Hej, har köpt en ny hårddisk till min PS3a en Samsung 250gb 7200rpm med en platta och köpte också en Sandberg Hard Drive Cloner 3.0 för att göra en exakt kopia av den gamla disken så man verkligen får med precis allt, profilinformation säkerhetskopierade sparfiler m.m. då den inbyggda backup funktionen inte garanterar att allt kommer med. Köpte en ny då min gamla ger ifrån sig en massa klickljud och jag är väldigt rädd om mina sparningar och vill inte att någon utavdom ska gå förlorade.
Men då får jag lika lite diskutrymme ledigt på den nya som på den gamla disken och jag kan inte använda det som blir över. Står i bruksanvisningen att jag ska skapa en ny partition av det utrymme som inte är allokerat. Men PS3an filsystem känns ju inte igen av Windows och det finns ju som inte så många alternativ, det går ju som bara att ha en partition.
Har följt denna guide och använt en hexeditior Winhex för att klona disken igenom Windows men blir fortfarande exakt samma sak att jag får lika lite utrymme ledigt och att jag inte kan använda det extra utrymmet på den nya disken.
Finns det någon program så man kan komma åt hårddisken via Windows och manuellt formatera och kopiera över allt? Har sökt och googlat hur mycket som helst och har inte hittat någon lösning på problemet.
Någon här som vet av någon lösning på problemet?
M.V.H. Johan
Bookmarks