Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: ISO dyker inte upp med ISO Menu - Xk3y

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    ISO dyker inte upp med ISO Menu - Xk3y

    Hej. Jag ber om ursäkt på förhand om mitt problem verkar dumt och har en oerhört lätt lösning, vilket dock hade varit skönt.

    Jag monterade min nya xk3y idag och testade köra Halo Reach som jag rippade med hjälp av xk3y gecko.

    När jag har displayen inkopplad funkar det att boota helt okej. Men när jag använder mig av ISO menu hittar den "mappen" spelet tillhör under "games" men inte själva ISO-filen. Detta är när jag använder mig av videobiblioteket. Testar jag däremot bildbiblioteket kommer ett bildspel upp med en blank bild. Efter att ha kollat denna kan jag boota spelet genom att trycka "eject".

    Frågan är vad som har gått snett. Jag har testat med och utan AP25 profil. Har även testat med Alan Wake utan resultat.


    Specifikationer:
    Xbox slim
    360 revision: HDMI + 135 W.
    Märke och modell av DVD-läsare: philips DG-16D4S
    DVD-läsarens firmware: original
    Version på xboxens "dashboard": uppdaterade till senaste idag (ny xb

    Version av Xk3y: R7-2
    xk3y Firmware update v1.20

    Har du köpt din Xk3y från PSXCARE? Nej
    Har du monterat själv eller har PSXCARE monterat? monterat själv.

    Typ av USB enhet: Extern HDD/
    Tar den ström från nätdel eller bara från USB: nätström
    Märke/model: Western digital
    Typ och storlek på enhetens partitioner: 1tb, inga partitioner.
    Vilka USB-kablar används? Medföljande eller andra? egna deltaco.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Min fråga är, vad är det som du har problem med?

    Videobiblioteket funkar inte längre, det är bara bildbiblioteket sedan ganska långt tillbaka
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jaha. Det kände jag inte till. Helt ny till xk3y egentligen.
    Problemet är att när jag går in i picture viewer och väljer "current disc" och spelar slideshow kommer det bara upp en vit skärm som skiftar i storlek i sidled. Backar jag ut då kan jag starta spelet. Men jag har ingen möjlighet att se vilket spel jag valt.

    Kan det ha relevans att jag läste in FW från min läsare innan jag uppdaterade dashboarden (xboxen var aldrig startad innan jag läste fw)?

    Nu har jag dashboard version 14719.

  4. #4
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Nu känner jag mig helt plötsligt jättedum. Testade nu och insåg att man inte ska välja slideshow utan att man faktiskt kunde navigera sig till höger och browsa disken. Problem solved!

    Ett par andra frågor har jag dock.

    1. Finns det något man behöver göra efter att ha laddad ner ett spel? Jag testade att ladda hem några och bara dra in ISO-filerna på HDDn, men de dyker inte upp i xboxen, varken med display eller utan.

    2. Finns det någon speciell sort/utgåva/version av spel man ska ladda ner för xk3y?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av meladon Visa Inlägg
    Nu känner jag mig helt plötsligt jättedum. Testade nu och insåg att man inte ska välja slideshow utan att man faktiskt kunde navigera sig till höger och browsa disken. Problem solved!

    Ett par andra frågor har jag dock.

    1. Finns det något man behöver göra efter att ha laddad ner ett spel? Jag testade att ladda hem några och bara dra in ISO-filerna på HDDn, men de dyker inte upp i xboxen, varken med display eller utan.

    2. Finns det någon speciell sort/utgåva/version av spel man ska ladda ner för xk3y?
    1. Se till att det är en ISO fil du lägger över och inte något annat som t.ex. en rar fil, och se till att du lägger dom med rätt mappstruktur dvs:

    x:\games\spel.iso

    ^ x = enhetsbokstaven i windows...

    2. Nej, det är samma... däremot ska du hålla dig till PAL/RF/Region Free spel, eftersom xk3y'n inte på något vis kan patcha regionen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Men behöver man bry sig om det här med AP25-profiler osv? Det tog VÄLDIGT mycket längre tid att rippa Halo Reach med AP25-profil nämligen...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av meladon Visa Inlägg
    Men behöver man bry sig om det här med AP25-profiler osv? Det tog VÄLDIGT mycket längre tid att rippa Halo Reach med AP25-profil nämligen...
    Nja, nyare spel behöver du det till, dom spel som finns idag behöver du det inte till...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tack för all hjälp! Klarade upp mycket för mig.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Anledningen till att det inte behövs för nuvarande AP25 spel är för att det är inbakat i Xk3y firmwaren redan

    Det är också därför du behöver det för dom nyare spelen (dvs. spel som ingen dumpat ännu )
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. XK3y dvd Menu
    By foxbat in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-31, 11:25
  2. Spelskiva dyker endast upp i XMB-menyn efter laddat hdd-spel
    By Game_Freak_se in forum Playstation 3
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-06-13, 23:08
  3. Spel "dyker inte upp i menyn"
    By karoshi99 in forum Nintendo WII - Argon / Wiiktus / Injectus
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-30, 23:49
  4. Spel dyker inte upp i menyn!
    By zhilmoen in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 21:08
  5. Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2004-04-19, 16:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •