad??Hoppas ni kan hjälpa mig att reda ut detta!
    Last edited by Hojis; 2012-04-29 at 16:16.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Monterat själv? isåfall kanske du satt flatkabeln åt fel håll eller något? problemet är att du inte får någon kontakt med chippet externt... Boxen får troligen kontakt med chippet, men du gör det inte...

    Den ska visa x3ky loggan i några sekunder sedan ska den skifta till en meny, om den inte gör det är det något fel med kopplingen mellan kontrollerboxen och chippet, alternativt chippet i sig, funkar xboxen att starta med chippet i är det inte där problemet ligger utan snarare kontakten mellan chip och kontrollerbox.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    hmm...tjaa vad skulle det kunna vara???

    jaja...får latcha imorgon.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2011
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hojis Visa Inlägg
    hmm...tjaa vad skulle det kunna vara???

    jaja...får latcha imorgon.

    LÖST!!!!

    fast jag kollat alla sladdar både två och 3 ggr så var där en vit platt sladd som hade vänt sig själv, måste ha varit när jag placerade xk3y i boxen! Lite ont om plats ju så misstänker att den "hoppat" ut, vänt sig och "hoppat" in igen

    jaja....en sista fråga dock, har lagt filerna från fw 1.20 på hdd och xk3y har uppdaterat utan problem. Ska/bör jag nu ta bort alla 3 eller ska filen xkey.cfg ligga kvar?

    Tack för er hjälp!!!!

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Dom kan du ta bort. annars kommer Xk3 yn vilja uppdatera varje gång du startar.

Liknande diskussioner

  1. DVD-backup fungerar inte
    By bong2 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-15, 20:41
  2. Fungerar inte
    By Tux in forum SmartXX Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 12:03
  3. Fungerar inte!
    By Polygone in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-05-04, 14:51
  4. Mitt x-bit fungerar inte...
    By mBe in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-03-26, 09:22
  5. PS-One fungerar inte.
    By Undo in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-11, 14:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •