Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: [Wasabi 360] Problem med att extrahera nyckel

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    [Wasabi 360] Problem med att extrahera nyckel

    Hej

    Fick just hem en Wasabi 360 från psxcare och kopplade in den utan problem. Nu försöker jag extrahera nyckeln från min LiteOn 16D4S HW: 0225 -läsare, men det fungerar inte. Håller jag in vänster knapp så är det precis som om jag startar den utan att hålla in den. Är ingen ESATA-disk inkopplad står det "ERROR: No HDD", är den inkopplad står det "ERROR: No /wasabi/key.bin found". Jag har testat att tagit ut kretskortet ur Wasabin och tryckt på själva knappen direkt, då jag hittade en forumtråd där en person hade samma problem pga att plastknappen var missformad. Detta fungerade dock inte.

    Har plockat isär xboxet två gånger för att dubbelkolla alla kablar är rätt, och det verkar stamma. Jag menar, allt annat med Wasabin verkar ju fungera. Kör jag pass-through kan jag spela spel från läsaren. Håll jag in upp-knappen medans xboxet startar ser jag lite information om Wasabi-firmware:n. Var väl Wasabi 1.2 BETA nånting om jag minns rätt, så allt verkar som sagt fungera förutom att läsa av läsarnyckeln.

    Vad ska jag göra? Kan det vara nånting annat jag har missat eller bör prova?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Simon Sandström Visa Inlägg
    Hej

    Fick just hem en Wasabi 360 från psxcare och kopplade in den utan problem. Nu försöker jag extrahera nyckeln från min LiteOn 16D4S HW: 0225 -läsare, men det fungerar inte. Håller jag in vänster knapp så är det precis som om jag startar den utan att hålla in den. Är ingen ESATA-disk inkopplad står det "ERROR: No HDD", är den inkopplad står det "ERROR: No /wasabi/key.bin found". Jag har testat att tagit ut kretskortet ur Wasabin och tryckt på själva knappen direkt, då jag hittade en forumtråd där en person hade samma problem pga att plastknappen var missformad. Detta fungerade dock inte.

    Har plockat isär xboxet två gånger för att dubbelkolla alla kablar är rätt, och det verkar stamma. Jag menar, allt annat med Wasabin verkar ju fungera. Kör jag pass-through kan jag spela spel från läsaren. Håll jag in upp-knappen medans xboxet startar ser jag lite information om Wasabi-firmware:n. Var väl Wasabi 1.2 BETA nånting om jag minns rätt, så allt verkar som sagt fungera förutom att läsa av läsarnyckeln.

    Vad ska jag göra? Kan det vara nånting annat jag har missat eller bör prova?
    Prova att ladda hem senaste versionen från Wasabi's hemsida, lägg in den och gör samma sak igen se om det gör någon skillnad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Prova att ladda hem senaste versionen från Wasabi's hemsida, lägg in den och gör samma sak igen se om det gör någon skillnad...
    Uppdatera till senaste firmware? Stable eller beta? Jag provade att uppdatera till stable tidigare men fick då en lampa som lyste rött och då antog jag att man behövde extrahera nyckeln innan man uppdaterar firmware:n. Kan försöka uppdatera igen imorgon, återkommer med resultat.

  4. #4
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Uppdaterade till v1.3 BETA 1 utan problem. Försökte extrahera nyckeln, men det gick inte. Försökte ännu en gång och då gick det! Möjligtvis var det knappen som var glapp? Hur som helst verkar det fungera nu!

Liknande diskussioner

  1. xk3y eller wasabi?
    By swifter in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-21, 20:16
  2. Uppdatera dashbord Wasabi
    By Eccoes in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 16:12
  3. Problem att läsa ut nyckel via wasabi
    By Eccoes in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-26, 20:04
  4. Wasabi DX chip
    By Jehuty in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 14:44
  5. D2C chip Wasabi endast 5 lödpunkter!!!
    By Robie 88 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 17:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •