Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Verkar vara mycket strul med monteringen

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post Verkar vara mycket strul med monteringen

    Tjena.
    Skulle bara höra om det verkligen är rimligt att det blir så mycket fel-lödningar hos er.
    Ni har ju bara fått in ca 100 messiah-chip och ändå läser man ideligen här i forumet att det är diverse olika problem som Hansi brukar besvara med "det är nog en lödning som släppt", "lämna in det igen så ska vi se vad som har hänt".
    Det är ju kanonbra att ni håller vad ni lovar angående garantin, men är det rimligt att man först ska få vänta i typ 2 månader för att över huvud taget få ett chip imonterat, för att sedan lämna in den igen efter typ en vecka för att få monteringen fixad? Det gäller ju inte endast en eller två maskiner som sagt utan flera stycken.

    Game_Freak_Se
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det är inte bara Messiah, vi har ju gjort några hundra NEO4 installationer också.

    De lödningar som krävs för montering av dessa chip görs på punkter som knappast är avsedda att lödas på, och det är lätt hänt att någon lödning blir för svag och lossnar när posten spelar volleyboll med paketen.

    Och jag har sett hur det ser ut när ANDRA företag monterar...tro mig, du behöver inte vara orolig för att det är sämre kvalitet på våra installationer :-)

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    55
    Respekt
    23

    Post

    Så får du ta i beräkningarna att en MAJORITET inte behöver söka sig till forumet för att skriva "det funkar!", jag fick min PS2 + messiah idag, allt funkar klockrent. inget trassel whatsoever, förutom att jag använde dåliga CDRmedia och för hög recordspeed. Fjäder i hatten till PSXpersonalen.

    Kom oxxå ihåg Postens hantering av paket, har du nånsin varit på en postterminal så får du se att det är inte några "1meter fallhöjd" som är aktuella... Därför skiter sig vissa lödningar ibland. bara å gilla läget om du inte kan plocka ut den hos PSXcare i sthlm..


    [This message has been edited by ordeith (edited 22 March 2002).]

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Post

    Ja, nästan alla spel i kartonger, t.ex. PC och N64 jag beställt med posten har jag fått tillplattade och mosade. Sorgligt.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    Verkar vara ganska dåliga postkontor ni har där!!!
    Jag har aldrig fått något mosat eller så, och då har jag beställt en hel del från utlandet oxå!!
    Det enda som har hänt är att det har försvunnit något paket, iofs inte bättre, men de som har kommit fram har varit hela i alla fall.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    47
    Respekt
    23

    Post

    [QUOTE]Originally posted by ordeith:
    [B]Så får du ta i beräkningarna att en MAJORITET inte behöver söka sig till forumet för att skriva "det funkar!", jag fick min PS2 + messiah idag, allt funkar klockrent. inget trassel whatsoever, förutom att jag använde dåliga CDRmedia och för hög recordspeed. Fjäder i hatten till PSXpersonalen.
    ______________________
    Fick mitt ps2 med messiah idag...inga problem här inte )))

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2001
    Inlägg
    55
    Respekt
    23

    Post

    <font face="Verdana, Arial" size="2">Originally posted by Game_Freak_se:
    Verkar vara ganska dåliga postkontor ni har där!!!
    Jag har aldrig fått något mosat eller så, och då har jag beställt en hel del från utlandet oxå!!
    Det enda som har hänt är att det har försvunnit något paket, iofs inte bättre, men de som har kommit fram har varit hela i alla fall.
    </font>
    Beställt paket från danmark [3st. 10krpms UWSCSIdiskar] som kom i ett paket som mera såg ut att vara en fotboll, det var helt runt istället för fyrkantigt och hål där emballaget hängde ut... Inte snyggt. Diskarna funkade dock, som tur var...

Liknande diskussioner

  1. hur mycket måste man fippla med datorn + xboxen
    By lavemange in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 18:22
  2. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32
  3. Strul med minneskort
    By Gothia in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-30, 15:05
  4. Hur försikig ska man vara med en ps2 med missiah installerad??
    By Sonik in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 00:08
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •