Har upptäckt en del av covents i Dark Souls men de flesta verkar gynna PvP spelande mer en PvE (player vs Engine)
kör nu med en Bandit/pyromancy kombo har precis besegrat quelaag och hittat den där vita spindelhäxan´s covenant

"SPOILER VARNING"'

Men enl det jag läst får man ett embryo inplanterat i skallen som sedan kläcks och ersätter ens vackra ansikte med ett ägg :S
vilket dels gör att man inte kan använda hjälmar och dessutom blir överkänslig emot eld , låter inte alls lockande tänkte först gå med för
att få bättre pyromancy men det är ju bara skit spells engiy säljer endå , har redan lootat posion mist tex .

vill helst inte läsa för mkt guider o wikis då jag anser det förstör upptäckar känslan men just när det gäller dessa covenants undrar jag om det
är värt att gå med i någon om man inte kör PvP och isåfall gärna någon åt evil hållet hehe .

Förresten hur svårt tycker ni andra detta spel är , ja blev något avskräckt på första gubben ja gjorde men efter en ny build så är det faktiskt inte så himmla omöjligt som vissa tror snarare tvärtom o dessutom så enormt givande , enl mig ett av de bästa spelen sen 8bit eran . Länge sen ett spel gav sån härlig känsla efter att ha tagit 3timmar att klara en svår boss (stray demon på låg level för min del)