Heej har vart lite passiv gällande flash och sånt
så jag har en xbox360 senast jag flashade den hos er va väll 6 månader sen
så jag undrar vad har kommit nytt och vad måste jag göra för att kunna bränna spel igen ?
Heej har vart lite passiv gällande flash och sånt
så jag har en xbox360 senast jag flashade den hos er va väll 6 månader sen
så jag undrar vad har kommit nytt och vad måste jag göra för att kunna bränna spel igen ?
Exakt vad som gäller beror på vilken dvdläsare du har.
Troligen skall du uppdatera till ixtreme 3.0 vilket kostar 350:-
För att bränna spel så bra det bara går skall du ha en lite-on ihas brännare som är omprogrammerad med c4eva burnmax firmware, vi säljer dessa brännare för 500:-
Massera ISO-filerna med senaste abgx360 från http://www.abgx360.net så att "ap25 disc profile data sektorn" blir korrekt för ixtreme 3.0
För att slippa bränna kan du istället satsa på xk3y för 1295:- inkl montering, då ingår ixtreme 3.0 uppdateringen på köpet. Då kan du starta ISO-filerna direkt från USB-minne/USB-hårddisk.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Tja! Jag flashade mitt xbox för c:a 4 månader sedan. Brände tidigare ut på skivor men nu har jag den man lägger iso filerna på en usb-sticka, eller i mitt fall en hårddisk. Mitt xbox har bara stått och skräpat då jag inte har kunnat spela pga bristande kunskaper i hur jag ska bära mig åt för att lägga in rätt fil osv. Kommer inte riktigt ihåg vilken flash jag har men den kostade c:a 1400. Jag skulle bli oerhört tacksam för instruktioner på hur man och vart man lägger in iso filerna. Själva flashningen ligger i nuläget på ett usb-minne men jag tänkte flyttas över de filerna till hårddisken. Hur gör jag detta? ^^
Det låter som att du har RGH monterat på din konsoll, låter det bekant?
Isåfall kör du FAT32 som filsystem på din externa hårddisk och extraherar spelen med programmet exiso GUI, du får då en mapp med speldatan, döp den till något du kommer ihåg vad det är och lägg varje spel mapp enligt följande:
x:\Games\spel1\default.xex
x:\Games\spel2\default.xex
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Bookmarks