Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Launch.ini inställningar?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19

    Launch.ini inställningar?

    Jag vill ställa in allt rätt nu i launch.ini, men vad är rätt inställningar? Jag spelar aldrig online, men går det så kan jag tänka mig att göra det om det går. Jag vill annars att boxen ska kunna få tillgång till allt online. Bryr mig inte så mycket om jag blir bannad, det gör väl inget? Jag vill bara att skiten ska funka!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Jag vill ställa in allt rätt nu i launch.ini, men vad är rätt inställningar? Jag spelar aldrig online, men går det så kan jag tänka mig att göra det om det går. Jag vill annars att boxen ska kunna få tillgång till allt online. Bryr mig inte så mycket om jag blir bannad, det gör väl inget? Jag vill bara att skiten ska funka!
    Detta är våran standard configuration från PSXCare:

    Kod:
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_A = 
    BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0DE99990F586558
    BUT_Y = Hdd:\Freestyle2.0\default.xex
    Start = 
    Back  = 
    LBump = 
    Default = 
    Guide = 
    Power = 
    [Plugins]
    plugin1 = 
    plugin2 = 
    plugin3 = 
    plugin4 = 
    plugin5 = 
    [Settings]
    nxemini = true
    pingpatch = true
    contpatch = false
    fatalfreeze = false
    fatalreboot = true
    safereboot = false
    regionspoof = false
    region = 0x7FFF
    dvdexitdash = false
    xblaexitdash = false
    nosysexit = false
    nohud = false
    noupdater = true
    debugout = false
    exchandler = true
    dumpfile = 
    bootdelay = 0x2A
    liveblock = true
    livestrong = false
    remotenxe = false
    hddalive = false
    hddtimer = 210
    signnotice = true
    autoshut = false
    autooff = false
    xhttp = true
    tempbcast = false
    temptime = 10
    tempport = 7030
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Var hittar jag launch.ini filen?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JohanElite Visa Inlägg
    Var hittar jag launch.ini filen?
    Flash, dock kan du inte skriva till den där utan du får läsa ur den där eller copy 'n' pastea det jag skrev ovan^ och lägga på t.ex. din interna hårddisk (HDD1:\) eller externa hårddisk... den ska ligga i roten på enheten.

    Dvs om du sparar den i windows till minnet ska den ligga:

    x:\launch.ini

    där x = enhets bokstaven i windows... oftast D, E eller F
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Jag tror jag gått in rätt, in i dashlaunch och sen in i någon mapp och launch.ini? Jag kan inte logga in på Ea servers när jag spelar FIFA, är det rätt eller?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Jag tror jag gått in rätt, in i dashlaunch och sen in i någon mapp och launch.ini? Jag kan inte logga in på Ea servers när jag spelar FIFA, är det rätt eller?
    Det är fullt normalt, att logga in på EA servrarna kräver tillgång till Xbox Live vilket du INTE har med en JTAG/RGH

    Men launch.ini ska INTE ligga i någon mapp, den ska ligga direkt i roten på valfri enhet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Ska jag flytta den om den inte ligger där då? Finns det fler än en med det namnet? Så jag inte flyttar fel fil? Och det verkar ju som att launch.ini funkar eftersom jag inte märkt av microsofts uppdateringar osv?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Ska jag flytta den om den inte ligger där då? Finns det fler än en med det namnet? Så jag inte flyttar fel fil? Och det verkar ju som att launch.ini funkar eftersom jag inte märkt av microsofts uppdateringar osv?
    Det kan ligga fler än 1 launch.ini, men kopiera den jag skrev^ lägg den på HDD1:\launch.ini och se till att ingen ligger på någon usb hårddisk, då har du bra inställningar.

    Att du inte märkt av uppdateringar betyder inte att din launch.ini läses in ordentligt då det är blockerat per default (hittas ingen launch.ini blockeras updates oavsett)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    ok, tack!
    Jag hittade en launch.ini fil liggande på hdd1 på xboxet. Är det den jag ska in och redigera?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    ok, tack!
    Jag hittade en launch.ini fil liggande på hdd1 på xboxet. Är det den jag ska in och redigera?
    Kom igen? vad skrev jag i inlägget ovan?? HDD1:\Launch.ini... varför frågar du om du ska göra det jag precis skrev att du ska göra?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kom igen? vad skrev jag i inlägget ovan?? HDD1:\Launch.ini... varför frågar du om du ska göra det jag precis skrev att du ska göra?
    sorry, är så kass på detta, men lär mig tack vare dig! fixade in de inställningarna du rekommenderade från PSXcare, men nu startar den upp till den vanliga dashboarden. Hur kommer jag in i FSD nu, och vilken inställning behöver jag ändra så att den startar upp direkt till FSD? Just nu kan jag ju inte göra någonting! Har ändrat i launch.ini enligt vad du skrev tidigare.

    Provad att gå in i games, men där ligger bara mina XBLA spel.
    Last edited by davvekulneff; 2012-05-07 at 21:17.

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    sorry, är så kass på detta, men lär mig tack vare dig! fixade in de inställningarna du rekommenderade från PSXcare, men nu startar den upp till den vanliga dashboarden. Hur kommer jag in i FSD nu, och vilken inställning behöver jag ändra så att den startar upp direkt till FSD? Just nu kan jag ju inte göra någonting! Har ändrat i launch.ini enligt vad du skrev tidigare.

    Provad att gå in i games, men där ligger bara mina XBLA spel.
    Hmm, sparade du ner den gamla launch.ini filen eller skrev du bara över? i den gamla fanns/finns det "default = ..." det är sökvägen till där du har FSD installerat, ändra bara default i konfigurationen jag rekomenderade till det som står i den gamla så får du det så som det ska vara

    Lägger du sedan den "fixade" launch.ini på valfritt usb minne/usb hårddisk med FAT32 som filsystem och startar om konsollen startar nu FSD igen, då kan du skriva över den på HDD1 så slipper du minnet/hårddisken
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Hmm, sparade du ner den gamla launch.ini filen eller skrev du bara över? i den gamla fanns/finns det "default = ..." det är sökvägen till där du har FSD installerat, ändra bara default i konfigurationen jag rekomenderade till det som står i den gamla så får du det så som det ska vara

    Lägger du sedan den "fixade" launch.ini på valfritt usb minne/usb hårddisk med FAT32 som filsystem och startar om konsollen startar nu FSD igen, då kan du skriva över den på HDD1 så slipper du minnet/hårddisken
    Funkar inte. Jag hade sparat min "ordinarie" launch.ini på datorn. ändrade om i den och la in dina inställningar, och ändrade default till det som det var innan (Usb:\FSD\default.xex) men den startar ändå i vanliga dashboarden. på USB stickan ligger det bara den filen. fler förslag?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Funkar inte. Jag hade sparat min "ordinarie" launch.ini på datorn. ändrade om i den och la in dina inställningar, och ändrade default till det som det var innan (Usb:\FSD\default.xex) men den startar ändå i vanliga dashboarden. på USB stickan ligger det bara den filen. fler förslag?
    Är minnet formaterat i FAT32? har du flera USB Enheter kopplade samtidigt?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Är minnet formaterat i FAT32? har du flera USB Enheter kopplade samtidigt?
    USB stickan är formaterad i FAT32, inga andra USB enheter är inkopplade. På stickan ligger bara launch.ini, inget annat. ska det verkligen stå som default usd:\fsd\default.xex? det finns ju ingen sån fil på stickan?

    Edit. ändrade default till HDD istället, och då startar den till FSD! Sen ftp över med den nya launch.ini filen och nu startar den rätt! tack! du är en ängel!
    Last edited by davvekulneff; 2012-05-07 at 22:38.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Of course, sorry, var lite lost igår kväll och tänkte inte riktigt på det :$
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Flash, dock kan du inte skriva till den där utan du får läsa ur den där eller copy 'n' pastea det jag skrev ovan^ och lägga på t.ex. din interna hårddisk (HDD1:\) eller externa hårddisk... den ska ligga i roten på enheten.

    Dvs om du sparar den i windows till minnet ska den ligga:

    x:\launch.ini

    där x = enhets bokstaven i windows... oftast D, E eller F
    Okej, men jag hittar ingen launch.ini någonstans. Xboxen startar i FSD så det måste ju finnas en, eller? Om jag gör en ny och kopierar det du skrev ovan så kommer xboxen fortfarande starta i fsd då?

    Det jag behöver göra är att ändra liveblock till false för att få ett dlc att fungera.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JohanElite Visa Inlägg
    Okej, men jag hittar ingen launch.ini någonstans. Xboxen startar i FSD så det måste ju finnas en, eller? Om jag gör en ny och kopierar det du skrev ovan så kommer xboxen fortfarande starta i fsd då?

    Det jag behöver göra är att ändra liveblock till false för att få ett dlc att fungera.
    Om du inte hittar den på HDD1, eller ngn usb enhet kan du kolla i Flash...

    Om du skriver in det som jag skrev långt upp här kommer FSD sluta autostarta, eftersom det inte finns inställt att den ska starta FSD, du kan uppdatera till Dashlaunch 3.0 BETA istället, då får du på skärmen ett program som kan ändra alla dessa settings åt dig direkt på boxen

    Keep in mind, det är en BETA, dvs. det finns en risk för att ngnting buggar (inte funkar som det ska)...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. launch.ini Återställer sig
    By IllogicalGhost in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2013-06-09, 02:10
  2. Dash Launch v2.22 + fbBuild v0.3 Släppta !
    By jonthe838 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 15:48
  3. Dash launch 2.21
    By rikard357 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 12:18
  4. CopyDVD och XEXMenu launch efteråt
    By Asuka in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-02-10, 16:47
  5. Launch dvd på dashen
    By Keffman in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-01, 14:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •