Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Dash Launch 3.01 beta problem

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Dash Launch 3.01 beta problem

    Hej!

    Jag har precis köpt en kompis gamla JTAG. En Falcon-JTAG med 13599 kernel.
    Jag har XEXmenu 1.1 och FSD 2.2 installerat, men vill installera Dash Launch och laddade hem senaste 3.01 beta.

    Nu försöker jag att installera Dash Launch, det går jättebra att starta installationsprogrammet i både XEX och FSD, jag får upp första frågan ifall jag vill installera det eller inte, jag klickar på Install.

    Då hamnar jag på "Current Option" fönstret, där kan jag inte göra ett skit, det är helt blankt och trycker jag på A händer ingenting.
    Bläddrar jag tillbaka till Misc fönstret, klickar t.ex. på Install This så att "Browse" fönstret dyker upp, så är det helt blankt där.

    Går jag sedan till fönstret där man ska kunna spara/ladda ini filen, så är det helt blankt där också.
    Det borde finnas en enheter där, vad jag sett på bilder i alla fall, men inte för mig.

    Så jag vet inte vad som är felet, om det är något jag missat eller om det är något som saknas eller behöver göras innan!?

    Tack på förhand,
    Torakan

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Torakan Visa Inlägg
    Hej!

    Jag har precis köpt en kompis gamla JTAG. En Falcon-JTAG med 13599 kernel.
    Jag har XEXmenu 1.1 och FSD 2.2 installerat, men vill installera Dash Launch och laddade hem senaste 3.01 beta.

    Nu försöker jag att installera Dash Launch, det går jättebra att starta installationsprogrammet i både XEX och FSD, jag får upp första frågan ifall jag vill installera det eller inte, jag klickar på Install.

    Då hamnar jag på "Current Option" fönstret, där kan jag inte göra ett skit, det är helt blankt och trycker jag på A händer ingenting.
    Bläddrar jag tillbaka till Misc fönstret, klickar t.ex. på Install This så att "Browse" fönstret dyker upp, så är det helt blankt där.

    Går jag sedan till fönstret där man ska kunna spara/ladda ini filen, så är det helt blankt där också.
    Det borde finnas en enheter där, vad jag sett på bilder i alla fall, men inte för mig.

    Så jag vet inte vad som är felet, om det är något jag missat eller om det är något som saknas eller behöver göras innan!?

    Tack på förhand,
    Torakan
    Jag skulle rekomendera att du uppdaterar dashboarden till 14699 först... Dashlaunch 3.xx funkar inte speciellt bra med dom äldre dashboard versionerna, om det i huvudtaget funkar... det är endast testat med 14699+
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ah, okej.
    Precis kommit hem, hade tankarna tidigare idag att när jag kom hem att jag skulle prova med live installationen istället för package installationen och se ifall det hjälpte.

    Men är väl bara att leta fram någon guide till hur man uppdaterar dashboard på jtag utan att förstöra någonting, då man är helt ny på detta med jtag:ning, men man lär sig mer och mer för dag som går.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version <--- men använd xeBuild GUI istället för CMD Freebooter

    min personliga rekomendation är att du bara uppdaterar till 14699, dom över det ger inget direkt nytt, bara massa problem med kinect och sådär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Frågan blir då, vad jag egentligen har för SMC hack.
    Det är ju en Falcon-JTAG, med 250GB HDD och HDMI.

    Alternativet är väl att jag får höra med kompisen var han köpte den och maila dom, för jag tror inte han köpte den hos er, tyvärr.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Torakan Visa Inlägg
    Frågan blir då, vad jag egentligen har för SMC hack.
    Det är ju en Falcon-JTAG, med 250GB HDD och HDMI.

    Alternativet är väl att jag får höra med kompisen var han köpte den och maila dom, för jag tror inte han köpte den hos er, tyvärr.
    xeBuild GUI har en funktion för att ta reda på det, den väljer åt dig vad du har baserat på vad den kan avgöra, kan den inte identifiera det åt dig vore jag enormt glad om du dels kunde ta reda på vad det är för hack samt kan skicka din nand till mig så jag kan uppdatera och lägga till stöd för det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Senaste Xk3y BETA version: 1.20 Beta 10
    By Hansi in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 00:36
  2. Hjälp mitt XBOX blinkar röd/grönt efter kört Dash Launch 2.27
    By oooola in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 15:26
  3. Dash Launch v2.22 + fbBuild v0.3 Släppta !
    By jonthe838 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 15:48
  4. Dash launch 2.21
    By rikard357 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-29, 12:18
  5. Problem att komma från MS-Dash till EvoX-dash igen
    By MaCRo in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-25, 01:10

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •