Halloj, Har en SLim med x360 key. Någon som vet om man kan köra ner filmer på samma hårddisk och kunna se via boxen? Skulle vara smutt och ha allt på samma disk
Halloj, Har en SLim med x360 key. Någon som vet om man kan köra ner filmer på samma hårddisk och kunna se via boxen? Skulle vara smutt och ha allt på samma disk
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare
Tack för snabbt svar ... då vet jag!!
swizzy i ditt svar var du inne på att han skulle använda sin ext.HD på olika enheter samtidigt menade du då x3key och xboxen som en varsin enhet ?
kan glädja trådstartaren lite med att berätta att du kan ju lägga över dina dvd iso i din games folder och titta genom boxen/x3ky och det funkar enligt mig mkt bättre än från skivan inga repor eller störningar spola fram/bakåt hur snabbt du vill utan att d låser sig osv. Ja hade problem ibland innan med dvds från skivor det löste sig med x3ky .
Exakt, Xboxen och Xk3y'n kan inte samtidigt dela på hårddisken, att du ser innehållet på hårddisken i dashboarden med ISOMenu kanske du anser vara att konsollen också ser hårddisken, men där har du fel... det är bara en illusion eftersom xk3y'n skapar en egen virtuell ISO fil som innehåller mappar med media med samma struktur som hårddisken har
Det vi pratade om här var dessutom inte skivor/iso filer, det var XVID/DIVX, som är en Codec som man använder i bland annat AVI och MKV... (vanligaste är AVI), AVI och MKV är egentligen bara Containers, ett sätt att lagra datan på...
Google is your friend!
Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)
ahaa bara undrade tack för förklaringen
vad man däremot kan göra är att koppla ur dongeln och stoppa sladden i någon av de främre usb portarna på boxen så går det ju att köra xvid/avi etc ...
genom videospelaren (inte streaming) , jag kör så genom med ett flashminne så det borde funka med externa hd´n .
De flesta releaser finns ju dessutom i xbox vänliga format eller encodade specielt för xboxen (720p).
Varför ska man sätta den fram? alla 3 usb portarna på tjockisarna funkar på exakt samma vis, det spelar ingen som helst roll om du sätter det fram eller bak, och stream brukar väl vara genom nätverket isåfall? och då kör man helst med kabel, trådlöst är inte att rekomendera då det inte är i närheten lika snabbt/stabilt som med kabel
på slim funkar alla 5 lika of course (dom 3 bak och dom 2 fram)
Google is your friend!
jojo klart de funkar med alla men är ialf enklast för mig o sätta dem fram på min antika låda o tänk på alla pensionärer som säkerligen får ryggskott om de ska böja sig över o runt konsolen kan ju gå hur illa som helst
Du förresten (ursäkta trådkapningen) men är det möjligt att få äkta 5.1 ljud till filmerna på min gammla tjocklåda ? jag använder en dvi-kabel (finns ju inte hdmi) och enligt mina sökningar ska man kunna dra ljudet ifrån den med tosslink till förstärkaren eller i mitt fall mediacentret och få 5.1 , men den enda möjliga ingången ja har är "optical digital audio in" vilket skall vara detsamma , är detta den "korrekta" lösningen för att få äkta 5.1 genom boxen ??
Och vet du om det isåfall fungerar både med nedladdade filmer? har inte koll på vilka codecs xbox stöder ljudmässigt. Och de spel som har 5.1 stöd (hur vanligt d nu må vara)
Bookmarks