Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Skumt problem, Freestyle dash fryser sig när jag har nätverkskabeln inkopplad.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21

Skumt problem, Freestyle dash fryser sig när jag har nätverkskabeln inkopplad.

Hej

Hur än skumt och hur konstigt det än må låta så fryser sig Freestyle dash då jag har nätverkskabeln inkopplad. Det går att föra över filer via ftp och så man kommer åt hårddisken men man måste stänga av Xboxen manuellt då den fryser sig helt efter någon sekund man har startat Freestyle dash.

Det tar också väldigt lång tid att starta Freestyle dash och så den där tänkar cirkeln i står och tuggar i säkert 30 sekunder innan den kommer igång i Dashboard och så kan jag inte spara några inställningar eller saves i arkadspel men så fort jag rycker ut nätverkskabeln så fungerar allt precis som vanligt.

Jag har prövat att uppgradera Freestyle dash till den nyaste versionen och samma sak med Dash luanch, att jag har uppgraderat den.

Har som ingen som helst aning om vad det kan vara för fel.

Kanske felet ligger på datorn då den har en förmåga att program fryser sig i fem till tio sekunder och så släpper allt och det går turbofort, ungefär som det är stopp i en kaviar tub och man står och klämmer och klämmer och så släpper det till och så kommer det jättemycket. Ungefär så till i Firefox då jag surfar så fryser sig webläsaren titt som tätt och det gäller inte bara Firefox, alla program Utorrent, Winrar, Word u name it. Har prövat uppgraderat till nyaste grafikkortsdrivrutinerna samt defraggat disken. Problemet försvann ett tag då jag hade defraggat men kom tillbaka sen efter ett tag. Problemet kommer och går så det kan gå ett par dagar då allt fungerar felfritt och så ibland så händer det flera gånger per minut. Kanske felet ligger i datorn också, jag har ingen aning, det är därför jag skriver det. Det kommer inga missljud från hårddisken eller nått och disken är relativt ny, bara två år gammal.

Jag har två GB lan nätverkskort i datorn då ena går direkt till Xboxen då Mede8ern, 360 och PS3an turas om, om uttaget. Har haft routrar och sånt men gillar dem inte för fem öre då de bara racklar och hänger sig och har sig titt som tätt och det går inte att webba in på dem så man måste reseta dem och då har jag haft D-Link, Netgear och TP-Link. Funderar på att skaffa en enkel switch och koppla in i ena nätverksuttaget istället för att hålla på flytta runt nätverkskablarna.

Någon här som vet nått eller känner igen problemet?

M.V.H. Johan

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    15
    Jag har samma problem. Så fort jag kopplar boxen till routern så hänger den sig efter 1 minut när FD väl startat.

Registrerade
    Jun 2004
    Respekt
    21
    Skumt det dära, trodde ingen skulle ha det här problemet då det är så otroligt konstigt problem.

Men aja får väl leva med det om det inte finns någon lösning till det. Kopplar ändå bara in Xboxens nätverkskabel då jag ska överföra något till den och det fungerar iallafall fortfarande även fast den hängt sig.

Registrerade
    Nov 2010
    Respekt
    15
    Jag hittade faktiskt en lösning som funkar än så länge i alla fall. Det var helt enkelt att använda launch.ini inställningarna som jag hittade här. Efter att ha lagt till det så verkar det funka.

Liknande diskussioner

1. Använda freestyle dash och Xm 360
    By davvekulneff in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-05-06, 18:39
  2. freestyle dash
    By mois in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 17:13
  3. Freestyle Dash 2.0 hög fläkthastighet
    By Bungalow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 22:52
  4. FreeStyle Dash - plugins etc etc
    By hagel in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-10-24, 22:46
  5. Freestyle Dash
    By Midlife in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2010-11-04, 22:45

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner