Nu börjar vi arbetet med att göra enkla guider som vi lägger upp på Youtube. Vi börjar med de enklaste stegen och går sedan in på mer avancerade funktioner. Här är första delen.
Nu börjar vi arbetet med att göra enkla guider som vi lägger upp på Youtube. Vi börjar med de enklaste stegen och går sedan in på mer avancerade funktioner. Här är första delen.
Soldiers of Mist
Väntar ivrigt på fortsättningen. Har läst på forumet och måste påstå att jag tycker att detta är krångligt trodde nog att jag skulle få till detta. Jag köpte en rgh xbox för någon vecka sedan via psx satte mig i helgen och kikade. Vill bara på något smidigt sätt föra över spelen till den interna HDD och spela smidigt för mig kan ex vara via usb inte bränna etc.
Skall försöka läsa på lite mer samt testa något som jag läst lite här och där ftp överföring. Well skulle vara nice med en guide för absolut enklaste sätt för "dummies" att lägga in spel. De guider jag sett har inte var så där solklara........
Börja med att formatera din externa USB hårddisk i FAT32 (om du inte redan har det) detta kommer ta bort allt du har på den... så var försiktig! du kommer behöva GUIFormat eller motsvarande
för att utföra den processen i windows...
Därefter använder du min GUI för att extrahera spelen (från iso) den heter exiso GUI när du har dessa är allting ganska lätt, du ladda iso... väljer output mapp (USB:\Games\*spelnamn*\) USB:\ = vad din hårddisk nu heter i windows... voila, du är färdig
Detta funkar dock inte med XBLA/DLC dessa är lite krångligare...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Swizzy; är det samma sak med spel som är på fler skivor, pga den verkar vilja hoppa över filerna då, testar med att namnge dom disk1 o 2 osv
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Har du tips på ett bra sådant plugin?
Tack för råden
Diskswapper pluginet till dashlaunch till det krävs det att du skapar en config fil, och för det har du ett program jag gjort som heter Diskswap configurator
Google is your friend!
Finns det nått sätt att göra en genväg/quickstart på dashlauncher?
Google is your friend!
Ahh okej, fixade boxen hos er, o den e startar med nxe, har ingen anning hur jag skall installera det då (trodde man gjorde det via xexmenu) =(
Google is your friend!
Är det bara jag som tycker att FreestyleDash 2.2 e lite smidigare? o hur får jag den att starta auto? Sorry för alla noob frågor =P
Tacksam för hjälpen =)
Bookmarks