Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: PS3 handkontroll konstig.

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17

    PS3 handkontroll konstig.

    Hej,

    I helgen så gick min vänstra analoga kula sönder (själva plasten bara). Blev för sliten. Jag öppnade handkontrollen och byte plats på gummi kulan bara. Tror det gick bra men idag så märkte jag att när jag spelar FIFA 12 beter den sig konstig. Mina spelare skjuter eller tackla motståndare helt vild genom att snurra lite i kulan samtidigt håller i R2 eller kanske trycka på x . Jag kan inte lokalisera i vilken knapp som är orsaka fel. Kan det vara anslutningen/signalen till konsolen som tolkas fel?

    Att byta gummi kulan kan omöjligt ha skadat nånting i handkontrollen. Det kändes väldigt enkelt iallafall.

    Mycket tacksam om ni kunde ge några reparationsförslag.
    TACK!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av feifam Visa Inlägg
    Hej,

    I helgen så gick min vänstra analoga kula sönder (själva plasten bara). Blev för sliten. Jag öppnade handkontrollen och byte plats på gummi kulan bara. Tror det gick bra men idag så märkte jag att när jag spelar FIFA 12 beter den sig konstig. Mina spelare skjuter eller tackla motståndare helt vild genom att snurra lite i kulan samtidigt håller i R2 eller kanske trycka på x . Jag kan inte lokalisera i vilken knapp som är orsaka fel. Kan det vara anslutningen/signalen till konsolen som tolkas fel?

    Att byta gummi kulan kan omöjligt ha skadat nånting i handkontrollen. Det kändes väldigt enkelt iallafall.

    Mycket tacksam om ni kunde ge några reparationsförslag.
    TACK!
    Det kan vara så att du inte fick dit plasten som alla knapp kontakterna sitter på som den ska, jag skulle börja i den ändan och kolla att den sitter som den ska...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    208
    Respekt
    17
    Så nu har jag fixat min HK. Var tvungen att demontera allt och rengjorde och sedan sätta tillbaka och det funkar på engång. Nice nice...
    Last edited by feifam; 2012-05-02 at 23:08.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    43
    Respekt
    14
    grattis , hällde ut en grogg över min, cola+vodka , tog i sär den den och rengjorde all med tops och vatten.... lät den torka i 2 dar, samma rengörning efter det.... funkade inte efter det heller
    så nu gissar jag att den ligger runt 120 meter ute i buskarna efter ett kast från balkongen . Är inte någon miljöbov så batteriet har jag kvar

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mmm för miljön mår så väldigt bra av plast och diverse metaller från kretskortskomponenter som tar sisådär jättemånga tusen år att bryta ner...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. xboxen konstig
    By general_31 in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-09, 02:23
  2. konstig upplösning...
    By marcus_r in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2004-08-23, 14:49
  3. Konstig temp?
    By ozzon in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-23, 09:06
  4. konstig sub utan å ä ö
    By spenne in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 04:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •