Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Behöver jag uppdatera mitt WiiKey?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Behöver jag uppdatera mitt WiiKey?

    Tja! För cirka 4-5 år sen chippade jag mitt Wii hos er med WiiKey. Då brände jag en del spel och alla dom funkar fortfarande. Nu testade jag att bränna Super Mario Galaxy 2, men fick då "Unable to read disc". Testat med olika isos.

    Behöver jag uppdatera mitt WiiKey (varför behöver man det?) eller är det något annat som spökar tro? Har troligen den äldsta versionen av WiiKey 1.

    Hjärtligt tacksam för svar!
    F.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fluring Visa Inlägg
    Tja! För cirka 4-5 år sen chippade jag mitt Wii hos er med WiiKey. Då brände jag en del spel och alla dom funkar fortfarande. Nu testade jag att bränna Super Mario Galaxy 2, men fick då "Unable to read disc". Testat med olika isos.

    Behöver jag uppdatera mitt WiiKey (varför behöver man det?) eller är det något annat som spökar tro? Har troligen den äldsta versionen av WiiKey 1.

    Hjärtligt tacksam för svar!
    F.
    Ja du behöver uppdatera mjukvaran på chippet, varför? jo nintendo har gjort ett nytt skydd som inte fanns för 4-5 år sedan när du fick chippet monterat, och istället för att du ska behöva ett nytt chip har dom gjort det uppdateringsbart, så du bara behöver ladda hem en iso att bränna och starta för att kunna uppdatera chippet

    Det finns ISO både för Wiikey och Wiikey2, allt finns på http://www.wiikey.com/en/downloads/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack för det snabba svaret! Ska testa det nu

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Valde 1.99 BETA istället för 1.9s, eftersom den är nyare. Antar att jag inte behöver 1.9s först? Sorry för stupid question men vill inte att något ska gå fel då jag inte är så teknisk av mig xD

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Fluring Visa Inlägg
    Valde 1.99 BETA istället för 1.9s, eftersom den är nyare. Antar att jag inte behöver 1.9s först? Sorry för stupid question men vill inte att något ska gå fel då jag inte är så teknisk av mig xD
    Det ska räcka med att du kör in den senaste rakt av
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tack igen för svar! Nu när jag testade det så funkade allt som det skulle (brände skivan, det stod gamecube spel osv.) men sen när jag valde att starta igång "gamecube-spelet" så startas Wii bara om. Vet du vad det kan bero på? Har version 4.3E på Wii.

    Bonusfråga: borde man stänga av internet under processen?

    Mvh

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2008
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Bump!

Liknande diskussioner

  1. WiiKey 1, 3.2E, Uppdatera?
    By Aniki in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 23:30
  2. Uppdatera wiikey v2.1E
    By violla in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-09-08, 13:38
  3. Uppdatera sitt Wiikey..?
    By mac-boy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-27, 18:35
  4. Uppdatera Wiikey
    By luffar'n in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 01:05
  5. uppdatera Wiikey ?
    By isomaker in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •