Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Behöver uppdateras ang min jtag/rgh box

Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Red face Behöver uppdateras ang min jtag/rgh box

Tjenna

Pga div olika anledningar har boxen samlat dam sen årsskiftet i alla fall men nu har den fått en egen plats i tvbänken igen.

Innan jag startade den googlade jag runt efter div uppdateringar och har lyckats få in (senaste?) fsd i alla fall. Ungefär där slutar mina våghals/kör tills det rasar beslut.

*Fråga 1*
    Nu när jag skulle extrahera ett spel med wx360 märkte jag ganska fort att det inte går att extrahera några nyare spel. Antar att jag får använda ett annat nyare verktyg för att lyckas med detta? Men vilket rekommenderas?

*Fråga 2*

Om/när jag lyckas extrahera ett spel från iso behöver jag då tänka på något spec för att spelet ska starta eller förhindra att någon jobbig och oönskad uppdatering sker på boxen.

*Fråga 3*
    Har numera boxen ansluten till the interwebz. Behöver jag göra något för att den inte ska få oönskade uppdateringar den vägen?

*Fråga 4*
    Rekommenderar någon att jag gör någon annan form av uppdatering av boxen? Isf vad och vart hittar jag en for dummies tutorial?

Mvh

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av skramse Visa Inlägg
    Tjenna

Pga div olika anledningar har boxen samlat dam sen årsskiftet i alla fall men nu har den fått en egen plats i tvbänken igen.

Innan jag startade den googlade jag runt efter div uppdateringar och har lyckats få in (senaste?) fsd i alla fall. Ungefär där slutar mina våghals/kör tills det rasar beslut.

*Fråga 1*
    Nu när jag skulle extrahera ett spel med wx360 märkte jag ganska fort att det inte går att extrahera några nyare spel. Antar att jag får använda ett annat nyare verktyg för att lyckas med detta? Men vilket rekommenderas?

*Fråga 2*

Om/när jag lyckas extrahera ett spel från iso behöver jag då tänka på något spec för att spelet ska starta eller förhindra att någon jobbig och oönskad uppdatering sker på boxen.

*Fråga 3*
    Har numera boxen ansluten till the interwebz. Behöver jag göra något för att den inte ska få oönskade uppdateringar den vägen?

*Fråga 4*
    Rekommenderar någon att jag gör någon annan form av uppdatering av boxen? Isf vad och vart hittar jag en for dummies tutorial?

Mvh
    * Svar 1*
    http://whipland.no-ip.org/.downloads/release/ExisoGUI/ <--- använd Exiso GUI för att extrahera spelen, det är lätt och snabbt, samt funkar det med alla senaste spelen som finns idag (nytt skivformat som ställer till problem för dom äldre verktygen som t.ex. WX360)

* Svar 2*
    Not really, du kan radera mappen $SystemUpdate eller välja att göra det direkt när du extraherar (skippa den)

* Svar 3*
    Installera senaste dashlaunch och se till att den blockerar Live DNS'erna (det gör den per standard) och att den inte heller ser uppdateringar från skivor etc. (det gör den också per standard)

* Svar 4*
    http://forum.psxcare.com/support/sho...enaste-version <--- uppdatera dashboarden/kerneln, istället för CMD Freebooter kan du använda xeBuild GUI som är bättre/mer avancerat men samtidigt lättare du hittar senaste versionen av den här: http://whipland.no-ip.org/.downloads...xeBuild%20GUI/
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Registrerade
    Dec 2011
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0
    Du är min gud och jag borde döpa mina kommande barn efter dig!

Om jag kört den här http://www.elitemodscene.com/index.p...fsd-installer/

Har jag då senaste dashlaunch och kan köra på med tpkabeln i? Läste det i tråden någon stans men vill dubbel kolla.

Gällande uppdateringen du länkade. Kan jag köra den på min slipade box? Blev osäker när det stod att det inte gäller rgh.

Sist men inte minst. Om jag rycker hårddisken som sitter i nu och sätter i en annan och kör installationen jag länkade från en skiva. Kommer det att fungera eller behövs ytterligare saker installeras / köras för att få det att klicka?

Ber om ursäkt för luddigt svar. Skrivet från sängen kanten.
    Last edited by skramse; 2012-07-04 at 06:20.

Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Respekt
    44
    Citat Original inlägg av skramse Visa Inlägg
    Du är min gud och jag borde döpa mina kommande barn efter dig!

Om jag kört den här http://www.elitemodscene.com/index.p...fsd-installer/

Har jag då senaste dashlaunch och kan köra på med tpkabeln i? Läste det i tråden någon stans men vill dubbel kolla.

Gällande uppdateringen du länkade. Kan jag köra den på min slipade box? Blev osäker när det stod att det inte gäller rgh.

Sist men inte minst. Om jag rycker hårddisken som sitter i nu och sätter i en annan och kör installationen jag länkade från en skiva. Kommer det att fungera eller behövs ytterligare saker installeras / köras för att få det att klicka?

Ber om ursäkt för luddigt svar. Skrivet från sängen kanten.
    Tror inte FSD installer har senaste Dashlaunch, men kör du senaste versionen av xeBuild GUI får du senaste dashlaunch installerat också med standard inställningarna

Guiden funkar bra även för RGH bara du kör xeBuild GUI istället för CMD Freebooter (CMD Freebooter är endast till för JTAG)

Det räcker med att du kör FSD installer från skiva efter att du formaterat nya hårddisken i maskinen
    Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

1. Guide: Uppdatera din JTAG/RGH-JTAG med xeBuild GUI 1.1 till Dashboard 2.0.14699.0
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2012-01-23, 22:27
  2. Kinect behöver uppdateras! xk3y och LT 2.0
    By Smander in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Senaste inlägg: 2011-12-28, 18:55
  3. Skillnad jtag och Jtag RGH ?
    By muggen76 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 19:49
  4. jtag behöver råd!
    By croox90 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Senaste inlägg: 2011-02-22, 09:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 11:37

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner