Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: RGH, System Update Required, Kinect, har redan 14699

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Question RGH, System Update Required, Kinect, har redan 14699

    Xbox:et kräver en uppdatering för att kunna använda Kinect, hur ska jag göra detta?
    Svar uppskattas mycket stort och så detaljerat som möjligt skulle uppskattas ytterligare. "Uppdatera till 14699 via USB." t.ex. hjälper mig ingenting alls tyvärr.

    Har en Slim med RGH med XeX menu (ingen FreeStyle Dashboard eller dylikt), uppdaterad till 14699 innan RGH-installationen, då fungerade allt prima.

    Detta har jag försökt:
    - Denna installation: http://www.youtube.com/watch?v=y2DBFl8ckeo (möjligtvis gjorde jag inte helt rätt för allting förblev svart och xbox:et lät konstigt, sedan ville den inte starta upp men till slut gjorde den det)
    - Uppdatera med 14699 och 13604 via USB som $systemupdate ($SystemUpdate) och $$ystemUpdate ($$ystemupdate).

    -------ÖVRIGT---------------------------------------------------------------------------
    Varför jag försöker installera samma dashboard igen är därför att jag haft en xbox med xkey, då jag bytte Kinect sensor fungerade det inte, uppdaterade med samma dashboard via USB och det fungerade utmärkt.
    Varför jag prövade med 13604 är för att jag läst att man kan nedgradera dashboard, vet inte hur man gör det men prövade på ovanstående sätt.

    Jag har sökt information på nätet, hittar inga svar, har inte hittat svaret på detta forum heller. Finns ett ordentligt, användbart svar så skicka gärna länken, annars uppskattas som sagt ett svar här väldigt stort.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Vad exakt är det du behöver ha hjälp med? jag hänger inte alls med, har du avatar figurerna? har du uppdaterat med kinecten inkopplad?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Vad exakt är det du behöver ha hjälp med? jag hänger inte alls med, har du avatar figurerna? har du uppdaterat med kinecten inkopplad?
    Jag vill att Kinect sensorn ska fungera. (Jag har inte avatarerna heller men att Kinect fungerar är det viktigaste för mig.)

    Innan RGH installationen uppdaterade jag till 14699 med Kinect ikopplad och allt gick bra.
    Nu efter RGH installationen kan jag inte uppdatera alls (har Kinect ikopplad), uppdateringen startar inte från USB-minnet, jag vet inte hur jag ska göra. Detta behöver jag hjälp med.

    Har inte vågat pröva senare version eftersom jag hört att Kinect inte fungerar med den. Kinect är den enda anledningen till att jag skaffade xbox.

    Hoppas jag inte gjorde mig mindre tydlig nu. =/

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zefir Visa Inlägg
    Jag vill att Kinect sensorn ska fungera. (Jag har inte avatarerna heller men att Kinect fungerar är det viktigaste för mig.)

    Innan RGH installationen uppdaterade jag till 14699 med Kinect ikopplad och allt gick bra.
    Nu efter RGH installationen kan jag inte uppdatera alls (har Kinect ikopplad), uppdateringen startar inte från USB-minnet, jag vet inte hur jag ska göra. Detta behöver jag hjälp med.

    Har inte vågat pröva senare version eftersom jag hört att Kinect inte fungerar med den. Kinect är den enda anledningen till att jag skaffade xbox.

    Hoppas jag inte gjorde mig mindre tydlig nu. =/
    Ok, så du har dashboard version 2.0.14699.0 och RGH? har du använt Rogero's multibuilder för att bygga din nya nand och flashat?

    Uppdateringen du försöker köra, är det en system uppdatering eller något du byggt med ett program? det ska vara en normal system update du ska köra för att få in avatar stödet, viktigt är att det är SAMMA version du har i nanden, dvs. du måste först och främst flasha om med en ny nand (.bin) INNAN du uppdaterar dashboarden... jag får nog lov att göra en ny guide snart för hur man gör med xeBuild GUI för att uppdatera nanden istället för den som finns nu som bara behandlar JTAG och CMD Freebooter...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Ok, så du har dashboard version 2.0.14699.0 och RGH? har du använt Rogero's multibuilder för att bygga din nya nand och flashat?

    Uppdateringen du försöker köra, är det en system uppdatering eller något du byggt med ett program? det ska vara en normal system update du ska köra för att få in avatar stödet, viktigt är att det är SAMMA version du har i nanden, dvs. du måste först och främst flasha om med en ny nand (.bin) INNAN du uppdaterar dashboarden... jag får nog lov att göra en ny guide snart för hur man gör med xeBuild GUI för att uppdatera nanden istället för den som finns nu som bara behandlar JTAG och CMD Freebooter...
    Ja, precis. Försökte med den nyaste versionen av 360 multi builder men det fanns alternativ där som jag inte visste vilken jag skulle välja. Laddade då ner den äldre versionen och gjorde enligt videon (den jag refererade till). Då blev allt svart och konsollen lät underligt...

    Ok, då vet jag det i alla fall, så nu är det bara(?) att hitta ett sätt för det. En guide skulle vara väldigt bra, tack på förhand för den. Skicka gärna en länk om/när den blir av.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zefir Visa Inlägg
    Ja, precis. Försökte med den nyaste versionen av 360 multi builder men det fanns alternativ där som jag inte visste vilken jag skulle välja. Laddade då ner den äldre versionen och gjorde enligt videon (den jag refererade till). Då blev allt svart och konsollen lät underligt...

    Ok, då vet jag det i alla fall, så nu är det bara(?) att hitta ett sätt för det. En guide skulle vara väldigt bra, tack på förhand för den. Skicka gärna en länk om/när den blir av.
    Om du startar med eject knappen, funkar den då? om inte måste du lämna in maskinen till någon som kan programmera om din nand åt dig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Thumbs up

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Om du startar med eject knappen, funkar den då? om inte måste du lämna in maskinen till någon som kan programmera om din nand åt dig...
    Efter det du sade och att jag gick igenom instruktionerna på youtube igen så lyckades jag. Tackar.

    Om det är någon annan som har samma problem och vill veta vad jag gjorde:

    Laddade ner
    - Flash360
    <http://www.jtagger.nu/filerna/Flash360v1.0.rar>
    - 360 Multi Builder v0.6
    <http://www.tortuga-cove.com/forums/abbcode_page.php?mode=click&id=399&sid=63439cd29fe be4b793c15814585b674f>

    1. Hämtade nanddump mha Flash360
    <http://www.youtube.com/watch?v=hYeL2em3xr4 eller http://www.youtube.com/watch?v=WwEnRKarTuE>

    2. Fixade 14699 DB mha 360 Multi Builder v0.6
    <http://www.youtube.com/watch?v=y2DBFl8ckeo>

    3. Installerade dashboard: kopplade USB-minnet i ett avstängt (dock ikopplat) xbox, startade xbox genom att trycka på ejectknappen.
    Det tog en liten stund för installationen att starta och den startades av sig själv, den avslutades med uppmanig att stänga av xbox:et.

    Hade 14699 dashboard innan som sagt, funkade bra att installera om med samma version. Kinect och avatarer fungerar nu igen äntligen.

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Hijackar tråden, letar officiell 14699 update för att få fart på avatarerna igen. Någon som har en länk?

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Hijackar tråden, letar officiell 14699 update för att få fart på avatarerna igen. Någon som har en länk?
    Nvm, hittade tillslut

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Nvm, hittade tillslut
    För er som behöver uppdateringen finns dom flesta länkade här: http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Avatar update 14699
    By binglan in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 14:41
  2. System update, vad gör jag fel?
    By tempan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 10:42
  3. Kinect update?
    By el-rey in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-12-12, 22:34
  4. System update 4,3
    By SWEwillow in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 08:21
  5. System update på en D2C Wii
    By Miyumi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 22:49

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •