Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Ang ett spel och en uppdatering !

Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Swe
    Respekt
    22

Ang ett spel och en uppdatering !

Hej på er alla.

Jag körde ut Lego batman 2 superheroes till 360:n och den bad mig göra en uppdatering på maskinen ,eftersom min maskin inte har varit ingång på länge
    så fick jag Dashboard 2.0.14719.0 och efter uppdateringen så fick jag "disc read error" på spelet men alla mina andra xgd3 spel funkar fortfarande.
    Jag körde iso filen genom senaste ABGX 1.06 och allt gick bra ,men vad är det som har hänt varför funkar det inte.?
    Med denna dashboarden skulle jag kunna installera RGH chip? eller något annat typ XK3Y?

Tack på förhand.
    ¤X¤B¤O¤X ¤=¤ ¤3¤6¤0¤

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av [Gen]Evil-A Visa Inlägg
    Hej på er alla.

Jag körde ut Lego batman 2 superheroes till 360:n och den bad mig göra en uppdatering på maskinen ,eftersom min maskin inte har varit ingång på länge
    så fick jag Dashboard 2.0.14719.0 och efter uppdateringen så fick jag "disc read error" på spelet men alla mina andra xgd3 spel funkar fortfarande.
    Jag körde iso filen genom senaste ABGX 1.06 och allt gick bra ,men vad är det som har hänt varför funkar det inte.?
    Med denna dashboarden skulle jag kunna installera RGH chip? eller något annat typ XK3Y?

Tack på förhand.
    Det går att installera RGH2.0 på den, men det är sjukt instabilt, man e glad om det lyckas inom spannet av 5 minuter, det kan lätt ta upp till 10 minuter innan det funkar om man har otur, i vissa fall kan det även glitcha lika snabbt/lätt som rgh 1.x
    OBS: Detta gäller endast om du har en "tjockis" box, har du en slim med rätt moderkort kan du få det installerat även om du har 14719 utan problem, om du däremot uppdaterar vidare förstör du chanserna för tillfället, oavsett om du kör fat eller slim

Antagligen har du inte LT+ 3.0 på din box eftersom du får det problem du får, det kan även vara så att du inte har gjort en full-size bränning med en Liteon iHAS x24B som har iXtreme Burner MAX v1.0? det är vanliga problem med XGD3 att man antingen inte har senaste flashen (standard problem sedan långt tillbaka iofs) eller att du inte har bränt skivan korrekt, vissa XGD3 spel kräver att du har HELA skivan, dvs. gör en full-size bränning, det är inte jätte många men är ofta ett problem.

Har du dessutom en maskin med Hitachi kommer du tyvärr inte kunna göra så mycket åt saken, du kan få RGH2.0 installerat eller xk3y.
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2011
    Respekt
    0
    Hej,

Jag har ett liknande problem med Lego Batman 2, boxen vill göra en systemuppdatering, avbryter jag startar inte spelet, kan jag uppdatera utan att mina kopior slutar att fungera ?
    Jag har idag LT+3.0 och dashboard 2.0.14719.0.

Tackar på förhand !

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av kcjn772 Visa Inlägg
    Hej,

Jag har ett liknande problem med Lego Batman 2, boxen vill göra en systemuppdatering, avbryter jag startar inte spelet, kan jag uppdatera utan att mina kopior slutar att fungera ?
    Jag har idag LT+3.0 och dashboard 2.0.14719.0.

Tackar på förhand !
    Är du 100% säker på att du har LT+ 3.0 är det inga problem, men är du tveksam kanske AP25 spelen slutar funka (eller med största sannolikhet gör dom det)
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Sep 2011
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Är du 100% säker på att du har LT+ 3.0 är det inga problem, men är du tveksam kanske AP25 spelen slutar funka (eller med största sannolikhet gör dom det)
    Okey, jag är rätt säker....tack för suverän support....

Liknande diskussioner

1. AP 2.5 Check uppdatering på äldre spel är nu här?
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 20:38
  2. Uppdatering av spel (när man har flashad 360)
    By bavermus in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 02:31
  3. Spel med Wii firmware uppdatering
    By candito in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 11:22
  4. Uppdatering till spel online
    By MoFa in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 13:57
  5. Spel hänger sig efter Bios uppdatering
    By Trancentral in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 00:28

Bookmarks