Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: wasabi/ xk3y eller jtag

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18

    Question wasabi/ xk3y eller jtag

    tjena ! har en 360 slim och har tänkt börja med kopior igen, men vad ska man välja? Vill ha allt så lätt som möjligt! Om de nu blir ett köp så skicka jag konsolen till er för montering osv, men uppdaterar själv. Kan ni guida mig till en produkt som passar mig?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    http://forum.psxcare.com/support/sho...TAG-eller-xk3y

    Skillnad mellan de olika sätten att modifiera XBOX 360:

    iXtreme flashning är en modifiering av konsollens dvdläsare. Modifieringen gör att man kan starta backupkopior av spel som är brända på DVD+R Double Layer 8.5GB skivor. Spelen måste fortfarande vara från rätt region om dom från början har en regionspärr.

    Xk3y / Xkey / x360dock / Wasabi 360 Ultra är olika produkter där man får möjlighet att ladda spel från en extern hårddisk.

    XK3y = ladda spel från extern USB hårddisk ansluten direkt till konsollen.
    X360Dock = ladda spel via USB som ansluts till din PC, spelen laddas från PC:ns vanliga hårddisk
    Wasabi 360 Ultra = ladda spel från extern ESATA hårddisk ansluten direkt till konsollen (ger bäst prestanda/snabbast laddningstider)

    XBOX 360 konsollen luras att det spel man valt att starta från en ISO-fil på hårddisken är en skiva som sätts in i dvdläsaren. Spelen måste fortfarande vara från rätt region om dom från början har en regionspärr. Vill man kunna använda brända DVD+R DL skivor måste man även göra en iXtreme flashning enligt ovan.

    JTAG / RGH / Reset Glitch Hack är det enda sättet att få FULL kontroll över vad man kan göra med sin XBOX 360. Eftersom man kringgår säkerhetsfunktionerna helt kan man starta "osignerad kod", dvs vem som helst med rätt kunskap och verktyg kan utveckla egna spel/program/emulatorer/mediaspelare och starta på en JTAG-modifierad 360. Regionskontrollen för spel är satt ur funktion, så man kan starta spel från t.ex. USA som annars inte skulle gå att starta på en europeisk konsoll. Man kan installera spel och andra program på xboxens vanliga hårddisk eller på en extern USB hårddisk. Med de program som vi installerar när vi gör modifikationen så kan man t.ex. kopiera in spel till hårddisken över nätverket med en vanlig FTP-klient installerad på sin PC. Vill man kunna använda brända DVD+R DL skivor måste man även göra en iXtreme flashning enligt ovan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Xk3y är nog det bästa för dig, den är lätt att komma igång med, lätt att uppdatera och lätt att använda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Okej får man med nån snabb guide när fixar allt via psxcare? Har du nå tips på en hårddisk man koppla in i sitt nätverk för att ftpa över filerna? Hade ps3 med cfw förr och de var jävla smidigt :-)

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    Okej får man med nån snabb guide när fixar allt via psxcare? Har du nå tips på en hårddisk man koppla in i sitt nätverk för att ftpa över filerna? Hade ps3 med cfw förr och de var jävla smidigt :-)
    Med xk3y får du INTE ftp stöd, du har då BARA en USB hårddisk med iso filerna på, den kopplar du till datorn... snabb guide: http://forum.psxcare.com/support/sho...ng-med-en-Xk3y

    Funderar du på JTAG har vi ingen snabb guide där, det finns så himmla mycket att det inte går att skriva en snabb guide för allt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Hur svårt är de och uppdatera dashboard osv själv med jtag? jag lutar som åt de hållet ändå. Man kanske vill kunna leka lite med xboxen i framtiden. Mina dator kunskaper är väl medel för en 25åring som har haft en dator sen man föddes :-)

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av swifter Visa Inlägg
    Hur svårt är de och uppdatera dashboard osv själv med jtag? jag lutar som åt de hållet ändå. Man kanske vill kunna leka lite med xboxen i framtiden. Mina dator kunskaper är väl medel för en 25åring som har haft en dator sen man föddes :-)
    Inte speciellt svårt egentligen, du har en guide här: http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version

    behöver göra en ny guide dock för det nya programmet "xeBuild GUI" som har allt i ett och är mycket lättare egentligen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Från
    kiruna
    Inlägg
    287
    Respekt
    18
    Måste man göra allt de där för och bara uppdatera? Isf kör jag på xk3y ist! Orkar fan inte tjorva allt för mkt :-)

Liknande diskussioner

  1. xk3y eller wasabi?
    By swifter in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-21, 20:16
  2. JTAG eller xk3y?
    By central in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 20:48
  3. XK3Y eller JTAG på xbox 360 slim?
    By Vieu in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 21:03
  4. Jtag vs xk3y - vad är bäst ?
    By wartech in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 08:23
  5. Jtag vs xk3y - vad är bäst ?
    By wartech in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-11-03, 08:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •