Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: X3KEY FW ver 1175

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    X3KEY FW ver 1175

    går det att köra en X3KEY i en slim med FW ver 1175
    dvd n är tillverkad i augusti 2011

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej tyvärr.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Nej tyvärr.
    ok då vet ja tack för hjälpen

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Man skulle förstås rent hypotetiskt kunna glitcha boxen först för att få tag i DVD-nyckeln, och sedan lägga tillbaka original NAND igen för att sedan sätta in XK3Y så det finns ju en möjlighet även om den blir tämligen dyr och omständig. Men om man VERKLIGEN vill ha en XK3Y-box för att använda för Live så finns det faktiskt en möjlighet men som sagt så lär installationen bli rätt dyr... =/

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Man skulle förstås rent hypotetiskt kunna glitcha boxen först för att få tag i DVD-nyckeln, och sedan lägga tillbaka original NAND igen för att sedan sätta in XK3Y så det finns ju en möjlighet även om den blir tämligen dyr och omständig. Men om man VERKLIGEN vill ha en XK3Y-box för att använda för Live så finns det faktiskt en möjlighet men som sagt så lär installationen bli rätt dyr... =/
    Det skulle tyvärr INTE funka, slim har mer än bara DVDKey för att få det att fungera, därför man måste använda dummy.bin för slims
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Mjo men vi har ju faktiskt bytt till flashade dvdläsare i rgh-moddade boxar med 1175r så visst borde vi väl kunna få ett xk3y att fungera även om det är väldigt onödigt med ett xk3y i en rgh-moddad box...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Mjo men vi har ju faktiskt bytt till flashade dvdläsare i rgh-moddade boxar med 1175r så visst borde vi väl kunna få ett xk3y att fungera även om det är väldigt onödigt med ett xk3y i en rgh-moddad box...
    Ja, det går att byta DVD på RGH, men det är för att vi där byter informationen på moderkortet och säger att den ska använda en annan dvd, det är inte riktigt samma sak som xk3y gör, xk3y låtsas jue trots allt vara DVD läsaren, utöver det stänger vi av flera skydd med JTAG som gör att det funkar oavsett vilket... bara nyckeln stämmer...

    Och tanken som svantesson666 hade var att man skulle ta nyckeln bara från 1175:an...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. xk3y / x3key live"säkert"?
    By tqila in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 21:52
  2. xk3y / x3key live"säkert"?
    By tqila in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2011-09-30, 21:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •