Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Boot tid på slim

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Boot tid på slim

    Gjorde RGH på en slim maskin i morse. Körde med Coolrunner rev c samt nya Low Loss Double Shielded kabeln för ( cpu_rst). med kabeln jordad som sig bör ( 5s boot på phat) så bootar maskinen efter 5-6min eller inte alls. men med jorden bortplockad bootar den upp på 3-5 s. Nån mer som har erfarenheter att dela med sig...

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrigge Visa Inlägg
    Gjorde RGH på en slim maskin i morse. Körde med Coolrunner rev c samt nya Low Loss Double Shielded kabeln för ( cpu_rst). med kabeln jordad som sig bör ( 5s boot på phat) så bootar maskinen efter 5-6min eller inte alls. men med jorden bortplockad bootar den upp på 3-5 s. Nån mer som har erfarenheter att dela med sig...
    Vi på PSXCare kör inte med ngn sådan kabel, vi kör med vanlig AWG28/AWG26 kabel vi tagit från floppy/IDE kabel för CPU_RST på slim =)

    den måste vara 32cm i vårat fall dock, och vi drar kabeln lite speciellt för att det ska funka optimalt, hur har du dragit din kabel?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    ok. lät ju smidigare då min kabel är tjock och klumpig. har dragigt direkt utan loopar odyl. dock svänger kabeln mot baksidan av maskinen sen ner i hålet på moderkortet och direkt till lödpunkt "44" på post qsb.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Chrigge Visa Inlägg
    ok. lät ju smidigare då min kabel är tjock och klumpig. har dragigt direkt utan loopar odyl. dock svänger kabeln mot baksidan av maskinen sen ner i hålet på moderkortet och direkt till lödpunkt "44" på post qsb.
    QSB är inte något jag rekomenderar, dom har en tendens att få kortisar under punkterna man löder mot, speciellt om det är trångt runt punkterna man ska löda mot...

    jag kan se om jag inte har ngn bra bild på hur vi brukar dra CPU_RST när jag kommer hem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Boot tid RGH slim?
    By freddyc in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-03, 01:24
  2. Lack Slim VS Matt Slim
    By traxstar7 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2012-02-16, 20:19
  3. Hur gör man en boot bar CD
    By GungHo in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-07, 11:06
  4. Boot cd
    By Nicke in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-10, 20:28
  5. Boot CD?
    By MeridiaN in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-02-24, 09:35

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •