Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: DVD läsare åt helvete efter moddning.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Unhappy DVD läsare åt helvete efter moddning.

Moddade min PS2a hos ett annat företag. När jag fick tillbaka den kunde den inte längre läsa DVD av något format (filmer, orig. spel, hk silver). Enligt dem beror det på att läsaren måste justeras och det kunde de inte göra eftersom de inte har ett oscilloskop. Men, efter att ha läst runt på nätet får man uppfattningen att om läsaren slutar kunna ta DVD så kan man lika gärna slänga den, är det sant? Eller finns det någon förhoppning om att man skulle kunna fixa den?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Tryck på reset 2ggr så kan du antagligen se på dvd :-)

Om det verkligen är fel på läsaren nu trots att den fungerade innnan du lämnade in din PS2 för modifiering bör du kunna begära att du får din PS2 åtgärdad utan kostnad.

Vi är mycket noga med att testa spel och filmer både före och efter modifiering just för att slippa denna typ av problem. Är dvd-läsaren på fallrepet vill man ju upptäcka detta INNAN man pillar bort garantisigillet!

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Tack för ditt snabba svar Hansi men nej, den vägrar starta DVD trots dubbeltryck på reset. Det händer egentligen inget alls. Skivan snurrar lite och man hör att läsaren gör något. Sen inget.
    Tror du att det är en justering som behövs göras eller har de sabbat min maskin?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är svårt att säga vad som orsakat problemet. Det räcker med att man slarvar med esd-skyddet, lasern är känslig för statisk elektricitet.

Räcker det inte med kalibrering kan man montera en ny laserlins (inte hela dvd-enheten).

Vi tar 500:- för kalibrering, 2000:- för att montera ny lins (inkl. kalibrering)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    23

Får man fråga vart du moddade den någonstans Borne?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ingen smutskastning av andra företag här tack :-)

Liknande diskussioner

1. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 23:29
  2. se på DVD efter moddning
    By kristoffer_1 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 13:57
  3. DVD fjärr funkar ej efter flashad BIOS.
    By GroGGmanneN.se in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-04, 02:35
  4. DVD funkar ej efter EVOX D.6
    By GroGGmanneN.se in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-31, 02:51
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 13:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner