Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Angående Flashning efter att ha blivit bannad

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20

    Angående Flashning efter att ha blivit bannad

    Hej!

    Jag har varit bannad i snart 1 år och har LT +2.0. Det verkar som att jag behöver uppdatera till LT +3.0 för att spela de nya spelen, men jag undrar om det finns någon typ av flash som spelar allt, spelar de olika spelen oavsett vilket typ av skydd som spelen innehåller (tänker främst på AP 25 och XGD 3) ? alltså jag är ju redan bannad så behöver ju inte vara live säker.

    MVH/
    Max

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    iXtreme 3.0 spelar "allt" men ap25 spelen måste vara patchade med senaste abgx360 annars ligger det oanvändbar ap25 data på skivan.

    Sedan skiljer det lite åt beroende på vilken dvdläsare du har. Vissa kräver strikt korrekt overburn (nyare hitachi), vissa bryr sig inte om ap25 alls (samsung, äldre hitachi)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Menar du då iXtreme plus 3.0 eller bara iXtreme 3.0?

    Så utifrån det ska jag använda en samsung dvdläsare men iXtreme 3.0 (antog att samsung bara gick till iXtreme 2.0) för att spela "allt" ?

  4. #4
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej ! Jag har en psp 1004 (fat) som inte fungerar och visar inga tecken på att den lever förutom om man laddar den då ljuser en orange ljus . Är tacksam om jag får ett svar vad jag kan göra med den innan jag lämnar in den på lagning och betalar några hundra lappar )) Kanske konstigt av mig att kommentera här , men jag vet faktist inte hur jag gör en egen inlägg XD


    MVH
    Last edited by Attitude-A; 2012-05-20 at 18:13.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Jag finner fortfarande att mitt inlägg är relevant till huvudämnet. "XBOX 360 - BANNED FROM LIVE" - vilket jag är bannad från och undrar vilket typ av flashning som behövs för inte behöva bry mig om olika skydd etc. Visst, jag kan medge att jag kan ha lagt in mitt inlägg i den allmänna avdelningen men jag tycker att folk som är bannad och har liknande frågor kan finna dem här.

  6. #6
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    jaha , men hur gör jag en egen inlägg då ?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av satcrow Visa Inlägg
    Menar du då iXtreme plus 3.0 eller bara iXtreme 3.0?

    Så utifrån det ska jag använda en samsung dvdläsare men iXtreme 3.0 (antog att samsung bara gick till iXtreme 2.0) för att spela "allt" ?
    Det finns bara en ixtreme 3.0, och ja den heter väl LT + nånting, jag tycker det börjar gå lite inflation i versionsnamnen.

    Du kan inte byta till någon annan dvdläsare än den som satt i boxen från början. Om du inte även gör en rgh/jtag modifikation av boxen. Och gör du det så får du faktiskt ändå den bästa lösningen då vi kan stänga av AP25 skyddet då. Så iXtreme LT+ whatever 3.0 och RGH/JTAG är det optimala för dig. Då kan du även spela regionspärrade USA och JAPAN titlar samt slipper bränna XGD3 spelen med allt bök som det innebär med lite-on ihas brännare, burnmax firmware, inställningar i imgburn osv. Istället lägger man spelen på hårddisk och spelar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Attitude-A Visa Inlägg
    Hej ! Jag har en psp 1004 (fat) som inte fungerar och visar inga tecken på att den lever förutom om man laddar den då ljuser en orange ljus . Är tacksam om jag får ett svar vad jag kan göra med den innan jag lämnar in den på lagning och betalar några hundra lappar )) Kanske konstigt av mig att kommentera här , men jag vet faktist inte hur jag gör en egen inlägg XD
    MVH
    Kom in med den så ser vi om den vaknar med ett pandora servicemode batteri, isåfall tar vi 300:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    39
    Respekt
    20
    Jag måste nog be om ursäkt till Attitude-A. Jag antog att han gjorde narr av mig utifrån "Kanske konstigt av mig att kommentera här , men jag vet faktist inte hur jag gör en egen inlägg XD" som om det vore jag. Jag ber återigen om ursäkt.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Attitude-A Visa Inlägg
    jaha , men hur gör jag en egen inlägg då ?
    Titta efter en avdelning i forumet som verkar lämplig, leta efter knappen "posta nytt inlägg" högt upp till vänster. Med reservation för att jag gjort det så ofta så jag inte är säker på exakt vad det står på knappen, men något åt det hållet borde det vara :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Attitude-A Visa Inlägg
    jaha , men hur gör jag en egen inlägg då ?
    Om du går in på den sektionen du vill skriva en egen tråd (inlägg är det du skriver när du svarar på något som jag gör nu) och klickar på "Verktyg" finner du "Starta en ny diskussion..." klickar du på den skapas en ny tråd där du kan skriva det du vill

    Tänk på att inte skapa nya trådar för varje gång du vill ta reda på något, utan kolla först igenom forumet och se om någon annan kanske ställt frågan och du kan få svaret redan där, alternativt om du har en följd fråga på dom svar som står kan du istället skriva ett inlägg där (svara på tråden)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 121
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 16:02
  2. Hur ser det ut när man har blivit bannad från live?
    By xepez in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-02, 16:57
  3. Inlägg: 67
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 10:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •