Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Byte av HDD på RGH-Jtag

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Byte av HDD på RGH-Jtag

    Hej! Jag har börjat lära mig min rgh nu och har kunnat ändra skins, föra över TU,XBLA och liknande till den.

    Jag har då fått ett bar erbjuande på en 2.5 sata hdd som gör att jag slipper ha extern inkopplad.

    Om man byter hdd är det svårt, är det bara att föra över filerna via ftp från befintliga till den nya eller är det mer arbete än bara så?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av lerozan Visa Inlägg
    Hej! Jag har börjat lära mig min rgh nu och har kunnat ändra skins, föra över TU,XBLA och liknande till den.

    Jag har då fått ett bar erbjuande på en 2.5 sata hdd som gör att jag slipper ha extern inkopplad.

    Om man byter hdd är det svårt, är det bara att föra över filerna via ftp från befintliga till den nya eller är det mer arbete än bara så?
    Du behöver ha ett usb minne eller något som autostartar t.ex. XEXMenu eller FSD för att få över allt till den nya disken, det är också viktigt att du inte använder någonting som du vill kopiera över, t.ex. profiler och sådant, använder du grejerna blir dom låsta... så se till att logga ut från alla profiler du vill ha med...

    I övrigt är det väl inte mycket mer arbete än så
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    156
    Respekt
    19
    Swizzy Kan du utveckla det svaret lite för oss som aldrig gjort detta?

    Tänkte slänga in min gamla hdd från laptopen på 500GB men har inte en susning om vad ja skall göra.
    Har en slim RGH maskin.
    Last edited by freddyc; 2012-07-27 at 06:50.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av freddyc Visa Inlägg
    Swissy: Kan du utveckla det svaret lite för oss som aldrig gjort detta?

    Tänkte slänga in min gamla hdd från laptopen på 500GB men har inte en susning om vad ja skall göra.
    Har en slim RGH maskin.
    Visst, skaffa ett USB minne formaterat i FAT32 (dom brukar vara det per standard...)

    Ladda hem det här packet: http://whipland.no-ip.org/.static/xexmenuautoboot.rar och lägg båda filerna i det direkt på usb minnet t.ex. G:\

    Starta boxen med usbminnet i, du bör nu starta med XEXMenu, väl här loggar du ut från eventuella profiler (guide följt av X (blå) och följ info på skärmen), gå nu in på filhanteraren med RB knappen (1 gång, trycker du 2 gånger hamnar du i inställningar, 3:e gången går du tbx till "Games Discovery" och ja, du är tbx där du började )

    Väl här trycker du på Y(gula)/X(blå) för att välja enhet respektive vad du vill göra med markerad mapp/fil (OBS: jag skriver detta från huvudet och minns inte vilken knapp som är vilken, det sker numera automatiskt för min del då jag gjort detta hundratals gånger)

    Den mappen du vill ha är den som heter "Content", denna innehåller alla sparningar, profiler och all DLC och samt dina XBLA spel (dvs. allt extra material och alla xbox live arcade spel) loggar du inte ut från profilen som används kommer den inte följa med när du kopierar filerna, den blir låst av boxen vilket gör att XEXMenu inte kan kopiera den

    Behöver du mer info, feel free to ask... menne, vänligen stava mitt nick rätt? du har det mitt framför dig på skärmen!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har nästan en likadan fråga, beställde en RGH 4gb box från er som kommer antagligen imorgon, beställde även ett skal vid sidan om. som jag tänker sätta i en oanvänd 750gb 2.5 disk i.
    Är det nått jag behöver veta för detta? behövs den formateras på nått sätt, även de filer som kommer med från er, ska jag föra över de sen?

    Tack!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wizzy Visa Inlägg
    Har nästan en likadan fråga, beställde en RGH 4gb box från er som kommer antagligen imorgon, beställde även ett skal vid sidan om. som jag tänker sätta i en oanvänd 750gb 2.5 disk i.
    Är det nått jag behöver veta för detta? behövs den formateras på nått sätt, även de filer som kommer med från er, ska jag föra över de sen?

    Tack!
    När jag var inne i tisdags hade vi slut på 4GB maskiner på lager, så tippar ärligt talat på att du INTE har en imorrn, utöver det sitter det ingen Hårddisk i 4GB maskinerna, du får inget installerat på 4GB modulen heller, du får en skiva med XEXMenu på...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    När jag var inne i tisdags hade vi slut på 4GB maskiner på lager, så tippar ärligt talat på att du INTE har en imorrn, utöver det sitter det ingen Hårddisk i 4GB maskinerna, du får inget installerat på 4GB modulen heller, du får en skiva med XEXMenu på...
    Ok, jag beställde den den 8nde. Så då vet jag inte Men tänkte mera på om det är något speciellt jag ska göra med 750gb disken jag ska sätta in (med) erat skal.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Wizzy Visa Inlägg
    Ok, jag beställde den den 8nde. Så då vet jag inte Men tänkte mera på om det är något speciellt jag ska göra med 750gb disken jag ska sätta in (med) erat skal.
    Du monterar den i skalet följt av att du stoppar in den där den ska sitta följt av att du formaterar hårddisken i 360'n
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. jtag och non jtag fråga
    By Orcman in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 15:43
  2. Guide: Uppdatera din JTAG/RGH-JTAG med xeBuild GUI 1.1 till Dashboard 2.0.14699.0
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 21:27
  3. Skillnad jtag och Jtag RGH ?
    By muggen76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 18:49
  4. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 58
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 03:59
  5. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •