Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Spela disc 2 med RGH-JTAG?

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0

Spela disc 2 med RGH-JTAG?

Har problem med The Witcher 2 och det brukar fungera bra annars med dubbla skivor.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har du kört med diskswapper pluginet till dashlaunch eller kör du med FSD?

Har båda skivorna samma TitleID?
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    Vet inte. Jag har inte lagt till någon plug in själv.

Filnamnen på iso är olika.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mumintrollet Visa Inlägg
    Vet inte. Jag har inte lagt till någon plug in själv.

Filnamnen på iso är olika.
    http://www.logic-sunrise.com/forums/...k-swapper-v11/ <--- ladda hem pluginet och installera, därefter gör du en konfiguration med: http://www.logic-sunrise.com/forums/...nfigurator-20/
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    Jag har sett den där lösningen men förstod nada och hade hoppats på en enklare lösning.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av mumintrollet Visa Inlägg
    Jag har sett den där lösningen men förstod nada och hade hoppats på en enklare lösning.
    Det är verkligen inte en svår lösning med mitt program som jag länkade till i slutet där, kolla i FLASH på din konsoll om det ligger en launch.ini där, eller så tar du min standard configuration som finns tillgänglig här på forumet och/eller med xeBuild GUI 2.05, i den ändrar du "plugin1=" till "plugin1=HDD:\swap.xex" och lägger swap.xex från diskswapper packet direkt i roten på din interna hårddisk (HDD1)

Därefter startar du mitt program för att konfigurera pluginet, skriv vart någonstans spelet ligger på din hårddisk t.ex. USB:\Games\Witcher2\Disk1\Default.xex eller hur du nu har det... fyll i detta för alla skivorna, i det här fallet 2... (som är minimum
    Därefter skriver du in TitleID, har du spelet i XEXFormat kan du enkelt bara ladda den filen så kan mitt program ta reda på vad just den filen har för TitleID och fylla i det åt dig, därefter sparar du det nya inlägget och sparar konfigurationen, den ska heta "multi.ini" och ska ligga i roten på USB enhet eller interna hårddisken, bästa är USB om du kör spelen därifrån eftersom du kommer få lägga till övriga spel senare, då kan du ladda in nuvarande konfiguration och bara lägga till mera
    Google is your friend!

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    Var hittar man de program som lagts in?

Flash?

Burken är köpt hos er för några månader sedan.

Jag kom på att den har Xk3y dessutom
    Last edited by mumintrollet; 2012-05-02 at 00:15.

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    0
    Jag såg att jag missat att Xk3y hade en extra display. suck

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Med xk3y byter du skiva med hjälp av xk3y dosan/displayen/kontrollerboxen

*edit:*

För att även svara på din andra fråga även om den inte är relevant för dig längre med tanke på att du inte hade RGH/JTAG utan xk3y...:

Vi installerar programmen på eventuell hårddisk som följer med eller finns på/i boxen, på 4GB slims brukar vi skicka med en skiva med xexmenu eller be dig köpa/ta med dig ett USB minne som vi kan lägga grejerna på istället

Dashlaunch installeras dock alltid i flash, men det räknar vi inte som ett "program" då det är en patch engine eller vad man ska kalla det för, den är till för att få till extra funktioner men du kommer inte på boxen åt att ändra inställningar och sådär, du får inget grafiskt interface för det (om man inte installerat Dashlaunch 3.0 BETA, men där ligger det grafiska interfacet i installern så man behöver isåfall ladda hem den och köra separat...)
    Last edited by Swizzy; 2012-05-02 at 08:26.
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    hoppas det är ok att jag stjäl tråden lite snabbt

jag har nämligen problem med att ladda skivor automatiskt med discswapper.

märkte det häromdagen när jag skulle spela forza och jag drog igång med disc 2, då bad den mig sätta in disc 1, men inget hände..
    kör då alltså med discswapper och swizzy's händiga lilla program. (mappar döpt rätt osv)
    (detta var alltså första gången jag ens behövt discswapper så har inte märkt om det funkar eller ej innan)

så om någon kan hjälpa mig med det vore jag tacksam!
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.
    Handhelds: iPhone 5 och iPad 2

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av tqila Visa Inlägg
    hoppas det är ok att jag stjäl tråden lite snabbt

jag har nämligen problem med att ladda skivor automatiskt med discswapper.

märkte det häromdagen när jag skulle spela forza och jag drog igång med disc 2, då bad den mig sätta in disc 1, men inget hände..
    kör då alltså med discswapper och swizzy's händiga lilla program. (mappar döpt rätt osv)
    (detta var alltså första gången jag ens behövt discswapper så har inte märkt om det funkar eller ej innan)

så om någon kan hjälpa mig med det vore jag tacksam!
    Har du samma region på spelet för båda skivorna? har du skrivit in rätt enheter och sökvägar? att du döper varje mapp till t.ex. Disk1 eller Disk2 har ingen betydelse, du måste tala om för mitt program vart den skivan ligger

Utöver att du använder mitt program måste du launch.ini tala om för dashlaunch att den ska ladda diskswapper pluginet...
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    ja, det är samma region på båda skivorna. (PAL)
    ja, rätt enheter/sökvägar/talat om för programmet var det ligger.
    t.ex:
    [5454086c]
    gamename = L.A. Noire
    Disk1 = usb:\games\la noire disc1\
    Disk2 = usb:\games\la noire disc2\

ja, launch.ini har jag lagt in discswapper-infon i. (plugin1 = hdd1:\swap.xex)

men då jag gränsar till smått efterbliven så insåg jag inte förrän nu att alla spel utom just forza låg inlagt i multi.ini.
    shame on me..
    Consoles: XBOX360 & Wii på 106" Grandview Velvet Cinema duk med Mitsubishi HC1100 projektor.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    ja, det är samma region på båda skivorna. (PAL)
    ja, rätt enheter/sökvägar/talat om för programmet var det ligger.
    t.ex:
    [5454086c]
    gamename = L.A. Noire
    Disk1 = usb:\games\la noire disc1\
    Disk2 = usb:\games\la noire disc2\

ja, launch.ini har jag lagt in discswapper-infon i. (plugin1 = hdd1:\swap.xex)

men då jag gränsar till smått efterbliven så insåg jag inte förrän nu att alla spel utom just forza låg inlagt i multi.ini.
    shame on me..
    Error: HDD1:\ är inte en giltig sökväg för dashlaunch, ändra det till HDD:\

Men kolla annars att båda xex filerna har samma TitleID (du kan få fram den informationen med programmet)
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    la till forza nu i multi.ini men det hjälpte inte, kör jag igång disc 2 så säger den att jag ska sätta in disc 1 och inget händer.

men swap.xex ligger ju på hdd1..

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    men swap.xex ligger ju på hdd1.
    Ja, men Dashlaunch har inte HDDX eller dyligt, den läser bara innehållet på HDD1, därav blir det HDD som sökvägen ligger på, USB är inte heller låst till specifik USB enhet även om varje USB enhet blir t.ex:

USB0:\
    USB1:\
    USB2:\

Där USB0:\ = Första USB enheten som hittas
    USB1:\ = Andra, USB2:\ = Tredje etc.

Sen är det inte säkert att just Forza 4 funkar med den här metoden eftersom skiva 2 enbart innehåller grejer att installera på hårddisken, då kanske det är så att den har mappstrukturen färdig för att bara copy 'n' pastea in på HDD1:\Content\0000...\ eller bara rakt av till HDD1:\
    Google is your friend!

Registrerade
    Jan 2008
    Respekt
    17
    ok, ändrade till hdd nu istället, men byter ändå inte disc.

spelar det någon roll vart launch.ini ligger? (just nu ligger den på rooten på usb0)
    och multi.ini och swap.xex ligger på rooten på hdd1.

ja så kan det vara iofs, får väl försöka lira mig fram på något annat spel tills den vill byta skiva och se vad som händer.
    Last edited by tqila; 2012-05-04 at 21:31.

Liknande diskussioner

1. Jtag - Spela innan release
    By Elite in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-01-31, 17:20
  2. Spela upp film etc med JTAG Xbox 360
    By davvekulneff in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 00:44
  3. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-20, 18:10
  4. Kan inte spela nya spel på Jtag Xbox360
    By Swestar in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 12:17
  5. Hur spela DLC på Jtag?
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-10-17, 14:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner