Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Xk3y läser ej av HDD

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Xk3y läser ej av HDD

    Har fått hem mitt xbox som PSXCARE installerat Xk3y på, och besällt en ny 500 GB WD HDD och idag så hade jag tänkt att börja spela mitt första spel. Men när jag kopplar in USB hdd i Xk3y så vill inte xk3y ladda hdd, Har läst och kollat på alla möjliga guider och dels PSXCARE egna. Jag har dock inte fått hem displayen än så tänkte starta via menyn, men när jag trycker Open Tray - Close Tray så ska det stå Mixing Media Disc men det kommer aldrig upp utan det står bara Open Tray igen. Har verkligen försökt med allt men får det verkligen inte att fungera.

    Skulle vara tacksam för hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har du formaterat hårddisken i NTFS med standard allokerings storlek? (inte det förvalda utan valet "standard") det kan i vissa fall lösa problemen

    Sen kan det vara så att din hårddisk inte funkar med xk3y, är det en USB 3.0 hårddisk är chanserna större för att den inte är kompatibel i dagsläget... läste något om det på deras forum här om dagen att vissa USB 3.0 diskar inte funkar men att dom arbetar på att lösa det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Den är formaterad med standard, MEN NEJ NEJ NEJ!!! det är en usb 3.0 :'( får väl returera hårddisken då och beställa 2.0 ist :/

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Skulle denna funka ? http://http://www.inet.se/produkt/83...icro-b-ha-0-5m För läste att min hdd var bakåtkompatibel med USB 2.0

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det har inget med kabeln att göra, det har att göra med hur Xk3y hanterar kommunikationen mot disken, dom kanske implementerat stöd för viss hårdvara bara och inte fullt stöd för allt det nya, även om 3.0 diskarna är bakåt kompatibla betyder det inte att ALL hårdvara som har USB 2.0 stöd även kan använda 3.0 enheter
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Okej, Men även om man söker på usb 2.0 hdd så får man ändå bara upp 3.0 hdd som visar att dom är bakåtkompatibla med usb 2.0,

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flensodent Visa Inlägg
    Okej, Men även om man söker på usb 2.0 hdd så får man ändå bara upp 3.0 hdd som visar att dom är bakåtkompatibla med usb 2.0,
    undrar hur/vart du söker, jag kollade prisjakt och där får jag fram mer än 400 USB 2.0 hårddiskar, och ingen i listan är 3.0 med bakåt kompabilitet (kolalde iofs bara snabbt, men det står på alla jag kollade att det är 2.0)

    Du kan annars köpa hårddisk av oss också, då vet du att den funkar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hittade oxå :P Men 1300 för en 500 gb usb är lite överpris, men blir väl ändå att beställa om inte min nya 2.0 usb hdd funkar, men känns inte som att det kan vara bara hdd som strular om det inte den nya heller skulle funka.
    För det jag gör är 1. lägger över spel i mappen games på hdd, kopplar in hdd i xk3y och startar xbox, trycker open tray med dosa, sen close tray med dosa, sen ska det komma upp mixed media disc men det står aldrig utan får bara upp open tray igen.

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flensodent Visa Inlägg
    Hittade oxå :P Men 1300 för en 500 gb usb är lite överpris, men blir väl ändå att beställa om inte min nya 2.0 usb hdd funkar, men känns inte som att det kan vara bara hdd som strular om det inte den nya heller skulle funka.
    För det jag gör är 1. lägger över spel i mappen games på hdd, kopplar in hdd i xk3y och startar xbox, trycker open tray med dosa, sen close tray med dosa, sen ska det komma upp mixed media disc men det står aldrig utan får bara upp open tray igen.
    Värt att tänka på är att vissa hårddiskar kan ta några sekunder innan xk3y'n ser den och innehållet på hårddisken, många hårddiskar har någon form av ljus som indikerar att dom arbetar/kommunicerar, om detta blinkar eller lyser (kolla manualen om du är osäker på hur det är...) så bör du vänta lite och se om det händer något på boxen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Okej, men jag startar xboxet, ska jag trycka open tray, sen ska den stängas automatiskt ?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av flensodent Visa Inlägg
    Okej, men jag startar xboxet, ska jag trycka open tray, sen ska den stängas automatiskt ?
    Japp observera att den inte fysiskt kommer öppna läsaren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    nej det har jag märkt :P men tryckt open tray sen hade det stått "öppen" i några minuter, lampan på usb hdd lästes nog inte ens

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av flensodent Visa Inlägg
    nej det har jag märkt :P men tryckt open tray sen hade det stått "öppen" i några minuter, lampan på usb hdd lästes nog inte ens
    kanske kan bero på vilket spel du lagt på externa hdd'n... jag har nu ett 15-tal och xk3y läser samtliga spel utom Sniper.Elite.V2.XBOX360-COMPLEX

Liknande diskussioner

  1. XK3Y + firmware
    By henkewe in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2012-04-16, 10:45
  2. Xbox1 på xk3y
    By Fyllepoeten in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 15:20
  3. xk3y 1.1 R7-2
    By ivve77 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2011-11-29, 00:33
  4. Problem Xk3y
    By wallen83 in forum XBOX 360 - XK3y/X360Key - och liknande produkter
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2011-11-10, 16:26
  5. Stora allmänna Xk3y (X360key) tråden
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 201
    Senaste inlägg: 2011-11-04, 14:41

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •