Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Battlefield 3, eller övriga multidisc spel. Nybörjarguide tack!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19

    Battlefield 3, eller övriga multidisc spel. Nybörjarguide tack!

    Jag har "skaffat" Battlefield 3. Det är på 2 disc och då har jag iaf. förstått att det är lite bökigt. Hur gör jag för att få det att funka?

    Jag har: JTAG, 2 st. ISO filer med tillhörande *.dvd

    Vad gör jag sen? Räcker det att jag ftp:ar över det till mina spel på Xbox hdd och lägger dem i typ \Battlefield 3\Disc 1 respektive \Battlefield 3\Disc 2?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    Jag har "skaffat" Battlefield 3. Det är på 2 disc och då har jag iaf. förstått att det är lite bökigt. Hur gör jag för att få det att funka?

    Jag har: JTAG, 2 st. ISO filer med tillhörande *.dvd

    Vad gör jag sen? Räcker det att jag ftp:ar över det till mina spel på Xbox hdd och lägger dem i typ \Battlefield 3\Disc 1 respektive \Battlefield 3\Disc 2?
    Du måste först packa upp ISO filerna till en mapp med spelets data, eller så konvertar du till GOD

    Därefter kan du antingen använda dig av FSD's inbyggda plugin som är helt automatiskt om du har rätt struktur, har för mig det är typ som du skrev det ska ligga... men inte helt säker =/

    Eller så kan du använda dig av Dashlaunch 3.02's inbyggda funktion för det

    Eller Dashlaunch pluginet "DiskSwapper" till detta krävs också en configurations fil (om du inte nyttjar den automatiska funktionen som är samma som är inbyggd i dashlaunch) och för det har jag gjort ett configurations program
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    19
    ok, tack. Har din Exiso GUI så det borde ju funka då...

    Hur gör man annars för att konvertera till GOD? och sen? Är det lättare eller bättre?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av davvekulneff Visa Inlägg
    ok, tack. Har din Exiso GUI så det borde ju funka då...

    Hur gör man annars för att konvertera till GOD? och sen? Är det lättare eller bättre?
    ISO2GOD, dom dyker upp direkt i NXE om du lägger dom på HDD1:\Content\000...\ med rätt struktur i övrigt (fixas av ISO2GOD)

    Och sen... ja... det beror på hur du vill köra? med inbyggda i FSD? (googla på det, jag använder inte skiten) Dashlaunch inbyggda funktion? ladda hem dashlaunch och läs readme... Diskswapper pluginet? again, läs readme

    config programmet för diskswapper hittar du här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...0Configurator/

    Det funkar finfint med min GUI där... den är jue bara ett frontend, men det den gör är att extrahera iso filerna
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Extrahera spel till extern HDD som har två Dvd:er typ Battlefield 3 eller HALO ODST
    By Stingerboy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-12-14, 09:45
  2. Bästa sättet att lägga in multidisc-spel?
    By efex in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-05-24, 13:57
  3. Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-30, 21:01
  4. Nybörjarguide!
    By Xzzity in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 00:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •