Visar resultat 1 till 22 av 22

Diskussion: Läsa av cpu key

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20

    Läsa av cpu key

    Halloj

    Köpte min rgh från någon i vintras. Dock nu stötte jag på patrull med ett xbla spel.
    Så tänkte jag skulle kolla om det fanns nån nyare dash jag behövde...
    har kollat lite guides för att flasha om maskinen men kommer behöva cpu key.
    Hur hittar jag den?

    /magnus

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2010
    Från
    Här & där
    Inlägg
    216
    Respekt
    14
    Du startar Xell-Reloaded (starta konsolen med eject-knappen) så ser du den på skärmen!
    Vilken dash har du nu? Rekommenderar inte att du går över 14699

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Jag har 13604 just nu, det var just 14699 jag funderade på.. har aldrig flashat in ny dash. Kan väl inte va så struligt?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Jag har 13604 just nu, det var just 14699 jag funderade på.. har aldrig flashat in ny dash. Kan väl inte va så struligt?
    använd dig av xeBuild GUI senaste versionen så ska det inte vara några problem du hittar den här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...xeBuild%20GUI/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Tack ska ni ha! xebuild gui finns guide för den eller är det common sense som gäller?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Tack ska ni ha! xebuild gui finns guide för den eller är det common sense som gäller?
    Det är ganska självförklarande, och per default identifierar den själv alla settings åt dig om du laddar en tidigare hackad version av din nand... annars ställer den typ bara in moderkort och det mest troliga du vill göra baserat på att det är en original dump

    annars finns det guider på youtube
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Tackar Swiffy. Kan börja min semester efter helgen med en stor GT och lite xbox meck Lär väl iaf regna

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Eftersom jag köpte min RGH på ******* så har jag ingen backup av nand liggandes. Fungerar det att dumpa min nuvarande på boxen med nandflasher och modda den? Läste nämligen i nån guide att detta bara fungerade för JTAG och inte för RGH?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Eftersom jag köpte min RGH på ******* så har jag ingen backup av nand liggandes. Fungerar det att dumpa min nuvarande på boxen med nandflasher och modda den? Läste nämligen i nån guide att detta bara fungerade för JTAG och inte för RGH?
    Det ska funka i dom flesta fallen, i ett fåtal fall måste man använda original dumpen (om man har specifika patchar)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Så när jag flashar om boxen. Vad har jag kvar, är min launch.ini precis som förr.. jag har inställt nu så det bootar direkt till FSD
    Kommer den fortfarande göra det när jag flashat om den?

    Magnus

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Så när jag flashar om boxen. Vad har jag kvar, är min launch.ini precis som förr.. jag har inställt nu så det bootar direkt till FSD
    Kommer den fortfarande göra det när jag flashat om den?

    Magnus
    När du flashar om försvinner allt som ligger i Flash:\ har du lagt din launch.ini där kommer den inte längre autostarta FSD... har du den på HDD1:\ är det inga problem

    Den försöker spara dina inställningar så som video settings och allt sådant där, men det kan i ibland nollställas
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Hmm fick ett bad block när jag dumpa nand.. kan jag använda den ändå?

    Magnus

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Skit oxo, flashade och kommer inte in i boxen längre. E71 och RROD
    Xell funkar fortfarande dock.. nått man kan göra?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Hmm fick ett bad block när jag dumpa nand.. kan jag använda den ändå?

    Magnus
    Vart ligger det bad block du fick?

    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Skit oxo, flashade och kommer inte in i boxen längre. E71 och RROD
    Xell funkar fortfarande dock.. nått man kan göra?
    Vad flashade du den med för inställningar? vilken version valde du? kan du ge mig en dump + din key?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Tack för ditt svar Swiffy.

    building glitch image
    ***** WARNING: naddump.bin has a bad LBA at block 0xf8 (raw offset 0x3ff000), block LBA ignored

    Där e ******* som är fel i dumpen.

    Jag flashade 14699. Inställningarna Trinity, Freeboot (RGH 1.x) Xell-reloaded allt ikryssat i misc (include dashlaunch)


    CPUKEY: 57A8AB3C98048A54E63BA9F9F2BDA5B4
    Original dumpen från boxen: http://dl.dropbox.com/u/82787740/orig_nand.bin

    //Magnus

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Tack för ditt svar Swiffy.

    building glitch image
    ***** WARNING: naddump.bin has a bad LBA at block 0xf8 (raw offset 0x3ff000), block LBA ignored

    Där e ******* som är fel i dumpen.

    Jag flashade 14699. Inställningarna Trinity, Freeboot (RGH 1.x) Xell-reloaded allt ikryssat i misc (include dashlaunch)

    //Magnus
    https://dl.dropbox.com/u/43280539/_F...s/muggen76.rar <--- borde funka, flasha den genom xell (updflash.bin direkt på ett usb minne formaterat i FAT32, går den hela vägen tills den står och rullar samma text om och om igen kan du testa att bryta strömmen med minnet i)

    Funkar inte detta vet jag ärligt talat inte riktigt vad som blivit fel =(

    One more thing: Jag kallas inte "Swiffy" jag kallas "Swizzy"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    https://dl.dropbox.com/u/43280539/_F...s/muggen76.rar <--- borde funka, flasha den genom xell (updflash.bin direkt på ett usb minne formaterat i FAT32, går den hela vägen tills den står och rullar samma text om och om igen kan du testa att bryta strömmen med minnet i)

    Funkar inte detta vet jag ärligt talat inte riktigt vad som blivit fel =(

    One more thing: Jag kallas inte "Swiffy" jag kallas "Swizzy"
    Oj sorry menar såklart Swizzy, yr i mössan jag :/ Ytterst tacksam för all hjälp!

    Bad block found at 0fx8, antar att det är det som spökar. Får fortfarande samma meddelande efter flashen. Det går inte att "reparera" trasiga blocks med nått program eller så.
    Alternativt fixa en ny fungerade nand och köra genom xeBUILD gui ? Hmm får rota mer i google

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Oj sorry menar såklart Swizzy, yr i mössan jag :/ Ytterst tacksam för all hjälp!

    Bad block found at 0fx8, antar att det är det som spökar. Får fortfarande samma meddelande efter flashen. Det går inte att "reparera" trasiga blocks med nått program eller så.
    Alternativt fixa en ny fungerade nand och köra genom xeBUILD gui ? Hmm får rota mer i google
    Den rar filen jag länkade till där innehåller en "fixad" version, den är byggd från scratch, funkar inte den får jag göra en riktig specialare åt dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Detta är nu löst. Tack vare Swizzy och en snubbe på team xecuter. Lösningen på det hela:

    It's weird how your original nand does not show any bad blocks but when you build a new image with jrunner or multibuilder it shows a bad block at point F8.

    You could always try and undo the bad block management and try that, you should still be able to use xell and restore your nand image that works, as its outside the first 50 blocks.

    something like this will undo the bad block management.

    nandpro updflash.bin: -r16 bbundo.bin
    nandpro updflash.bin: -r16 bb.bin 3FF 1
    nandpro bbundo.bin: -w16 bb.bin F8 1
    nandpro bbundo.bin: -e16 3FF 1

    the file bbundo.bin would be the file you would write to the xbox.

    Funkade klockrent.

    Stort tack till dig Swizzy för all tid du la på mig

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Kan säga att det finns ett bättre sätt att göra det, i xeBuild GUI finns det ett val man kan göra (i advanced mode för att inte noobs ska röra saker utan o veta vad dom håller på med) som stänger av badblock management då får du istället mappa om eventuella badblocks som verkligen finns där...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    36
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Kan säga att det finns ett bättre sätt att göra det, i xeBuild GUI finns det ett val man kan göra (i advanced mode för att inte noobs ska röra saker utan o veta vad dom håller på med) som stänger av badblock management då får du istället mappa om eventuella badblocks som verkligen finns där...
    Aah.. kanonbra att veta framöver! Tack Swizzy

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av muggen76 Visa Inlägg
    Aah.. kanonbra att veta framöver! Tack Swizzy
    Kan även tillägga att J-Runner har samma val möjligheter, förstår inte varför dom inte tipsade dig om det från första början, det förstås J-Runner kanske har egen funktion för remapping vilket isåfall är dåligt eftersom man inte verkar kunna stänga av det =(
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Läsa PS3 hdd
    By Game_Freak_se in forum Playstation 3
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-11-20, 15:34
  2. Kan ej läsa skivor
    By danmik in forum Playstation - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:52
  3. Läsa ps2 HDD i pc.
    By Orejon in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-21, 14:20
  4. Kan ej läsa
    By joellindgren in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-31, 02:00
  5. Kan ej läsa ps2 spelet
    By Falken in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-04, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •