Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Uppdatera gammal xenon

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16

    Uppdatera gammal xenon

    Halloj.

    Har pysslat lite med jtag och så med min falcon, lyckats uppdatera den och alla inställningar rätt.
    Men har inte gjort det på ett tag så jag har lite frågor, så jag inte vet riktigt vad som gäller i dagsläget.

    Nu har jag fått för mig att uppdatera min jtag xenon (äldsta modellen?) som bara stått i hyllan i 1-2 år sen jag köpte den. Den har 12611 dashboard och endast xexmenu 1.1 installerat med en 20gb hdd.

    Vilken dashboard ska jag uppdatera till för att kunna köra senaste spelen? läste folk varnade för 2.0.14717.0. så vilken innan är bäst? (ser swizzys cmd freebooter använder sig av 13599 och 13604)
    Samt vilken dashlaunch + freestyledash med den?

    Vilket hjälpredskap ska jag använda för att skapa min nya nand? Jag kommer använda flash 360 för att ta dump på min nuvarande jtag nand då jag ej har tillgång till original nanden.

    Kanske finns någon guide steg för steg guide jag kan använda mig av oxo?
    Bra saker att tänka på som är speciellt för just xenon?
    Något viktigt jag inte bör göra när jag installerar dashlaunch+freestyle dash?

    Tack i förhand.
    Last edited by Gladjolt; 2012-06-18 at 19:31.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    Halloj.

    Har pysslat lite med jtag och så med min falcon, lyckats uppdatera den och alla inställningar rätt.
    Men har inte gjort det på ett tag så jag har lite frågor, så jag inte vet riktigt vad som gäller i dagsläget.

    Nu har jag fått för mig att uppdatera min jtag xenon (äldsta modellen?) som bara stått i hyllan i 1-2 år sen jag köpte den. Den har 12611 dashboard och endast xexmenu 1.1 installerat med en 20gb hdd.

    Vilken dashboard ska jag uppdatera till för att kunna köra senaste spelen? läste folk varnade för 2.0.14717.0. så vilken innan är bäst? (ser swizzys cmd freebooter använder sig av 13599 och 13604)
    Samt vilken dashlaunch + freestyledash med den?

    Vilket hjälpredskap ska jag använda för att skapa min nya nand? Jag kommer använda flash 360 för att ta dump på min nuvarande jtag nand då jag ej har tillgång till original nanden.

    Kanske finns någon guide steg för steg guide jag kan använda mig av oxo?
    Bra saker att tänka på som är speciellt för just xenon?
    Något viktigt jag inte bör göra när jag installerar dashlaunch+freestyle dash?

    Tack i förhand.
    CMD Freebooter är gammal, uppdaterar den inte längre... använd istället xeBuild GUI som har stöd för alla dom senaste versionerna, inom kort kommer ytterligare en version med ytterligare en ny dashboard (15572), anledningen till att man inte rekomenderar 14717/14719 är för att båda bråkar med Kinect spel (vissa andra spel kan också bråka och inte vilja starta med profil inloggad och sådant)

    Jag skriver alltid vilken version av dashlaunch etc. som finns med, dom flesta versionerna har jag uppgraderat till senaste dashlaunch, men står det inte något om en ny version kan du lungt anta att det är senaste versionen som fanns just när den releasen kom

    FSD är INTE inkluderat med xeBuild GUI, det får du ladda hem separat på nätet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Så jag använder xeBuild GUI 2.061 då.
    Inställningar. Freeboot (JTAG), Xenon (den utan hdmi), kernel 2.0.14699.0.

    vad på Xell och vad på SMC hack borde jag välja?

    Kanske borde skruva upp o se hur det är gjort där i, hade ändå tänkt ta bort DVD-enheten och sätta en fläkt där ist. Men är ganska så säker det inte sitter ett cygnos chip där.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gladjolt Visa Inlägg
    Så jag använder xeBuild GUI 2.061 då.
    Inställningar. Freeboot (JTAG), Xenon (den utan hdmi), kernel 2.0.14699.0.

    vad på Xell och vad på SMC hack borde jag välja?

    Kanske borde skruva upp o se hur det är gjort där i, hade ändå tänkt ta bort DVD-enheten och sätta en fläkt där ist. Men är ganska så säker det inte sitter ett cygnos chip där.
    Xell: Kör Xell-Reloaded som är default
    SMC: Xenons har bara 1 version av hacket... så du väljer bara "Normal" du kan även välja "Current" då dumpar den från nanden och nyttjar den istället (om jag inte missat ngnting)

    xeBuild GUI ska tala om för dig huruvida du har ett Cygnos Chip eller ej, dom har nämligen speciella patchar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    73
    Respekt
    16
    Ok, tack för hjälpen.

    fixade 14699 + avatarer med programmet, smidigt

    FSD med metro temat är sjukt snyggt

Liknande diskussioner

  1. Xenon fryser slumpartat
    By rikard357 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-08, 02:57
  2. xenon jtag
    By sebbekingen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-09, 18:39
  3. Uppdatera gammal firmware Hitachi 0047
    By zalsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-25, 23:32
  4. Hur uppdatera en "gammal" wii?
    By mmjepp in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-17, 14:47
  5. uppdatera gammal xbmc till nyaste?
    By Orcus in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-10-21, 15:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •