Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: Spela från extern-hdd med trasig BD-läsare?

  1. #1
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12

    Spela från extern-hdd med trasig BD-läsare?

    Jag har precis köpt ett tjockis ps3 40gb med trasig läsare som jag installerat CFWkmeaw på.
    Vad jag nu förstått är att man verkar behöva ha en BD skiva i när man spelar många spel

    Jag har testat följande ....heavy rain, infamous2, lbp2 och heavenly sword i både multiMAN och RogeroManager och det vara bara heavenly sword som ville starta.

    Finns det någon lösning på detta eller är det något annat fel jag kan tänkas göra?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Jag har precis köpt ett tjockis ps3 40gb med trasig läsare som jag installerat CFWkmeaw på.
    Vad jag nu förstått är att man verkar behöva ha en BD skiva i när man spelar många spel

    Jag har testat följande ....heavy rain, infamous2, lbp2 och heavenly sword i både multiMAN och RogeroManager och det vara bara heavenly sword som ville starta.

    Finns det någon lösning på detta eller är det något annat fel jag kan tänkas göra?
    Vissa spel funkar bara från den interna hårddisken, andra bara från externa... sen finns det spel som funkar utan BD skiva andra funkar bara med BD skiva...

    Finns flertalet listor där man kan kolla vad som funkar och vad som inte funkar i dom olika situationerna, några länkar till olika listor har du här nedan:

    http://www.pshomebrew.net/wiki/PS3_B...atibility_List

    http://www.ps3news.com/subdomain.php...=ps3-jailbreak

    Du finner säkert fler listor om du googlar lite
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Tack för svar

    Har testat några fler från listan nu och det verkar funka som det ska. Synd bara att inte alla funkar utan skiva.

    Köpa en laser och sätta mig och pilla är ett påtok för stort projekt kanske? :P

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Tack för svar

    Har testat några fler från listan nu och det verkar funka som det ska. Synd bara att inte alla funkar utan skiva.

    Köpa en laser och sätta mig och pilla är ett påtok för stort projekt kanske? :P
    Har du pillat i optiska enheter tidigare? är du van vid att ESD skydda elektronik?

    om inte, skippa det lasrar är väldigt känsliga för ESD (statisk elektricitet)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    SÅ farligt är det inte att försöka meka lite själv. Bara man ser till att skydda sig mot 220V och inte sitta med stickad kofta så brukar det gå bra. Det annat för oss som håller på hela dagarna, då är det bara en tidsfråga innan något går sönder om man inte är noga med esd-skydd.

    ESD armband finns väl billigt på kjell&co och liknande.

    Guider lär finnas på youtube och frågar man här i forumet så får man svar.

    Värsta som kan hända förutom death by 220V är ju en trasig PS3 och att man lagt ut lite pengar på att utbilda sig själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Jag misstänker att jag måste öppna ps3an för att titta va jag har för en läsare.
    När jag ändå är igång med det projektet finns det något/några andra grejer jag kan testa när maskinen är öppen, eller måste det vara lasern som inte är vid liv?
    Den lilla runda klockan uppe i hörnet snurrar en stund när jag stoppar i skivor.

  7. #7
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Behöver man krångla med "re-married" och liknande om man byter hela den lådan som lasern sitter i?
    Om, hur eller kan man kringgå det?

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Behöver man krångla med "re-married" och liknande om man byter hela den lådan som lasern sitter i?
    Om, hur eller kan man kringgå det?
    Om du rakt av byter BD läsare måste du göra en remarry, annars kan du byta allt utom styrkortet för att slippa det =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Och det är det gröna kortet på undersidan som inte är täckt av plåt? :-P

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Och det är det gröna kortet på undersidan som inte är täckt av plåt? :-P
    Exakt
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Om jag nu skulle behöva göra en sådan där remarry hur gör jag det?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Om jag nu skulle behöva göra en sådan där remarry hur gör jag det?
    nedgraderar jätte långt följt av att du kör in en speciell fil på usbminne som installerar om systemet på ett speciellt sätt... därefter kan du uppgradera maskinen igen till senaste firmwaren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Det låter som ett jävla jobb, undra om jag vågar testa det om jag behöver. Enorma risker att det skiter sig misstänker jag?

  14. #14
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Kom att tänka på en sak. När jag sätter i en skiva i läsaren börjar cirkeln/klockan uppe i höger hörn att snurra, betyder det att styrkortet hittas av maskinen och att det är rätt kort? Eller är det något jag har fått för mig bara? :-S

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Kan du spela spel överhuvudtaget utan skiva i så funkar kortet.

  16. #16
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Börjar tröttna på detta, vart köper man ett slim som är 3.55?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bedlamit Visa Inlägg
    Börjar tröttna på detta, vart köper man ett slim som är 3.55?
    begagnat marknaden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    81
    Respekt
    12
    Finns det inget nytt att köpa? :-( letat och letat
    Om man tex skulle hitta uncharted 3 eller killzone 3 bundles, är de då 3.55 eller lägre? Någon som har koll?

Liknande diskussioner

  1. AVCHD spela upp bluray från extern disc?
    By demon_sid in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-19, 22:04
  2. Spela från Extern hårddisk
    By doo in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 10:08
  3. HJÄLP!spela spel från extern hårdisk
    By Tofferi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-24, 16:10
  4. Spela xbox 360 spel från extern hårddisk?
    By Gabs in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 13:48
  5. Boota från "extern läsare"
    By csn in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 22:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •