Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: XK3y - Låst XBOX :(

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Unhappy XK3y - Låst XBOX :(

    Hej!

    Jag var igår hos PSXCARE och fick min XBOX360 uppdaterad till Lt30 och samtidigt köpte och fick installerat XKey.

    Väl hemma följde jag instruktionerna på http://forum.psxcare.com/support/sho...ng-med-en-Xk3y till punkt och prick.

    Patchade därefter några ISO med ABGX360 v 1.0.6 och la dem på USB disk i katalog "games".

    Startade XBOX burken, fick kontakt med disken (stod Mixed Media HD), accessade den och vips: så börjar eländet uppdatera sig!!
    Märk väl: jag fick aldrig ens se en lista med de ISO filer som ligger på USB-disken. Verkar som maskinen tog en av sig själv, ingen aning vilken.

    Fick inte ens en chans att stoppa det - enheten startade om och nu står den där... gnällande om att den inte kan fortsätta uppdateringen... LÅST!
    Står: Status Code 396B-397F-2800-0F00-C000-0034


    Vad i allsin dag har gått fel??? Vad gör jag???

    HJÄLP!!!

    TL

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av adangerred Visa Inlägg
    Startade XBOX burken, fick kontakt med disken (stod Mixed Media HD), accessade den och vips: så börjar eländet uppdatera sig!!
    Märk väl: jag fick aldrig ens se en lista med de ISO filer som ligger på USB-disken. Verkar som maskinen tog en av sig själv, ingen aning vilken.
    Kan vara så att den bara hittade 1 iso fil och därmed valde den själv... men att den ska starta uppdateringen själv låter sinnessjukt, det har ALDRIG hänt förut afaik, du ska alltid få upp en ruta som frågar om du vill göra det...

    Citat Original inlägg av adangerred Visa Inlägg
    Fick inte ens en chans att stoppa det - enheten startade om och nu står den där... gnällande om att den inte kan fortsätta uppdateringen... LÅST!
    Står: Status Code 396B-397F-2800-0F00-C000-0034


    Vad i allsin dag har gått fel??? Vad gör jag???
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-uppdateringar <--- här finner du info om hur du löser ditt problem
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Hej Swizzy!

    Tack för tipsen, det löste sig.

    Jo - det verkar faktiskt som enheten på nåt sätt gick igenom de ISO filer som ligger i "games" katalogen, valde den som krävde uppdatering och drog igång den.

    Hur som helst, med menyn på själva XK3yn kunde jag scrolla dom olika ISO filerna tills jag stötte på den "rätta" - och vips så fortsatte uppdateringen som den skulle.

    Efter det så har allt fungerat klockrent.

    Tack!

    TL

Liknande diskussioner

  1. Är DVD'n i Xbox låst?
    By Flaky in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-20, 19:08
  2. Låst Xbox disk till datorn
    By volvos40t4 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 12:15
  3. Xbox låst?
    By xappp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-28, 13:11
  4. Xbox låst??Hjälp!!
    By xappp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-26, 14:43
  5. Sökes låst xbox orginal hdd
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 47
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 22:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •