Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: cfm3.55 och psn

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12

    cfm3.55 och psn

    Vågar man ansluta sin jailbreakade konsol till Internet och psn?
    Eller uppdaterar den mjukvaran då? Kan jag logga in på mitt psn och ladda ner de spel ut tidigare köpt på en annan konsol? Och hur funkar det med trophys?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan inte logga in utan att uppdatera till senaste original firmware först. Och därifrån finns ingen enkel återvändo till custom firmware.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Du kan inte logga in utan att uppdatera till senaste original firmware först. Och därifrån finns ingen enkel återvändo till custom firmware.
    Det har kommit en ny spoof som gör det möjligt en kort period, ingen vet när sony patchar det men... den finns här
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Det verkar ju lovande.
    För bara jag loggar in lite snabbt så kommer mina framtida trophys att lagra sig på mitt konto?
    Och så kan man synka dom ibland med en sådanhär spoofer, är det korrekt uppfattat?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Det verkar ju lovande.
    För bara jag loggar in lite snabbt så kommer mina framtida trophys att lagra sig på mitt konto?
    Och så kan man synka dom ibland med en sådanhär spoofer, är det korrekt uppfattat?
    Japp, fram tills dess Sony Bannar dig om dom nu kommer på att du har moddad maskin
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Men det kan de inte upptäcka när jag inte är online?

    Men maskinen börjar inte uppdatera sig själv eller något liknande när man ger den Internet? För då blir jag sittandes i duschen och gungar i fosterställning en längre tid är jag rädd :-(

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Men det kan de inte upptäcka när jag inte är online?

    Men maskinen börjar inte uppdatera sig själv eller något liknande när man ger den Internet? För då blir jag sittandes i duschen och gungar i fosterställning en längre tid är jag rädd :-(
    Det finns risk för att dom gör det vid senare tillfälle, men hittils har dom inte gjort det, och konsollen säger att den har senaste versionen som finns idag (vad jag vet finns inte något över 4.11 ännu)

    Dom kanske lagrar viss info som skickas när du går online, ingen som vet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Det är hur som helst riskfritt vad gäller att förlora min nuvarande firmware version 3.55?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Det är hur som helst riskfritt vad gäller att förlora min nuvarande firmware version 3.55?
    Riskfritt? Nej, det är absolut inte riskfritt, det finns ALLTID en risk för att sony när som helst tvingar ut en uppdatering som sätter käppar i hjulet för dig, att dom inte gjort det hittils betyder absolut INTE att dom aldrig kommer göra det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Testade att synka mina trophys och det funkade iaf :-)

    Satt och funderade lite på det där, och de bör inte kunna installera någon mjukvara utan att jag godkänner villkoren. Det fungerar som ett kontrakt och utan mitt medgivande måste det vara juridiskt omöjligt. Har jag inte godkänt de förordningar de önskar kan de inte heller kräva att de följs och därmed skulle avtalet vara ogjort.

    Men vem vet :-(

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •