Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Senaste system update till Xbox 360. Yay or nay?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2011
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    Senaste system update till Xbox 360. Yay or nay?

    Tjo!

    Nån som vet om senaste updaten är safe?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Derkster Visa Inlägg
    Tjo!

    Nån som vet om senaste updaten är safe?
    Den ska vad jag känner till vara safe att köra, men vill du ha JTAG/RGH installerat på din box dödar du chanserna för det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Den ska vad jag känner till vara safe att köra, men vill du ha JTAG/RGH installerat på din box dödar du chanserna för det...
    Jag är nyfiken på om någon med Xk3y tagit hem den. Det går inte att spela live utan att uppdatera men jag törs inte ännu.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Buryu Visa Inlägg
    Jag är nyfiken på om någon med Xk3y tagit hem den. Det går inte att spela live utan att uppdatera men jag törs inte ännu.
    Det är många rapporter på nätet som säger att den är safe för alla utom RGH/JTAG användare, kör man RGH/JTAG ska man alltid bygga en egen uppdatering, men i ditt fall är det helt OK om du inte planerar skaffa RGH/JTAG i framtiden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2012
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det är många rapporter på nätet som säger att den är safe för alla utom RGH/JTAG användare, kör man RGH/JTAG ska man alltid bygga en egen uppdatering, men i ditt fall är det helt OK om du inte planerar skaffa RGH/JTAG i framtiden...
    Ok tack för infon, RGH/JTAG är inget jag funderat på. Jag har ingen aning om vad det är för något!?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Buryu Visa Inlägg
    Ok tack för infon, RGH/JTAG är inget jag funderat på. Jag har ingen aning om vad det är för något!?
    Det är ett annat hack man kan göra, det gör att man öppnar upp boxen för alla möjligheter, du kan spela spel från ALLA regioner, du kan spela spel från alla möjliga platser, hårddisk (interna), skiva (kräver flash om du kör dom isofilerna som finns på nätet som inte heter specifikt "JTAG"), du kan även köra från extern hårddisk via USB (kräver att den är FAT32 formaterad, det finns program för att fixa det på hårddiskar större än 36gb då windows vägrar formatera i FAT32 om du kör så stor disk...)

    Du kan även köra emulatorer och annan homebrew, t.ex. media spelare (när det väl kommer en som funkar bra, det finns några project ute som inte funkar speciellt bra just nu)

    Du kan även köra linux om du skulle känna för att göra det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tja!

    Var inne och köpte en RGH/JTAG-maskin för cirka en vecka sedan. Dashboarden som är förinstallerad är 2.0.14699.0.

    Har laddat ner ett par releaser som fungerar utmärkt, efter koll i abgx360GUI och ExisoGUI. Men jag har inte 100% koll ännu på allt, och efter lite läsande i forumet med funderingar kring uppdatering av Dashboard/system är min fråga:

    Är detta något jag behöver bry mig om som kör alla spel från HDD och aldrig bränner ut skivor? Jag kopplar dessutom aldrig upp mig live...

    Eller behöver jag också uppdatera min dashboard såsmåningom för att kunna spela nya spel? Vad jag förstår ska jag väl absolut inte uppdatera dashboarden då maskinen är JTAG:ad?

    Mvh

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av krumelur Visa Inlägg
    Tja!

    Var inne och köpte en RGH/JTAG-maskin för cirka en vecka sedan. Dashboarden som är förinstallerad är 2.0.14699.0.

    Har laddat ner ett par releaser som fungerar utmärkt, efter koll i abgx360GUI och ExisoGUI. Men jag har inte 100% koll ännu på allt, och efter lite läsande i forumet med funderingar kring uppdatering av Dashboard/system är min fråga:

    Är detta något jag behöver bry mig om som kör alla spel från HDD och aldrig bränner ut skivor? Jag kopplar dessutom aldrig upp mig live...

    Eller behöver jag också uppdatera min dashboard såsmåningom för att kunna spela nya spel? Vad jag förstår ska jag väl absolut inte uppdatera dashboarden då maskinen är JTAG:ad?

    Mvh
    En JTAG/RGH ska du absolut INTE uppdatera med den här typen av uppdateringar, för JTAG/RGH har vi en liten guide: https://forum.psxcare.com/support/sh...enaste-version

    Dock är den lite out-of-date just nu då jag inte uppdaterat CMD Freebooter (och det ändå inte funkar för just RGH), använd istället xeBuild GUI som är ett betydligt mycket lättare program att använda dig av, ska skriva en ny guide så småningom där det står hur man använder det nya programmet istället även om jag försökt göra det så självförklarande som jag bara kan

    ABGX360 är endast användbart på "vanliga" konsoller, dvs. en maskin med original dashboarden, du kan helt skippa det... ExisoGUI är till för att extrahera spelen med för att köra från hårddisk, ska du köra brända skivor är det data skivor som gäller såvida du inte fått maskinen flashad också med senaste iXtreme
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2012
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Aha! Tack!

    Men jag antar att jag inte behöver uppdatera maskinen ännu på ett tag? Eller? Hur ofta behöver man uppdatera den? Lät ju bra att xeBUILD GUI är lite "enklare". Jag blev lite rädd när jag läste beskrivningen gällande stegen med CMD Freebooter Kan ju inte allt för mycket. Ligger på basic-nivå i mitt kunnande, typ Om det är en eller två uppdateringar per år lär jag lämna in den för uppfräschning...

    Men är inte ABGX360 bra för att kolla om iso-filen enligt deras databas är schysst och fungerar, även för mig som bara kör från maskinens egen HDD?

    Kopplade upp mig på trådlöst nyss för att uppdatera covers o.s.v. i Freestyle 2.0. Fungerade bra, men jag stängde av WIFI direkt efter. Vill ju inte att att man slinter på fingret och kopplar upp sig mot XBOX Live när dialogrutan kommer upp efter aktiveringen av WIFI...

    Vet du om det finns någon bra sätt/guide för att se freestyle 2.0-läget från startmenyn på XBOX:en? Alltså så att man inte behöver klicka så många steg innan man kommer in i sköna läget med alla spel, covers o.s.v?

    Mvh

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av krumelur Visa Inlägg
    Aha! Tack!

    Men jag antar att jag inte behöver uppdatera maskinen ännu på ett tag? Eller? Hur ofta behöver man uppdatera den? Lät ju bra att xeBUILD GUI är lite "enklare". Jag blev lite rädd när jag läste beskrivningen gällande stegen med CMD Freebooter Kan ju inte allt för mycket. Ligger på basic-nivå i mitt kunnande, typ Om det är en eller två uppdateringar per år lär jag lämna in den för uppfräschning...

    Men är inte ABGX360 bra för att kolla om iso-filen enligt deras databas är schysst och fungerar, även för mig som bara kör från maskinens egen HDD?

    Kopplade upp mig på trådlöst nyss för att uppdatera covers o.s.v. i Freestyle 2.0. Fungerade bra, men jag stängde av WIFI direkt efter. Vill ju inte att att man slinter på fingret och kopplar upp sig mot XBOX Live när dialogrutan kommer upp efter aktiveringen av WIFI...

    Vet du om det finns någon bra sätt/guide för att se freestyle 2.0-läget från startmenyn på XBOX:en? Alltså så att man inte behöver klicka så många steg innan man kommer in i sköna läget med alla spel, covers o.s.v?

    Mvh
    Du behöver inte ha högre dashboard än 2.0.14699.0 i dagsläget, men inom kort kanske det börjar dyka upp spel som kräver 15574 som släppts här för bara ngra dagar sedan, den uppdaterar bland annat kinect enheten om du använder en sådan...

    Det spelar ingen roll när du kör från hårddisken på JTAG/RGH eftersom du ändå bara hämtar speldatan från ison, den ändras inte på något vis av ABGX360, så det är meningslöst för dig att köra ABGX360 först

    Quickboot eller autoboot i Dashlaunch
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Du behöver inte ha högre dashboard än 2.0.14699.0 i dagsläget, men inom kort kanske det börjar dyka upp spel som kräver 15574 som släppts här för bara ngra dagar sedan, den uppdaterar bland annat kinect enheten om du använder en sådan...
    Jag var tvungen att uppdatera ifrån 14699 till 14719 för att Lego Batman 2 skulle fungera (från usb-disk). Spelet hängde sig konstant i en videosekvens i slutet av spelet, men efter update fungerade det klockrent. Just a heads up



    Sent from the future using my Galaxy Nexus

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Jag var tvungen att uppdatera ifrån 14699 till 14719 för att Lego Batman 2 skulle fungera (från usb-disk). Spelet hängde sig konstant i en videosekvens i slutet av spelet, men efter update fungerade det klockrent. Just a heads up



    Sent from the future using my Galaxy Nexus
    Det låter mer som att det är problem med speldatan än problem med dashboarden när det är i slutet av spelet, utöver det är det mycket krångel med 14719 och kinect bland annat... (iaf på JTAG/RGH) så det är bättre att isåfall gå upp till 15574 som verkar vara stabil, vi har börjat använda den här nu på PSXCare =)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det låter mer som att det är problem med speldatan än problem med dashboarden när det är i slutet av spelet, utöver det är det mycket krångel med 14719 och kinect bland annat... (iaf på JTAG/RGH) så det är bättre att isåfall gå upp till 15574 som verkar vara stabil, vi har börjat använda den här nu på PSXCare =)
    Möjlogt, ni kan detta bäst men spelet hängde sig på exakt samma ställe 4 gånger, efter update har jag spelat igenom samma del av banan 2 gånger helt utan problem.. så något knas var där, som är borta nu. Hade kanake en dålig nand innan? svårt att felaöka nu, men det fungerar hir som



    Sent from my Jelly Belly using Tapatalk 2

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-08, 20:03
  2. System update, vad gör jag fel?
    By tempan in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2011-05-30, 10:42
  3. Senaste system filer funkar ej
    By MrxNoName in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 20:51
  4. System update på en D2C Wii
    By Miyumi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-05, 22:49
  5. Xbox 360 System (suprise) update 7 aug
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •