Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Lödpunkter för PHAT QSB

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Lödpunkter för PHAT QSB

    Hej,

    Tänkte löda in QSB korten i en gammal box jag har liggande, men när jag öppnat boxen så ser jag att alla lödpunkter där QSB ska sitta inte har någon lödyta. bara tomma hål. är det bara att fylla i lödtenn i hålen först?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrigge Visa Inlägg
    Hej,

    Tänkte löda in QSB korten i en gammal box jag har liggande, men när jag öppnat boxen så ser jag att alla lödpunkter där QSB ska sitta inte har någon lödyta. bara tomma hål. är det bara att fylla i lödtenn i hålen först?
    Japp, det är bara fylla dom med tenn och sedan monterar du QSB'n =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    kanon! tackar

  4. #4
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Fått i allt läst ur cpu key samt skrivit den updaterade nanden til boxen. men boxen startar bara i orginal dashboard. har jag missat något?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrigge Visa Inlägg
    Fått i allt läst ur cpu key samt skrivit den updaterade nanden til boxen. men boxen startar bara i orginal dashboard. har jag missat något?
    Det låter ungefär som det ska vara =)

    Starta konsollen med eject och se om du får samma skärm som när du läste ur CPUKey, isåfall är det normalt, annars har du gjort något fel.

    XEXMenu/FSD kan du köra från extern hårddisk, vill du ha det autoboot är det med hjälp av dashlaunch du gör det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    ja konsollen startar i xell med eject knappen. Men hur installerar jag fsd? trodde dashlaunch va med i nand flashen..?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrigge Visa Inlägg
    ja konsollen startar i xell med eject knappen. Men hur installerar jag fsd? trodde dashlaunch va med i nand flashen..?
    Dashlaunch är troligen installerat, men inte konfigurerat för att starta någonting speciellt...

    launch.ini heter filen du ska ändra i... använder du xeBuild GUI kan du där välja att editera (modifiera/ändra) i launch.ini, du kan sedan spara den på t.ex. ett usb minne...

    FSD installerar du genom att antingen kopiera den till interna hårddisken eller till ett USB minne och sedan konfigurerar dashlaunch att autostarta det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    har launch.ini på usb minnet ihop med fsd. men startar fortfarande org dash? mmm vad gör jag fel

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrigge Visa Inlägg
    har launch.ini på usb minnet ihop med fsd. men startar fortfarande org dash? mmm vad gör jag fel
    vad står det i launch.ini på default = ?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    kör en enkel för test ser ut som följande:
    ; Default = USB:\FSD\default.xex
    [QuickLaunchButtons]
    BUT_A =
    BUT_B = Hdd:\Freestyle\default.xex
    BUT_X = Hdd:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00080000\C0 DE99990F586558
    BUT_Y = USB:\FSD\default.xex
    Start =
    Back =
    LBump =

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    allting som börjar med ";" ignoreras, så den hjälper inte... BUT_Y betyder att du ska hålla in Y knappen när du startar boxen (efter att handkontrollen synkats)

    default = USB:\FSD\default.xex <--- skriv bara så under "[QuickLaunchButtons]" så löser det sig om du har FSD enligt det som står: USB:\FSD\default.xex
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Du är grym tackar!!! kändes dumt om man skulle gå bet när jag satt hela kvällen och lödde igår. tack & bock

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    np, det e därför jag gör diverse program som t.ex. xeBuild GUI, DiskSwap Configurator och nu senast X360 Update Toolbox
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Har provat lite nu och allt lirar på fint, glitchar/bootar på ca 5 sec varje gång. har bara en dum fråga till. Tänkte vid nästa dash uppdatering. Då behöver väl inte jag läsa ur nanden igen med flash 360? Har ju kvar nandflash.bin filen måste väl bara vara att uppdatera den? sen köra usb i xell för uppdatering av nanden?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrigge Visa Inlägg
    Har provat lite nu och allt lirar på fint, glitchar/bootar på ca 5 sec varje gång. har bara en dum fråga till. Tänkte vid nästa dash uppdatering. Då behöver väl inte jag läsa ur nanden igen med flash 360? Har ju kvar nandflash.bin filen måste väl bara vara att uppdatera den? sen köra usb i xell för uppdatering av nanden?
    Du behöver inte dumpa om den nej, men jag rekomenderar att du gör det eftersom det då finns information eventuella ändringar i hårdvaran (t.ex. om ett badblock uppstått i nanden finns den informationen med i nya dumpen) och alla inställningarna stannar kvar (om du t.ex. ändrar bild upplösningen eller dyligt slipper du ställa om det igen sen)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang. lödpunkter?
    By Shortyz in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-07-30, 00:50
  2. Lödpunkter
    By KingPing in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-08, 18:23
  3. Lödpunkter på 1,6
    By cbses in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 19:41
  4. Alternativa lödpunkter
    By CompuTerror in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-27, 03:24
  5. Lödpunkter
    By Ps2 Rulez X in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-14, 03:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •