Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: DSTWO+3DS Om man har klantat sig...?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    DSTWO+3DS Om man har klantat sig...?

    Köpt ett nytt 3ds samt ett dstwo kort. (har ett ds lite med m3real sedan tidigare). Första genvägen som blev fel, jag stoppade in kopierat minneskort frånm3 real in i dstwo.
    Läste på lite mer, laddade ner rätt system filer o packade upp. förde över mappen dstwo samt ds2boot filen till minneskoertet. in med kortet ispelenheten och slog på strömmen. hoppades på att "the logo of Fish Tycoon" skulle uppenbara sig efter ca 1 min. Det gjorde den inte... Hur mycket har jag ställt till det och vad skall jag göra??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Meanstreak68 Visa Inlägg
    Köpt ett nytt 3ds samt ett dstwo kort. (har ett ds lite med m3real sedan tidigare). Första genvägen som blev fel, jag stoppade in kopierat minneskort frånm3 real in i dstwo.
    Läste på lite mer, laddade ner rätt system filer o packade upp. förde över mappen dstwo samt ds2boot filen till minneskoertet. in med kortet ispelenheten och slog på strömmen. hoppades på att "the logo of Fish Tycoon" skulle uppenbara sig efter ca 1 min. Det gjorde den inte... Hur mycket har jag ställt till det och vad skall jag göra??
    Formatera om minneskortet till FAT32, och lägg in senaste EOS Update, det dyker inte upp som "Fish Tycoon" vad jag minns, har för mig det är något annat med senaste versionen, plugga ur och sätt i flashkortet så ser du vad den dyker upp som
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hur formaterar jag om minneskortet till FAT32?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Meanstreak68 Visa Inlägg
    Hur formaterar jag om minneskortet till FAT32?
    Kör du windows följer du videon:

    http://www.youtube.com/watch?v=9gVsKNAubTA

    behöver du instruktioner på svenska är det bara säga till så fixar jag det (letade upp en video på youtube bara)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2012
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag formaterade om minnes kortet och fick igång dstwo kortet (använde först det gamla ds lite). Provade sedan 3DS fick upp ERRoR medelande. Startade om och provade igen fick det att fungera. Tog ut minneskortet o laddade fler spel. In med flashkorten i enheten igen (3DS) fick upp samma felmedelande igen "An error has occured. Press and hold the POWER button to turn the system off. Please refer to the Operations Manual for details." Jag får upp gameslots iconen (Alex rider stormbreaker thq) men när jag klickar på den så får man upp felmedelandet. Kortet och spelen fungerar det gamla ds lite men inte den nya 3DS. Varför? Vad skall jag göra...?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Meanstreak68 Visa Inlägg
    Jag formaterade om minnes kortet och fick igång dstwo kortet (använde först det gamla ds lite). Provade sedan 3DS fick upp ERRoR medelande. Startade om och provade igen fick det att fungera. Tog ut minneskortet o laddade fler spel. In med flashkorten i enheten igen (3DS) fick upp samma felmedelande igen "An error has occured. Press and hold the POWER button to turn the system off. Please refer to the Operations Manual for details." Jag får upp gameslots iconen (Alex rider stormbreaker thq) men när jag klickar på den så får man upp felmedelandet. Kortet och spelen fungerar det gamla ds lite men inte den nya 3DS. Varför? Vad skall jag göra...?
    lägg in båda dom här på minneskortet (uppackat, ds2update.dat ska ligga i ROTEN på minneskortet, likaså ds2boot.dat och _dstwo mappen):

    http://down.supercard.sc/download/ds..._v1.16_eng.zip

    http://down.supercard.cn/download/ds...2_0521_eng.zip

    Kör sedan kortet i din DSLite, du kommer nu få en ruta som säger att du ska uppdatera DSTwo kortet, acceptera den och vänta medans kortet uppdateras, nu kommer det funka i din 3DS som det ska, du har troligen nyare version än vad kortet är uppdaterat för...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. DSTWO / DSTWO Evolution?
    By MuRRe_C in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 11:25
  2. Garanti på DSTWO?
    By CompuTerror in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 01:13
  3. DSTWO eller M3?
    By barsk in forum Nintendo DS - Övriga Flashkassetter
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2010-09-21, 16:52
  4. Klantat mig!
    By JohnLucas in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 22:36
  5. Jag har nog klantat mig
    By Jay in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-11, 21:27

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •