Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: en glad amatör vill lära sig mer om att modda sin X-låda!

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Smile en glad amatör vill lära sig mer om att modda sin X-låda!

    hej! som det står är jag helt ny inom modding så jag behöver få svar på en del frågor. förstår att det finns tusentals trådar med samma tema men det blir lättast för mig om jag får svar här.

    1)är det säkert att modda spel till xboxen och sen spela online med dem om man jtagat sin xbox eller är det bara vad jag hört?

    2) om man hostar en server med mods som kräver jtag och ingen har jtag. räcker det då att jag som hostar servern har jtag?

    3) om xboxen va en dator. skulle den då va en 1)märkes dator eller 2) ett chassi med delar du själv köper till och bygger ihop?
    varför jag vill veta det här är föra att jag undrar om det på något sätt är möjligt att modifiera de interna delarna som graphik och ram.
    jag har hört att man med jtagat xbox ska kunna köra med extern hårdisk.

    tackar stort för svar. hoppas ddet inte bara är en massa skit jag har fått höra
    min gamertag på xbox live är MimicS N om någon skulle vilja lära mig lite mer muntligt.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MiMi Visa Inlägg
    hej! som det står är jag helt ny inom modding så jag behöver få svar på en del frågor. förstår att det finns tusentals trådar med samma tema men det blir lättast för mig om jag får svar här.

    1)är det säkert att modda spel till xboxen och sen spela online med dem om man jtagat sin xbox eller är det bara vad jag hört?

    2) om man hostar en server med mods som kräver jtag och ingen har jtag. räcker det då att jag som hostar servern har jtag?

    3) om xboxen va en dator. skulle den då va en 1)märkes dator eller 2) ett chassi med delar du själv köper till och bygger ihop?
    varför jag vill veta det här är föra att jag undrar om det på något sätt är möjligt att modifiera de interna delarna som graphik och ram.
    jag har hört att man med jtagat xbox ska kunna köra med extern hårdisk.

    tackar stort för svar. hoppas ddet inte bara är en massa skit jag har fått höra
    min gamertag på xbox live är MimicS N om någon skulle vilja lära mig lite mer muntligt.
    1. JTAG är inte live säkert för fem öre, den är så pass hackad att du blir bannad på mindre än 24h

    2. Troligen... men läs svaret ovan en gång till ^

    3. Det går inte att jämföra mot en dator... ALLT i hela maskinen är tailormade för ändamålet, ingenting i boxen är likadant som i en dator... eller ok, några anslutningar ser likadana ut, t.ex. SATA porten... men that's about it

    Vill du ha mer information on JTAG/RGH kika här: http://forum.psxcare.com/support/for...LINUX-HDLOADER
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    tack för svaret. då har jag uppfattat jtag helt fel. vad jag trott va att man kunde använda en del mods till xboxen utan att modifiera xboxen själv. men för att då slippa att bli bannad så jtagade man xboxen för att på nåt sett lura xbox live eller på något sett men till min andra fråga. det gick inte att fixa bättre delar till xboxen. men kan man på något sätt modda xboxen för bättre prestanda?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MiMi Visa Inlägg
    tack för svaret. då har jag uppfattat jtag helt fel. vad jag trott va att man kunde använda en del mods till xboxen utan att modifiera xboxen själv. men för att då slippa att bli bannad så jtagade man xboxen för att på nåt sett lura xbox live eller på något sett men till min andra fråga. det gick inte att fixa bättre delar till xboxen. men kan man på något sätt modda xboxen för bättre prestanda?
    Nope, den prestanda ökning du kan få är genom att köra spelen från hårddisk istället för från skiva... det ökar prestandan, men utöver det finns det inget du kan göra
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Nope, den prestanda ökning du kan få är genom att köra spelen från hårddisk istället för från skiva... det ökar prestandan, men utöver det finns det inget du kan göra
    Ok. Men någon som vet något säkert sätt a modda på xbox live?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MiMi Visa Inlägg
    Ok. Men någon som vet något säkert sätt a modda på xbox live?
    Det finns inget sätt att modda spel och samtidigt spela säkert på live...

    Det många av dom där som hostar "lobbies" gör är att köra en JTAG... men dom byter keyvault hela tiden... (den mest unika delen av din nand) så att du kan spela online igen i 24h eller något sådant, går du online med en JTAG blir du bannad inom 24h garanterat
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    jaha... för det va en snubbe som sa att man liksom kunde unbanna sig själv (byta "key saken") när man blivat bannad om man hade jtag. jag måste missförstått honom för jag trodde att det räkte att göra det en gång och sen så va det bara att köra på.
    men i sånnafall... hur "unbannar" man sig själv varje 24:e timme om man orkar hålla på med det alltså?

    tack igen för alla svar. utan dem hade jag ju fortfarande vart helt ute och cyklat
    Last edited by MiMi; 2012-07-12 at 16:41.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Man köper en obannad keyvault från någon american för hutlösa mängder pengar, bygger ny nand image med denna keyvault istället för den som är bannad, skriver den till nanden... sen är det bara o tuta o köra igen i 24 timmar... (på sin höjd, du kan bli bannad på ett par minuter också)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Man köper en obannad keyvault från någon american för hutlösa mängder pengar, bygger ny nand image med denna keyvault istället för den som är bannad, skriver den till nanden... sen är det bara o tuta o köra igen i 24 timmar... (på sin höjd, du kan bli bannad på ett par minuter också)

    Låter kul.... :/

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av MiMi Visa Inlägg
    Låter kul.... :/
    Well, det finns inte jätte stora mängder keyvaults att använda... och man kan inte generera en egen heller pga signaturer hit och dit... därav tar americanerna bra betalt för sin keyvault, dom vet också vad du ska ha den till
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2012
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Well, det finns inte jätte stora mängder keyvaults att använda... och man kan inte generera en egen heller pga signaturer hit och dit... därav tar americanerna bra betalt för sin keyvault, dom vet också vad du ska ha den till
    Ja det har du rätt i. Man får väl låta moddandet va till datan

Liknande diskussioner

  1. Vill inte lära mig att läsa läppar till CoD 4
    By ceke in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-03-30, 21:31
  2. Var kan man lära sig från början?
    By helino in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-31, 11:49
  3. Vill/kan du ordna tystare fläkt till min låda?
    By mdmar in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-16, 09:13
  4. Bra Länkar om du vill modda din Xbox!!!
    By klasminator in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 17:21
  5. En Glad PS2 ägare
    By HELLFIRE in forum Ris & Ros
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-11-23, 09:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •