Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: Max Payne uppdateringen

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13

    Max Payne uppdateringen

    Hur kommer man runt detta , MaxPayne3 har en tvingad update , vilket ja absolut inte vågar köra
    på måfå

    Någon som vet om det är safe att köra den uppdateringen ?

    har senaste firmware på XK3Y 1.2?

    och förresten hur fasen får man tillbaka funktionen att byta spel i "pictures"
    +att dosan slutar lysa , trodde de skulle lösas med senaste firmware uppdateringen

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    Hur kommer man runt detta , MaxPayne3 har en tvingad update , vilket ja absolut inte vågar köra
    på måfå

    Någon som vet om det är safe att köra den uppdateringen ?

    har senaste firmware på XK3Y 1.2?

    och förresten hur fasen får man tillbaka funktionen att byta spel i "pictures"
    +att dosan slutar lysa , trodde de skulle lösas med senaste firmware uppdateringen
    Att få dosan att sluta "lysa" gör du genom att uppdatera själva dosan, att få tillbaka ISOMenu läget (med picture library~) gör du genom att ändra i cfg'n så att ISOMenu är aktivt

    maxpayne ska köra 14719 afaik, så du kan ladda hem den uppdateringen här: http://www.homebrew-connection.org/files/xbox/system_updates/$SystemUpdate_14719.zip
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    ah men det var uppdatera själva dosan ja gjorde igår till senaste men den stänger endå inte av sig .

    systemuppdate´n är en sån där vanlig där ja lägger filerna på tex en usb sticka o kör i xboxen ??

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    ah men det var uppdatera själva dosan ja gjorde igår till senaste men den stänger endå inte av sig .

    systemuppdate´n är en sån där vanlig där ja lägger filerna på tex en usb sticka o kör i xboxen ??
    Hmm, står det Xk3y v1.1 på dosan nu? den ska stängas av efter cirka 30 sekunder eller ngt sådant...

    Ja, system update kör du från USB sticka eller dyligt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    35
    Respekt
    13
    Jag har problem med Max Payne 3 när spelet frågar efter disc 2 så laddar jag disc 2 men den säger att jag måste stoppa in disc 1 för att spela. Någon som har fått disc 2 att funka och spela klart hela spelet?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    32
    Respekt
    13
    ingen aning om cd2 ännu men ja skall spela detta hårt o länge inatt så ja kanske kan hjälpa i morgon förmiddag-

    Swizzy@

    ja har 1.20 på dongeln dvs senaste stabila men den stänger likt förbannat inte av sig

    p.s tack för länken nu funkar Max Payne perfect

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av smokie Visa Inlägg
    ingen aning om cd2 ännu men ja skall spela detta hårt o länge inatt så ja kanske kan hjälpa i morgon förmiddag-

    Swizzy@

    ja har 1.20 på dongeln dvs senaste stabila men den stänger likt förbannat inte av sig

    p.s tack för länken nu funkar Max Payne perfect
    Nej, du har 1.20 på chippet... dongeln's firmware hittar du här: http://www.logic-sunrise.com/forums/...mote-xkey-v11/

    1.1 är versionen för dongeln
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    35
    Respekt
    13
    Men hjälper det mig med mitt problem? När man sätter på så står det xk3y v1.1 det betyder väl att min dosa är uppdaterad? Annars så har jag uppdaterat själva xk3y till beta 1.20 beta1

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av rizpusher Visa Inlägg
    Men hjälper det mig med mitt problem? När man sätter på så står det xk3y v1.1 det betyder väl att min dosa är uppdaterad? Annars så har jag uppdaterat själva xk3y till beta 1.20 beta1
    Ja, det betyder att du har uppdaterad dosa...

    Xk3y 1.20 Beta 1? är du säker på det? du borde ha 1.21 Beta 1 eller något sådant... 1.20 Beta 1 är ganska gammal nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    35
    Respekt
    13
    ja har senaste beta men fattar ändå inte varför det inte funkar. kanske fel på savefilen kanske

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Tjena grabbar, finns det nån lösning när man har varit puckad nog att starta uppdateringen från "spel skivan" och fastnar när konsollen startar om och säger insert disc yada yada nånting. Jag är helt ointresserad av att uppdatera mitt xk3y, jag vill bara att boxen kan starta om som en xbox igen.
    Vore ju inte helt fel om jag kunde köra max payne 3 heller, har uppdateringen ner laddan nu ( bättre sent än, ja ni vet...)

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bonkers Visa Inlägg
    Tjena grabbar, finns det nån lösning när man har varit puckad nog att starta uppdateringen från "spel skivan" och fastnar när konsollen startar om och säger insert disc yada yada nånting. Jag är helt ointresserad av att uppdatera mitt xk3y, jag vill bara att boxen kan starta om som en xbox igen.
    Vore ju inte helt fel om jag kunde köra max payne 3 heller, har uppdateringen ner laddan nu ( bättre sent än, ja ni vet...)
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar <--- starta med eject knappen när du ska köra färdigt uppdateringen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Tack för svar! ska testa på söndag igen när jag kommer hem.

  14. #14
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Nu har vi samma problem. Efter att ha laddat ner nya systemfiler från "Swizzys" länk ovan fick vi spelet att starta och fungera hit fram. Vill också spela disc 2!

  15. #15
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rizpusher Visa Inlägg
    Jag har problem med Max Payne 3 när spelet frågar efter disc 2 så laddar jag disc 2 men den säger att jag måste stoppa in disc 1 för att spela. Någon som har fått disc 2 att funka och spela klart hela spelet?
    De som bränner skivor har tydligen också samma problem med disc2. Vi får nog avvakta tills någon löser detta.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Hmmm, får bara "can´t read update from the disc". Verkar som boxen inte kan hitta rätt skiva att läsa från.
    Sitter nu ganska fast mitt i uppdateringen. Går det att lura loss boxen från detta läge och köra från usb istället?
    351F-397F-2800-0F00-C000-0034 är status koden.
    Last edited by Bonkers; 2012-05-21 at 19:55.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Fick loss den, tack Swizzy.

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2012
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    Jag installerade med "skivans" update och det gick hur bra som helst.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av noler Visa Inlägg
    Jag installerade med "skivans" update och det gick hur bra som helst.
    inte från xk3y? den bör ha fastnat under uppdateringen pga den glömmer bort vilken skiva det var när konsollen startar om...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av rizpusher Visa Inlägg
    Jag har problem med Max Payne 3 när spelet frågar efter disc 2 så laddar jag disc 2 men den säger att jag måste stoppa in disc 1 för att spela. Någon som har fått disc 2 att funka och spela klart hela spelet?
    Har inte klarat hela spelet än men gör på följande sätt för att byta skiva:

    1.Tryck på utmatningsknappen två gånger i snabb följd (dubbla matar ut enhet)

    2. Fjärrkontrollen återgår till ISO: s förteckning

    3. Tryck på utmatningsknappen

    4. Sök upp den "disc" du vill stoppa in

  21. #21
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av gs9271 Visa Inlägg
    Har inte klarat hela spelet än men gör på följande sätt för att byta skiva:

    1.Tryck på utmatningsknappen två gånger i snabb följd (dubbla matar ut enhet)

    2. Fjärrkontrollen återgår till ISO: s förteckning

    3. Tryck på utmatningsknappen

    4. Sök upp den "disc" du vill stoppa in
    Har försökt flera gånger efter beskrivningen förutom "Fjärrkontrollen" (Som vi aldrig haft någon!? Vad då för fjärrkontroll, är det dosan du menar? Men oavsett vad fjärrkontrollen gör så påverkar den inte de andra stegen fysiskt enligt info.) men det funkar inte! Om du får det att funka så är det tydligt att jag inte fattar vad du menar! Kan du ge en tydligare "step by step" förklaring?

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Buryu Visa Inlägg
    Har försökt flera gånger efter beskrivningen förutom "Fjärrkontrollen" (Som vi aldrig haft någon!? Vad då för fjärrkontroll, är det dosan du menar? Men oavsett vad fjärrkontrollen gör så påverkar den inte de andra stegen fysiskt enligt info.) men det funkar inte! Om du får det att funka så är det tydligt att jag inte fattar vad du menar! Kan du ge en tydligare "step by step" förklaring?
    En liten översättning av informationen:

    1. Tryck på eject 2 gånger

    2. Kolla på Dosan/Kontrollerboxen där du nu kan välja nästa skiva

    3. Leta dig fram till iso filen med pilarna och mitt knappen (pilarna bläddrar och mitt knappen väljer, behöver du backa håller du in den ngra sekunder)

    4. Tryck på eject och njut av att den nu BÖR ha bytt skiva till skiva 2...

    ** EDIT: **

    OBS: Jag använder inte xk3y själv så kan inte säga om ovanstående funkar eller ej, men det är så jag tolkar det som skrevs tidigare... (jag har lite kunskaper om hur den funkar, men inte testat att köra just 2 disc spel själv med en xk3y... endast med JTAG/RGH)
    Last edited by Swizzy; 2012-05-25 at 20:28.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    En liten översättning av informationen:

    1. Tryck på eject 2 gånger

    2. Kolla på Dosan/Kontrollerboxen där du nu kan välja nästa skiva

    3. Leta dig fram till iso filen med pilarna och mitt knappen (pilarna bläddrar och mitt knappen väljer, behöver du backa håller du in den ngra sekunder)

    4. Tryck på eject och njut av att den nu BÖR ha bytt skiva till skiva 2...

    ** EDIT: **

    OBS: Jag använder inte xk3y själv så kan inte säga om ovanstående funkar eller ej, men det är så jag tolkar det som skrevs tidigare... (jag har lite kunskaper om hur den funkar, men inte testat att köra just 2 disc spel själv med en xk3y... endast med JTAG/RGH)
    Vi har aldrig använt dosan för att ladda spelen med tidigare då det inte behövts men vi har nu kopplat om kablarna så att vi använder dosan att ladda spelet med. Det funkar att ladda disc 2 och det klarade vi förut också utan dosan men när vi går in på "story" sen "continue" så säger den, "Insert disc 1 to continue" och så får man börja om igen, likadant på "Chapter select". Disc 2 går att ladda men inte spela, tyvärr.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Buryu Visa Inlägg
    Vi har aldrig använt dosan för att ladda spelen med tidigare då det inte behövts men vi har nu kopplat om kablarna så att vi använder dosan att ladda spelet med. Det funkar att ladda disc 2 och det klarade vi förut också utan dosan men när vi går in på "story" sen "continue" så säger den, "Insert disc 1 to continue" och så får man börja om igen, likadant på "Chapter select". Disc 2 går att ladda men inte spela, tyvärr.
    alright, kolla på skärmen när den säger att du ska byta skiva om den då kommer fram till menyn där du kan välja spel, i spel där du måste byta skiva mitt i spelet (utan att stänga av spelet) måste du använda dosan för att byta skiva eftersom du inte kommer åt vanliga dashboarden och kan välja där... Det ska funka, men som sagt jag har inte testat det själv så kan inte riktigt säga exakt hur du ska göra det, kolla gärna på displayen och se om det du får välja spel när den säger att du ska byta skiva på tv'n

    Det bör isåfall stå att typ "Emulation" högst upp och sedan har du en liten meny under det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    alright, kolla på skärmen när den säger att du ska byta skiva om den då kommer fram till menyn där du kan välja spel, i spel där du måste byta skiva mitt i spelet (utan att stänga av spelet) måste du använda dosan för att byta skiva eftersom du inte kommer åt vanliga dashboarden och kan välja där... Det ska funka, men som sagt jag har inte testat det själv så kan inte riktigt säga exakt hur du ska göra det, kolla gärna på displayen och se om det du får välja spel när den säger att du ska byta skiva på tv'n

    Det bör isåfall stå att typ "Emulation" högst upp och sedan har du en liten meny under det...
    Fan Swizzy du e grym!! Jo man kunde välja mellan disc 1 och 2, då väljer man disc 2, sen kom det ett meddelande på dosans fönster "Push eject to continue" eller något liknande, då tryckte jag eject på konsollen och då startade chapter 6 på disc 2. Thank you very much. Kul! Ha en fortsatt trevlig helg! :-)

  26. #26
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Tjena!

    Jag kommer inte runt uppdateringsproblematiken i Max Payne 3. Jag har uppdaterat xkey till 1.21 och firmwaren i xboxen till 14719 men ändå kommer rutan med krav på update upp när jag ska starta MP3. Vad ska jag göra?

    Alla andra spel jag har på min externa HDD startar utan problem...

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av murre20 Visa Inlägg
    Tjena!

    Jag kommer inte runt uppdateringsproblematiken i Max Payne 3. Jag har uppdaterat xkey till 1.21 och firmwaren i xboxen till 14719 men ändå kommer rutan med krav på update upp när jag ska starta MP3. Vad ska jag göra?

    Alla andra spel jag har på min externa HDD startar utan problem...
    Har du uppdaterat med din Xbox 360 hårddisk inkopplad? eller annan minnesenhet du har dina sparningar/profiler på?

    Har du uppdaterat med din kinect inkopplad?

    Du kan annars testa att bara låta den uppdatera och sedan välja med xk3y dosan/kontrollerboxen när konsollen startar om och fastnar i uppdaterings loopen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Jag har inte testat att uppdatera min Xbox med hårddisken inkopplad, ska man göra det?

    Det märkliga nu är när jag testar att starta uppdateringen på spelet så blir det bara helt svart på skärmen och Xboxen startar aldrig om.

  29. #29
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    64
    Respekt
    22
    Tja, har en super dum fråga. Kommer jag att kunna byta skiva utan att ändra MENYISO=N i xkey.cgf?
    Har inte spelat sen jag fick liv i boxen, med uppdaterad kontroller (1.1A) och 1.21Beta1?
    Går det att skifta skiva utan att använda kontrollern, jag tycker verkligen om remote läget...

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av murre20 Visa Inlägg
    Jag har inte testat att uppdatera min Xbox med hårddisken inkopplad, ska man göra det?

    Det märkliga nu är när jag testar att starta uppdateringen på spelet så blir det bara helt svart på skärmen och Xboxen startar aldrig om.
    Jodå, du ska ha hårddisken på, men i vissa fall kan det vara den som är problemet, om den är på väg att paja kommer det inte funka.

    Angående att uppdateringen inte vill fortsätta... det låter som att det kan vara ngt fel med iso filen, kolla den gärna med ABGX360 och se vad den säger om Video Partition...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Nya uppdateringen
    By yabbah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 44
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 10:41
  2. Nya uppdateringen?
    By malajo in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-06, 13:38
  3. nya uppdateringen
    By alixx1990 in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 15:22
  4. Vår-Uppdateringen
    By tompa290 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 12:08
  5. Max Payne 2 på hårddisk hänger sig
    By Nadlei in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-02-13, 14:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •