Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hjälp med att hitta TU - Skyrim

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19

    Hjälp med att hitta TU - Skyrim

    Installerade Dawnguard och behöver title update 7. Har spel id: 425307e6

    Jag provade med en annan TU7 men det fungerade inte så jag antar att jag behöer en specifik till just 425307e6? Någon som kan hjälpa mig?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Installerade Dawnguard och behöver title update 7. Har spel id: 425307e6

    Jag provade med en annan TU7 men det fungerade inte så jag antar att jag behöer en specifik till just 425307e6? Någon som kan hjälpa mig?
    Det låter som att du skriver Title ID? när man snackar TU ska man ha MediaID, kolla gärna upp vad du har för media ID och kolla upp vilken du ska ha på www.xbuc.com och på http://marketplace.jqe360.com/ ibland finns uppdateringarna på XBUC men inte på JQE360, i andra fall åt andra hållet, så kika på båda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Okej, jag trodde det var MediaID som står under spelnamnen i FSD. Hur får jag reda på vilket MediaID spelet har då? Kollat runt i FSD men hittar inget. Har Vers. 2.0b Rev2342. Är inte uppkopplad mot nätet med boxen har har ingen möjlighet till det nu.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Okej, jag trodde det var MediaID som står under spelnamnen i FSD. Hur får jag reda på vilket MediaID spelet har då? Kollat runt i FSD men hittar inget. Har Vers. 2.0b Rev2342. Är inte uppkopplad mot nätet med boxen har har ingen möjlighet till det nu.
    Om det är en XEX version (uppackad) du har kan du använda dig av det här verktyget jag slängde ihop lite halv snabbt åt dig: https://dl.dropbox.com/u/43280539/be...GetMediaID.rar

    annars får du lov att extrahera default.xex och köra den i programmet, jag vet inte riktigt hur man ska gå tillväga för att få fram Media ID från en GOD just nu sådär på rak arm =/

    http://marketplace.jqe360.com/getfile.php?file=44928 <--- detta bör vara den du behöver annars
    Last edited by Swizzy; 2012-07-03 at 00:40.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Tack för ditt program Swizzy, du är en klippa! Klart jag använder XEX version, du har ju gjort ett så fint uppackningsprogram jag använder!

    Jag fick fram media ID och laddade ner rätt TU. Spelet har lagt till 10 achievements och laddar in downloaded content när jag startar spelet, men det verkar inte gå att starta questen Dawnguard. Någon som har något tips? Står att jag har v1.00.4.0 i startmenyn i spelet. Kanske någon gammal TU som spökar?

    Jag får testa mer i morgon efter jobbet. Tack för all hjälp!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Låter som att du kanske behöver en TU som inte lagts upp på nätet ännu kanske, TU7 ska vara den senaste vad jag kan se på dom båda sidorna, att den la till achievements etc. tyder på att du iaf har rätt TU för din version av spelet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    När det gäller själva "Dawnguard" så aktiveras det först när du reser till Riften. Där kommer det fram en vakt och berättar en story om Dawnguard och vips har du ett nytt mission samt nya spots på kartan.

    Lite skumt att man inte får ngn info om detta. Själv fick jag googla på detta.

    Kolla bara så att Dawnguard finns under 'addons' på huvudmenyn. Du startar dock spelet som vanligt och laddar din gamla save.

    Man måste åxå vara minst level 10 eller nåt sånt för att den skall trigga igång.

    // P

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Jag ger fan upp snart.
    Kom en ny release av Dawnguard på xbox sky häromdagen. Laddade ner den.

    Låst upp med yaris. Laddat ner senaste TU7. Tömt cache´t på 360´n. Lagt in DLC´n och TU7. När jag startar spelet står det "Loading downloaded content, please wait." Jag har 50 av 60 achievements (Dvs 10 nya finns i listan). Men det dyker inte upp någon "addons" på menyn, sett att det gör det på filmer på youtube.

    VAD kan vara fel? Lägger jag TU7 å rätt ställe? Börjar tvivla på det nu. Lägger den under "Hdd1:/Cache/" men ser att filen "tu00000002_00000000" inte finns kvar där om jag startar om boxen. Är det jag som gjort fel från början?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mcmxcix Visa Inlägg
    Jag ger fan upp snart.
    Kom en ny release av Dawnguard på xbox sky häromdagen. Laddade ner den.

    Låst upp med yaris. Laddat ner senaste TU7. Tömt cache´t på 360´n. Lagt in DLC´n och TU7. När jag startar spelet står det "Loading downloaded content, please wait." Jag har 50 av 60 achievements (Dvs 10 nya finns i listan). Men det dyker inte upp någon "addons" på menyn, sett att det gör det på filmer på youtube.

    VAD kan vara fel? Lägger jag TU7 å rätt ställe? Börjar tvivla på det nu. Lägger den under "Hdd1:/Cache/" men ser att filen "tu00000002_00000000" inte finns kvar där om jag startar om boxen. Är det jag som gjort fel från början?
    Ok, hittade lite info, normalt ska TU ligga i HDD1:\Cache\ men i det här fallet ska det ligga HDD1:\Content\0000000000000000\425307E6\000B0000\
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    55
    Respekt
    19
    Fan Swizzy! Jag vet inte vad jag ska säga... Vet inte vad jag gjort utan all den hjälp jag fått så många gånger av dig och dina program! Tror jag hade övergett min Jtag för länge sedan då.
    Nu fungerar allt som det ska!!! En regnig semesterkväll räddad, TACK!!!

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2011
    Inlägg
    132
    Respekt
    13
    En fundering Swizzy. Känner FSD av det du beskrev ovan? Att TU'n för Skyrim skall läggas under content istället för cache i detta fall?

    Jag kör ju TU's via FSD och det fungerar utan probs i Skyrim.

    // P

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av peroy Visa Inlägg
    En fundering Swizzy. Känner FSD av det du beskrev ovan? Att TU'n för Skyrim skall läggas under content istället för cache i detta fall?

    Jag kör ju TU's via FSD och det fungerar utan probs i Skyrim.

    // P
    Jag tror det, du kan enkelt kolla det genom att gå in på sökvägen jag beskrev och kolla, ligger det en fil där med det namnet?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Skyrim-Problem!
    By peroy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2011-12-05, 16:59
  2. Hjälp med att få igång Skyrim
    By Mcmxcix in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2011-11-12, 15:35
  3. Hjälp en nybörjare att hitta felet!
    By emil1336 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 11:22
  4. Hjälp mig hitta....???
    By Spanker in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-10, 22:58
  5. Hjälp mig hitta ett spel som är som:
    By cyano in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-06-13, 10:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •