Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Spel hänger sig

Registrerade
    May 2012
    Respekt
    0

Spel hänger sig

Hej allihop.
    Första inlägget här. Jag köpte nyligen en xbox 250 GB från er med RGH / Jtag. På kartongen har ni skrivit RGH 14699, Squirt 1.2 Flat samt 1175

När jag startade den visade sig att ni hade missat att lägga in Freestyle dash och XEXmenu. Jag ringde er och ni sa att jag kunde lämna in den om jag inte ville installera XEXmenu själv. Jag valde att installera den själv (endast XEXmenu, inte freestyle dash). Jag har laddat ner lite spel och extraherat med Exiso GUI till en USB som jag sedan kopierar i Xboxens HDD men majoriteten hänger sig vid olika tillfällen . Vissa efter 5 minuter, andra efter 10. Det enda spelet som har fungerat helt är Metal Gear Solid Collection. I övrigt har följande spel hängt sig: Sonic Generations, Lego Star Wars Clone Wars, Rango, Assassins Creed Revelations (verkar fungera men saknar ljud)

Har jag gjort något fel? Vad kan jag göra för att åtgärda?

MVH

Christos

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Har du testat spelen från USB?

Det kan ha blivit något fel när du packade upp filerna, det kan även ha blivit fel vid överföringen från hårddisken eller dyligt, eftersom det inte är samma fel på alla spel utan ett av dom funkar felfritt(?) tyder det mer på att det är fel med speldatan, antingen pga ram minnet i datorn kanske, eller någon hårddisk någonstans, självklart kan det även bero på fel med ISO filen t.ex.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    May 2012
    Respekt
    0
    Tack för snabbt svar Swizzy,

Jag har provat att ladda ner spelen på nytt och packa upp dem. Resultaten blev detsamma. Jag funderar om jag skulle prova att kopiera iso-filen på en usb och packa upp på min laptop (på så sätt se om det är fel på RAM-minnet eller hårddisken på min stationära) . När jag extraherar ison med Exiso GUI gör jag det direkt i USBn istället för hårddisken och sen kopiera till USBn. Är det något som kan påverka? Ska man helst köra följande process = Ladda ner ISO, extrahera med Swizzy Exiso GUI, kopiera till USB, Stoppa in USB i Xbox och kopiera till Content, Games (jag har skapat den mappen själv) via Xexmenu. Eller gör jag något fel i processen?

MVH

Christos

Registrerade
    May 2012
    Respekt
    0
    Jag ska även prova att köra direkt från USBn.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    När du extraherar så rekomenderar jag att du kör dom från USB, du ska helst inte lägga grejerna i Content utan lägg hellre en mapp vid namnet "Gamez" eller så i roten på HDD1, lägger du in det som "Games" på HDD1 kommer XEXMenu crasha varje gång du startar om du inte har USB inkopplat också

i övrigt är allt du skriver ok, det är väl bäst att kopiera på datorns interna disk först och sedan föra över till hårddisken, dels går det snabare att packa upp och du har en kopia kvar om det blir fel vid överföringen till hårddisken och slipper då göra om allt igen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Respekt
    17
    Tycker också det luktar som hårdvarufel på minnet.

Kör du Windows 7, gör i så fall så här för att testa dina minnesmoduler.

Tryck på start-menyn. I sökfältet längst ner skriver du mdsched följ sedan bara anvisningarna på skärmen. När minnestestet sedan startar skall du hålla utkik på den gula texten i nedre hälften av bilden. Där står hur vida ett hårdvarufel på dina minnes hittats eller inte.

I efterhand kan du även läsa loggen i Event Viewer. Följ denna guide för exakt beskrivning, http://www.sevenforums.com/tutorials...iewer-log.html
    Dock ska det sägas att när fel faktiskt uppstår så lyckas det faktiskt inte alltid skrivas till loggen. Detta vet jag av egen erfarenhet. Man få då plock ut minnesmodulerna och testa dem en och en för att förstå vilken det är fel på. Bli dock inte förvånad om samtliga moduler har blivet korrupta.

Registrerade
    May 2012
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    När du extraherar så rekomenderar jag att du kör dom från USB, du ska helst inte lägga grejerna i Content utan lägg hellre en mapp vid namnet "Gamez" eller så i roten på HDD1, lägger du in det som "Games" på HDD1 kommer XEXMenu crasha varje gång du startar om du inte har USB inkopplat också

i övrigt är allt du skriver ok, det är väl bäst att kopiera på datorns interna disk först och sedan föra över till hårddisken, dels går det snabare att packa upp och du har en kopia kvar om det blir fel vid överföringen till hårddisken och slipper då göra om allt igen
    Det är märkligt när det gäller "Gamez", jag har läst om det förr men min XEXmenu har aldrigt kraschat trots att jag alltid tar ut usb-stickan efter kopiering. Men jag ska göra det ändå.

I övrigt om jag förstod rätt när du skrev att din rekommendation är att köra från USB när jag extraherar, menar du att lägga ison i usb och extrahera därefter till datorns interna hårddisk för att sedan föra till xboxen via usb igen? Det låter lite som en omväg. I andra paragrafen skrev du om jag förstod rätt att följa den processen jag har gjort men att extrahera till interna hårddisken först (och på så sätt ha kvar en kopia på datorn), kopiera till usb och sedan kopiera till xboxens Gamez som jag lägger i roten. Men det går inte ihop med det du skrev i första paragrafen (när jag extraherar är rekomendationen att köra från USB) . Förlåt om jag låter förvirrad , men den första meningen lät lite motsägande från andra paragrafen

Registrerade
    May 2012
    Respekt
    0
    Hej igen Swizzy och Svantesson666,

nu har jag testat ganska mycket. Jag har gjort minnestestet (inga fel hittades), provat att köra spelen från en annan dator, testat med ett nytt USB, kört direkt från USB, provat med ytterligare 2 spel (Max Payne 3 och the Witcher 2) och varenda gång har spelen hängt sig. även de senaste tillskotten.

Kan det vara något fel med min Xbox i så fall? Ska jag komma förbi och lämna in den? Jag köpte den i början av april (ca 6 veckor sedan) när ni hade en kanpanj på ett stort parti slims för 3499.

Christos

Registrerade
    May 2012
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av lalin74 Visa Inlägg
    Jag köpte den i början av april (ca 6 veckor sedan) när ni hade en kanpanj på ett stort parti slims för 3499.

Christos
    11 april och priset var 2995. Hittade kvittot precis

Liknande diskussioner

1. Spel som hänger sig.
    By Ikko in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 18:11
  2. Spel som hänger sig
    By mikael.beck in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 17:22
  3. Spel hänger sig!!
    By Hrothgar in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 16:18